
Državno izborno povjerenstvo objavilo je na svojim mrežnim stranicama završne financijske izvještaje koje su im dostavili "finalisti" predsjedničkih izbora - Zoran Milanović i Dragan Primorac.
Stari i novi predsjednik Republike potrošio je 445.438 eura i 51 cent, a njegov izazivač, kandidat HDZ-a i njihovih partnera, Dragan Primorac čak 1.248.769 eura i 49 centi.
Kada u obzir uzmemo rezultate drugog kruga predsjedničkih izbora ispada da je Primorac svaki svoj glas "platio" čak osam puta više nego Milanović!
Preciznije, HDZ-ov je izazivač za svaki osvojeni glas (380.752) tijekom kampanje potrošio čak 8,259 puta više novca nego aktualni predsjednik Republike, koji je u drugom krugu osvojio 1,122.859 glasova.
Dok je Primorca osvajanje jednog glasa stajalo 3,28 eura, Milanović je po jednom osvojenom glasu potrošio samo 39 centi.
Primorac je tijekom kampanje potrošio skoro tri putra više novca od Milanovića i samo 25.368 eura manje od zakonom propisanog maksimuma.
"Kad je ‘podvukao crtu‘ ispod primitaka i troškova, HDZ-ov kandidat promidžbu je zaključio s viškom od 52 centa. Primitci su mu, naime, bili 1.248.770, 01 eura, a troškovi 1.248.769,49 eura. Milanović, koji je izašao kao pobjednik iz izborne utrke, financijski je u ‘plusu‘ 832 eura, njegovi primici iznose 446.270,46 eura, a troškovi 445.438,51 eura.
Glavninu sredstava, 430.000 eura, dobio je od stranaka koje su ga podržavale, SDP-a, NPS-a, HSS-a, DOiSIP-a, Reformista, SU-a, BUZ-a, Glasa i MDS-a, a nešto više od 16.000 eura od 21 donatora.
I Primorčevu promidžbu financijski su pratile stranke koje su ga kandidirale (HDZ, DP, HSLS, HDS, HNS, HSU, Nezavisni) i od kojih je dobio gotovo 857.000 eura. Od donatora, njih 637, dobio je oko 392.000 eura.
Zajedničko Milanoviću i Primorcu je da u promidžbu nisu ulagali vlastita sredstva.
Zanimljivi su i podaci kako su se oglašavali i koliko su potrošili na pojedini vid oglašavanja. Milanović je najviše potrošio na oglašavanje na društvenim mrežama (93.800 eura) i putem plakata (33.215 eura), simbolično je trošio na oglašavanje u tiskanim medijima (1662 eura), a na televiziji i radiju, nije se uopće oglašavao.
Primorac se, pak, najviše oglašavao na televiziji, za što je potrošio 231.000 eura, zatim na portalima (164.000 eura), putem različitih plakata (151.000 eura), na društvenim mrežama (134.000 eura). Vrlo malo oglašavao se u tiskanim medijima, za što je potrošio manje od 3700 eura", piše kolegica Marija Udiljak iz Hine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....