ZAGREB - Zbog preuzimanja poslova ovrhe, Finin se informatički sustav suočio s preopterećenošću i teškoćama u radu. Tu su nam informaciju danas potvrdili u Fini, nakon što smo ih, potaknuti pozivima naših čitatelja, posebno s područja Dalmacije, pitali je li njihov informatički sustav kolabirao.
"Nije se dogodio pad Fininog informatičkog sustava, a sve aktivnosti vezane uz ovrhu odvijaju se prema planu. No, u prvim danima primjene novog Zakona o provedbi ovrhe, moguće su određene poteškoće u radu, koje kontinuirano otklanjamo. Napominjemo da smo zbog velikog broja zaprimljenih predmeta planirali i očekivali dodatno opterećenje sustava, na što smo se i pripremili", kazala nam je Željka Foriš iz korporativnih komunikacija Fine.
Novi Zakon o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima na snagu je stupio s Novom godinom , a jedna od njegovih najznačajnijih novina je povjeravanje ovrhe Fini, čime država želi ubrzati rješavanje tih slučajeva. Posljedica toga je „prelijevanje“ oko 11 milijuna računa i 600.000 ovrha iz tridesetak banaka u Finu, što je dovelo do velikog opterećenja Finina informatičkog sustava.
Unatoč tome, u državnoj financijskoj agenciji tvrde kako su u stanju kvalitetno odraditi posao koji im je povjerila Vlada.
Pritom se pozivaju na resurse kojima raspolažu, kao i na iskustvo koje imaju u provedbi sličnih projekata koje su ranijih godina preuzeli – od reforme platnog prometa i mirovinskog sustava, preko servisa HITRO.HR, pa do uspostave sustava nadzora potrošnje plavog dizela.
Kolaps sustava u Splitu, Šibeniku i Zadru
Treći dan primjene Zakona nad ovrhama temeljem kojeg je provođenje platnog prometa u domeni istog od 1. siječnja 2011.godine s banaka prebačen na Finu, u srijedu ujutro prozveo je totalni kolaps u Regionalnom centru Split koji ujedno obuhvaća poslovnice u Šibeniku i Zadru. Novi način poslovanja kojega reguliraju Zakon o provedbi ovrhe nad novčanim sredstvima i Zakon o platnom prometu koji je baziran na europskoj Direktivi o platnim uslugama, sudeći prema negativnom raspoloženju klijenata u samom startu doživio je potpuni fijasko projiciran prilivom velikog broja predmeta koji su zagušili sustav i implicirali burna negodovanja klijenata od kojih su neki doslovno tri dana ostali u blokadi poslovanja. (Željko Huljev)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....