Koncert u Kerempuhu

Portugalci i Brazilci donijeli su pregršt lijepe glazbe. Barok je doista neiscrpan

U novoj sezoni Laura Vadjon, umjetnička ravnateljica Ansambla, najavljuje i novosti barokne glazbe povezane sa scenskim pokretom.

Zagreb, 181222.
Kazaliste Kerempuh, prolaz Fadila Hadzica 3.
Koncert Hrvatskog baroknog ansambla uz gostovanje Vokalnog ansambla Antiphonus s dirigentom Ricardom Bernardesom.
Na fotografiji: Ricardo Bernardes.

 Zeljko Puhovski/Cropix

Trebalo je imati krila da se preleti Ilica i stigne u Kerempuh na posljednji ovogodišnji koncert Hrvatskog baroknog ansambla (HRBA).

Naravno, razlog je bio doček brončanih i okupacija centra grada, no bilo je i onih koji su htjeli na koncert koji je nudio "Galantne zvuke tropskih krajeva". Nemogućoj misiji glazbenih ljubitelja pomogli su brojni zaobilazni prolazi i dvorišta, pa je glazba iz vremena Pedra I. Brazilskog i IV. Portugalskog ipak odsvirana u suradnji s veleposlanstvima Portugala i Brazila.

Barok i tzv. Galantno doba od sredine 18. do početka 19. stoljeća još je uvijek plodno, a neistraženo vrijeme izvan autentičnih njemačkih, engleskih i talijanskih korijena. Utoliko je kontekstualni odabir autora koji su djelovali u doba prvog monarha Brazilskog Carstva Pedra od Braganze, koji se pred Napoleonom iz Lisabona preselio u Rio de Janeiro, bio zanimljiviji jer je dvostruki monarh bio veliki ljubitelj glazbe, bogato obrazovan i odlučan da od Rija stvori kulturnu prijestolnicu u kojoj će glazba biti jedan od pokretača kulturne revolucije.

O svemu tome doznali smo od Ricarda Bernardesa, brazilskog dirigenta i muzikologa specijaliziranog za iberoameričku glazbu od 16. do 19. st. unutar njenih talijanskih ruta. Ravnao je skladbama Portugalaca Pedra Antonija Avondana i Carlosa Seixasa, Brazilaca Joséa Mauricija Nunesa Garcije i Joãa de Deusa de Castra Loba te Talijana Niccolóa Jommellija. Za razliku od poprilično dosadnjikavog Jommellija i njegova Miserere, Portugalci i Brazilci donijeli su pregršt lijepe glazbe, osobito u motetu Nunesa Garcije "Te Christe solum novimus" nalik Mozartovu motetu "Exsultate, Jubilate", u prvorazrednoj interpretaciji finih koloratura gošće Luande Siqueira. Čulo se još uzornih sola soprana Anabele Barić i čembalista Pavla Mašića, a naročito soprana Monike Cerovčec te prvog mezza i prvog tenora vokalnog ansambla Antiphonus koji je s Hrvatskim baroknim ansamblom u velikom sastavu gudača, puhača i timpana izveo prelijepi Te Deum de Castra Loba.

U novoj sezoni Laura Vadjon, umjetnička ravnateljica Ansambla, najavljuje i novosti barokne glazbe povezane sa scenskim pokretom. Barok je doista neiscrpan. Zato HRBA i postoji!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 13:56