REAKCIJA SINDIKALISTA

Predsjednik uprave Jadrolinije izazvao bijes: ‘Otkud mu ta informacija o rampi, kada to istražuje DORH!‘

Strukovni sindikat pomoraca Jadrolinije zatražio je od predsjednika uprave kompanije da pojasni izjavu da je rampa bila vještačena od strane državnih institucija te da je dokazano da je bila tehnički ispravna. Podsjećaju da je Ivan Turudić 9. listopada javno izjavio da se istražuje ispravnost izuzetih ventila i da istraga DORH-a još nije završena

Trajekt Lastovo; David Sopta

 Cropix/

Razgovor s predsjednikom Uprave Jadrolinije Davidom Soptom u Novom listu u kojem je, pored hvaljenja uspjesima kompanije, čelni čovjek najvećeg državnog brodara govorio i o tragediji na trajektu Lastovo, ne prestaje izazivati reakcije u javnosti. Podsjetimo, uslijed iznenadnog pada rampe trajekta 11. kolovoza 2024., u luci u Malom Lošinju, smrtno su stradala tri člana posade, a u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture potvrdili su nam da će u ponedjeljak biti objavljeno cjelovito izvješće o uzrocima nesreće broda Lastovo.

Osim povjerenstva koje je odabralo resorno ministarstvo, uzroke nesreće istraživala i Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, koja je svoj izvještaj završila u roku, do kraja 2024. godine, te poslala Jadroliniji na očitovanje. U njihovom se istraživanju ne prejudicira ničija krivnja, već se samo utvrđuju uzroci koji su doveli do nesreće.

image

Jadrolinija

Na Soptinu izjavu u intervjuu, gdje predsjednik Uprave kaže da je rampa "vještačena od strane državnih institucija, te je dokazano kako je bila tehnički ispravna", reagirao je Strukovni sindikat pomoraca Jadrolinije. Jutros su poslali upit Davidu Sopti u kojem su tražili odgovor na pitanje "Koje su to državne institucije koje su vještačile tehničku ispravnost rampe".

"Podsjećamo Vas da ispravnost ventila rampe ispituje DORH, koji je izuzeo ventile neposredno nakon nesreće, te je Glavni državni odvjetnik, gospodin Ivan Turudić, javno 9. listopada 2024. potvrdio da se ispituje ispravnost izuzetih ventila. Istraga DORH-a još uvijek nije završena", ustvrdili su u upitu.

Predsjednika Uprave Jadrolinije pitali su ima li i saznanja od DORH-a.

"Neposredno nakon nesreće, točnije 13. kolovoza 2024., čelnici sva tri sindikata dugogodišnjih pomoraca Jadrolinije – predsjednik SSPJ-a, predsjednik Glavnog odbora NSPPBH i član NO Jadrolinije te povjerenik SPH – utvrdili su javno da se radi o tehničkoj neispravnosti rampe. Ponavljamo, radi se o dugogodišnjim pomorcima Jadrolinije. U razgovoru sa stručnjacima koji se bave sa hidraulikom, objašnjeno nam je da bi blok ventili, ključni dio hidrauličkog sustava, trebali zadržati tlak i omogućiti polagano spuštanje rampe, čak i u slučaju gašenja motora. Kod ispravne rampe pad jednostavno nije moguć, ni u slučaju ljudske greške", stoji u dopisu koji potpisuje Izvršni odbor Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije.

Čelnik tog sindikata Ivan Srzentić potvrdio nam je da je dopis jutros poslan na mail adresu Davida Sopte i Jadrolinije.

- Nije nam jasno koje su to državne institucije ispitale, odnosno vještačile ispravnost rampe i ventile rampe, kad je glavni državni odvjetnik 9. listopada 2024. potvrdio da to radi DORH– rekao nam je Srzentić.

image

Ivan Srzentić, predsjednik SSPJ

Jure Miskovic/Cropix

O navedenoj problematici poslali smo upit Jadroliniji, a odgovor ćemo objaviti čim nam stigne.

U razgovoru za Novi list David Sopta je, među ostalim, kazao da su pred postizanjem nagodbe o odšteti poginulim pomorcima, što nam je potvrdio odvjetnik njihovih obitelji dr. sc. Šime Savić koji, pak, nije mogao precizirati kada će to biti niti kolika će biti visina odštete.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. veljača 2025 21:51