ZAGREB - Predstavnici Vlade i samoborskog DIV-a potpisali su danas Ugovor o prodaji i prijenosu dionica Brodograđevne industrije Split.
DIV će za kupnju nešto više od osam milijuna dionica, ili 99,78 posto dionica Brodosplita, platiti 3,7 milijuna kuna te se obvezuje provesti odobreni Program restrukturiranja.
Ugovor je u ime Republike Hrvatske i ostalih imatelja dionica potpisao ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak, a u ime DIV Brodogradnje d.o.o. predsjednik Uprave Tomislav Debeljak te u ime tvrtke Div d.o.o. član Uprave Darko Pappo.
Ugovor i Plan restrukturiranja sadrže i dogovorenu dinamiku plaćanja troškova restrukturiranja novog vlasnika i države tijekom pet godina.
Sveukupni troškovi restrukturiranja viši su od 13 milijardi kuna.
Zadnja uplata doprinosa DIV-a do 40 posto doprinosa restrukturiranju u iznosu od 414 milijuna kuna, mora biti uplaćena do 28. veljače 2018. godine, a kraj restrukturiranja planiran je za 2022. godinu.
Od 2013. do zaključno 2017. godine DIV bi redom trebao uplaćivati 125 milijuna kuna, 345 milijuna, 460 milijuna, 520 milijuna i 540 milijuna kuna, a država 480 milijuna, 270 milijuna, 150 milijuna, 110 milijuna i 89 milijuna kuna.
Nakon potpisivanja ugovora, ministar gospodarstva izjavio je da se tim činom završava proces koji je počeo 2009. godine, a da obveza restrukturiranja datira još iz 2001. kad je potpisan Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju Hrvatske Europskoj uniji.
Vrdoljak smatra da se potpisivanjem ugovora o prodaji Brodosplita omogućuje nastavak brodograđevne industrije u tom brodogradilištu pod upravom privatnog vlasnika te se ujedno ispunjava možda najbolnija zadaća Hrvatske prije ulaska u EU.
Tu zadaću ćemo potpuno ispuniti kada dovršimo privatizaciju 3. maja i Brodotrogira, rekao je Vrdoljak.
Brodosplit, po njegovim riječima, kroz privatizaciju i restrukturiranje traži posljednju šansu za opstanak i profitabilnost.
Predsjednik Uprave DIV Brodogradnje Tomislav Debeljak kazao je kako je njegova tvrtka spremna, dobro je snimila stanje u Brodosplitu te zna kako je postaviti na noge.
U tome očekujemo suradnju države i radnika, rekao je.
Uz ugovornu, DIV ima i moralnu obvezu dati sve od sebe kako bi spasio Brodosplit, rekao je Debeljak koji je uvjeren da će u tome uspjeti i prije rokova iz ugovora.
Upitan što sadrži knjiga narudžbi Brodosplita, kazao je da je više od 40 brodova u ponudama i da posla ima jer su potrebe svjetskog tržišta tisuću puta veće od Brodosplitovih kapaciteta, a to pak znači da se mora poraditi na konkurentnosti.
Na upit je li ugovorom riješeno pitanje koncesijske naknade za pomorsko dobro koje je sada 1 posto od prihoda za ugovaranje brodova, odgovorio je kako se nada da će u skladu s europskim iskustvima ona biti 80 eurocenti po kvadratnom metru.
Potpisivanju ugovora prisustvovali su i čelnici sindikata koji su oprezni u svojim ocjenama i prognozama te se nadaju da će novi vlasnik biti socijalno osjetljiv prema radnicima.
Predsjednik Hrvatske udruge sindikata i bivši radnik Brodosplita Ozren Matijašević smatra da ugovor sadrži mehanizme koji osiguravaju nastavak brodograđevne djelatnosti u Brodosplitu.
Očekuje da će radi reguliranja smanjenja broja radnih mjesta biti potpisan socijalni sporazum, za što, kako je rekao, ima čvrsto jamstvo ministra Vrdoljaka koji je najavio njegovo sklapanje u roku od mjesec dana.
Predsjednik Sindikata metalaca Hrvatske Vedran Dragičević smatra da današnji ugovor ne treba shvatiti kao propast već kao šansu za budućnost Brodosplita, a predsjednik Nezavisnog sindikata Brodosplita Zvonko Šegvić upozorava da vođenje brodogradilišta iziskuje puno znanja, a ne samo dobru volju i želje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....