SUKOB

'POKAZALI SU VAM POTEMKINOVO SELO!' Iz HŽ-a poveli novinare u ekspediciju po ličkim prugama, hvalili se da je sve očišćeno, a onda se javio sindikat

 
 HŽ Infrastruktura

Kako bi javnosti pokazala stanje u željezničkom prometu u ekstremnim snježnim uvjetima na pravcima od Splita odnosno Rijeke prema Zagrebu, Uprava HŽ Infrastrukture, s predsjednikom Ivanom Kršićem, u nedjelju se s novinarima provozala snjegočistačem „Rolba“ od Ogulina do Moravica.

Tom prilikom istaknuli su da su pruge prohodne za sve vlakove, ali da se u ovakvim situacijama ne preporučuje prometovanje nagibnim vlakovima zbog njihove lagane konstrukcije.

Snjegočistači, posebno dva potpuno nova koji zatrpani sijegom stoje na jednom od kolosijeka ogulinskog kolodvora, akutalna su tema za koju čelni ljudi HŽ Infrastrukture tvrde da je medijski prenapuhana i potpuno krivo interpretirana.

"Ti su snjegočistači za nas još uvijek u fazi nabave i dok se ne riješi zahtjevna dokumentacija za njihovu homologaciju, ne mogu se u koristiti", kaže Kršić. "HŽ Infrastruktura je svu dokumentaciju objedinila i 31. siječnja poslala zahtjev Agenciji za sigurnost željezničkog prometa, od koje očekuje rješenje za puštanje u promet", kaže Kršić i dodaje kako ne može reći koliko će ta procedura trajati.

Čelnici HŽ Infastrukture objasnili su i razloge zastoja vlakova na pravcu za Split.

HŽ Infrastruktura

U usjecima kakav je na splitskom pravcu, kod jake bure i mnogo snijega dovoljno je manje od deset minuta za snježni zapuh od nekoliko metara kroz koji se vlak ne može probiti, tumače. "Poseban su problem nagibni vlakovi koji zbog lagane konstrucije imaju zabranu prometovanja", kaže Kršić. "HŽ Infrastruktura raspolaže s pet snjegočistača, od kojih su tri stacionirana u Ogulinu, a dva u Fužinama", kaže član Uprave Nikola Ljuban.

Sindikat strojovođa: "Pokazna vježba" HŽ Infrastrukture

Drugačije viđenje o stanju na prugama ima Sindikat strojovođa Hrvatske koji je medijima poslao i dva videa koja pokazuju to stanje. "HŽ Infrastruktura u nedjelju je, nakon što je raskrinkano njihovo potpuno neodržavanje pruga i nečišćenje snijega, organizirala "pokaznu vježbu" čiji je cilj pokazati javnosti da su pruge očišćene i da sve besprijekorno funkcionira", tvrde iz Sindikata.

"Videi koji se nalaze u prilogu pokazuju da je noćas, nakon što je javnost saznala za nered u HŽ Infrastrukturi, temeljito čišćen kolodvor Ogulin kako bi se jutros novinarima moglo pokazati - Potemkinovo selo. Naime, temeljito je očišćen kolodvor Ogulin te dvadesetak kiometara pruge do Moravica (do kuda su voženi novinari), što bi, kao u Potemkina, trebalo stvoriti privid besprijekornog rada i funkcioniranja."

Snimke možete pogledati OVDJE.

HŽ Infrastruktura: Tvrdnje sindikata strojovođa apsolutno su neistinite

HŽ Infrastruktura u nedjelju je "apsolutno neistinitom" nazvala tvrdnju Sindikata strojovođa Hrvatske kako su pruge čišćene tek u noći sa subote na nedjelju, ističući da su dežurne ekipe HŽ Infrastrukture i Pružnih građevina od početka snježnog nevremena danonoćno na terenu i čine sve kako bi željeznički promet funkcionirao, a za što se stalno koristi i svih pet snjegočistača kojima HŽ Infrastruktura raspolaže.

"Apsolutno je neistinita tvrdnja Sindikata kako su pruge čišćene tek u noći sa subote na nedjelju, u njihovu prohodnost danas su se mogle uvjeriti i novinarske ekipe", poručili su u nedjelju iz te tvrtke. "Da je točno kako se tek noćas pristupilo čišćenju, kako bi to bilo moguće ako je Sindikat u subotu tvrdio da HŽ Infrastruktura prugu čisti samo jednom vlakoralicom", pitaju se iz HŽ Infrastrukture.

Netočnost sindikalnih tvrdnji, poručuju, potvrđuje i činjenica da su u noći sa subote na nedjelju uredno prometovali vlakovi na relaciji Zagreb - Split (820) i Split - Zagreb (821), a isti će prometovat i danas.

"Točno je da će zbog nedostatka garnitura prijevoznika vlakovi 520 i 521, a radi se o dnevnim vlakovima između Zagreba i Splita, biti supstituirani autobusima. Točno je da se na pojedinim dijelovima pruge kroz Liku sukladno propisima, a zbog sigurnosti prometa, tijekom cijele godine vozi 20 kilometara na sat", navode iz HŽ Infrastrukture, tumačeći kako ugradnja snjegobrana traži značajna financijska sredstva.

"Zbog svih vrijednih i požrtvovnih kolega koji daju sve od sebe da pruge budu prohodne iznimno je zlonamjerno iznositi takve netočne informacije i na taj način vrijeđati njihovo ljudsko i profesionalno dostojanstvo", poručuju iz HŽ Infrastrukture te skreću pozornost kako Sindikat strojovođa Hrvatske nije reprezentativni sindikat u tvrtci HŽ Infrastrukturi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 11:19