NAKON 40 GODINA

Pogledajte kako se radi na ‘staroj‘ cijevi tunela Učke: Doznajemo kad bi projekt od 22 milijuna eura mogao biti gotov

Radovi su otvoreni nekoliko tjedana nakon što je u rujnu prošle godine za promet otvorena nova cijev tunela

Radovi na tunelu Učka i dionici Učka-Matulji

 Krešimir Žabec

"Učinit ćemo sve da ‘stara‘ cijev tunela Učke bude u prometu u turističkoj sezoni. Također ćemo, uz sva ograničenja i jako puno izazova, pokušati da uz što manje ograničenja olakšamo promet od Matulja prema tunelu", kazao je jučer novinarima Dario Silić, direktor tvrtke Bina Istra.

Ova tvrtka u ovom trenutku obavlja radove na više najzahtjevnijih gradilišta u Hrvatskoj. U tijeku je rekonstrukcija druge cijevi tunela Učke.

image

Dario Silić, direktor tvrtke Bina Istra u tunelu Učka

Krešimir Žabec

PROČITAJTE VIŠE Nakon 43 godine potpuno je završen jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj, imamo sve detalje

image

Radovi na tunelu Učka i dionici Učka-Matulji

Krešimir Žabec

Gradilište je otvoreno u listopadu prošle godine, a cilj je da se potpuno obnovi tunelska cijev nakon 40 godina od kada je tunel izgrađen. Vrijednost radova je 22 milijuna eura. Radovi su otvoreni nekoliko tjedana nakon što je u rujnu prošle godine za promet otvorena nova cijev tunela. Prema neslužbenim informacijama, obnova "stare" cijevi mogla bi biti završena oko 15. srpnja.

image

Radovi na tunelu Učka i dionici Učka-Matulji

Krešimir Žabec
image

Radovi na tunelu Učka i dionici Učka-Matulji

Krešimir Žabec

Istovremeno se rade i dva vijadukta na Istarskom ipsilonu. Riječ je o vijaduktima Mirna i Limska Draga. Vijadukt Mirna dužine je 1,2 kilometara. Zbog muljevitog tla, piloti vijadukta se zabijaju 60 metara, dok će piloti iznad tla biti također na visini 60 metara. Vijadukt Limska Draga bit će dužine oko 450 metara i bit će na stupovima visine 100 metara.

PROČITAJTE VIŠE IDS pokrenuo peticiju za ukidanje plaćanja prolaza kroz Tunel Učka

image

Radovi na tunelu Učka i dionici Učka-Matulji

Krešimir Žabec

Trošak radova na oba vijadukta je 100 milijuna eura. Završetak radova očekuje se krajem 2026. godine. U tom roku treba biti završena i posljednja dionica od tunela Učka do čvora Matulji u dužini od 10 kilometara. Cijena radova je 101 milijun eura. Radovi su u tijeku i vrlo su zahtjevni s obzirom na to da se odvijaju pod prometom.

Poseban problem će biti odvijanje prometa tijekom ljetne sezone, kada tom dionicom prođe oko 18 tisuća vozila dnevno. Planira se jednosmjerni promet na dvije točke te bi na tom dijelu moglo biti prometnih gužvi. No, u Bini Istri obećavaju da će učiniti sve da gužvi bude što manje.

image

Radovi na tunelu Učka i dionici Učka-Matulji

Krešimir Žabec
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. ožujak 2025 16:30