GLAS NARODA

'OVO SU NAŠA DRAMATIČNA ISKUSTVA SA SLUŽBENICIMA' Jutarnji list u akciji s građanima: Uključite se i vi!

Pozivamo čitatelje da se uključe u akciju Jutarnjeg i pohvale dobre službenike, ali i iznesu kritike
 Biljana Gaurina/CROPIX

Čekaonica obiteljske medicine je prepuna. Iako je vrijeme pauze prošlo prije 15 minuta, niti jedan pacijent još nije ušao u ordinaciju jer medicinska sestra i liječnica nisu završile s ispijanjem kave...

Vozili ste prebrzo ili niste kupili tramvajsku kartu. Prilazi vam policajac/kontrolor i kaže da će vam progledati kroz prste ako mu date koju kunu za kavu...

Iako je toga dana imala stotinu stranaka, službenica na šalteru u poreznoj strpljivo odgovara na svako vaše pitanje...

Ovo su samo neki primjeri s kojima se građani svakodnevno susreću dok uz pomoć državnih službenika pokušavaju što brže i efikasnije riješiti svoje poslove.

Poduzetnik Nenad Bakić na svom je blogu iznio nekoliko pozitivnih i negativnih primjera ponašanja. Jutarnji list je razgovarao i s drugim javnim osobama koje su iznijele svoja iskustva s državnim službenicima. Pozivamo čitatelje da se uključe u akciju Jutarnjeg i pohvale dobre službenike, ali i iznesu kritike na njihov rad u nadi da će se stvari promijeniti.

UKLJUČITE SE!

Pošaljite svoja iskustva na Jutarnji web, pohvalite ili kritizirajte rad službenika

Svi naši čitatelji koji imaju primjedbe ili pohvale svoja iskustva mogu poslati na e-mail adresu: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Nenad Bakić (INVESTITOR NA BURZI)

- Jednom me za prometni prekršaj policajac propisno kaznio (u dopuštenom rasponu, ali ne drakonski). Nije ni na koji način implicirao mito i bio je vrlo efikasan i profesionalan. Nakon toga sam zvao Prometnu policiju u Lučkom da pohvalim tog policajca i nakon nekih 10-15 minuta uspjeli su pronaći nekog šefa koji bi možda mogao biti prikladan da mu se pohvala iznese. Oni, naravno, nemaju sustav za takvo što (možda je to bio i prvi poziv te vrste), pa se završilo na usmenoj pohvali, a policajac na motoru vjerojatno za to nikada nije doznao. Poslije sam razgovarao s tadašnjim šefom policije i svelo se samo na uzdahe ‘eto vidiš, dobro bi bilo kad bismo imali takvo što kao dio sustava, ali...možda...radi se...’

- Prije nekoliko godina kupio sam brod i, jasno, trebao platiti porez. Čovjeku nije drago da plaća porez, pa se na to pripremiš i odeš platiti u Poreznu, ali već nesretan jer znaš što te čeka: red, gnjavaža i namrgođenost. Međutim, službenik (mislim da je gospodin bio već blizu kraja karijere) ti omogući da to obaviš efikasno i ugodno. I ja zahvalim čovjeku na tome. On je bio jako i iskreno začuđen i vidno sretan da je netko prepoznao njegov rad (valjda ljudi inače misle da je on kriv što moraju platiti porez?)

- Nedavno sam izgubio osobnu i vadeći novu ustanovio da i nakon 20 godina (?) na istom mjestu s istom beskrajnom strpljivošću i ljubaznošću gospođa na informacijama objašnjava, često razdraženim ljudima, što im je činiti. Također, PU je uvela odličan sustav brojeva za čekanje.

- Hrvatska pošta: iako su usluge dostave preporučene pošiljke poskupjele, zamislite koju uslugu u stvari dobivate za (mislim) 17 kn pošiljke s povratnicom - koliko se tu posla odradi i koliko ona vama vrijedi. Kad sam jednom službenici na šalteru rekao da sam zbilja zadovoljan tom uslugom HP-a, ona se čudila tome što govorim, valjda ne zato što ne bi znala koliko je usluga vrijedna, nego valjda što malo tko pohvali uslugu.

- Nedavno sam imao jednu malo veću interakciju s državnom upravom u smislu da su me dosta zagnjavili s dokumentacijom, ali ne jer je službenik bio naporan, nego zbog naravi stvari, ali interakcija sa službenikom je zaista bila na vrhunskoj razini (neću sada govoriti o čemu je riječ da ne ispadne da se uvlačim jer ćemo možda opet biti u interakciji).

Spomenka Avberšek (Samostalni sindikat zdravstva i socijalne skrbi Hrvatske)

- Kao negativan primjer mogu navesti većinu banaka u Hrvatskoj. Banke su namijenjene građanima jer barataju našim novcem, stoga mi nikako nije jasno zašto gotovo nikada nisu otvoreni svi šalteri. Kao građanki mi smeta kad vidim da od šest šaltera rade dva ili tri. Postavljam pitanje gdje su ti zaposlenici koji bi trebali biti na svom radnom mjestu. Nije mi shvatljivo da za podizanje plaće ili mirovine moramo čekati i po sat vremena.

Sanja Sarnavka (B.a.b.e)

- U svakom poslu postoje oni koji daju svoj maksimum, ali i oni za koje ne znate zašto uopće rade svoj posao jer očito ne žele vidjeti ni sebe niti svoje stranke.

- Kao pozitivan primjer mogu izdvojiti Institut za tumore u kojem sam zbog svoje bolesti vrlo često. Unatoč činjenici da je sustav u kolapsu, medicinske sestre u Institutu, pogotovo u laboratoriju u kojem često vadim krv, su divne. Iako si na mjestu na kojem nitko ne želi biti, uz njih se osjećaš ugodno. Uvijek te dočekaju osmijeh i vedro raspoloženje. Ne mogu čak izdvojiti jednu od njih, svaka medicinska sestra tamo je divna. Primjerice, imaju jako loše i debele igle pa ponekad moraju i po tri puta ubosti kako bi izvadile krv. Iako nisu one krive što nemaju bolju opremu, ispričavaju se.

- Kao negativan primjer mogu navesti Ministarstvo zdravlja i Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje. Kada želiš doznati neku informaciju, na njihove se telefonske brojeve nitko ne javlja pa se pitaš tko tamo radi i za što primaju plaću. Jednom sam naizmjence zvala MIZ i HZZO tri sata. U HZZO-u se javljala telefonska sekretarica. Kada više nisam znala što bih, na Facebook sam poslala pismo Vladi i dobila odgovor. Vjerujem da sam odgovor dobila jer sam ipak poznata javnosti.

Vinko Brešan (redatelj)

- Naravno da postoje službenici koji svoj posao obavljaju činovnički. Možda će zvučati bizarno, ali ja volim otići u Jadransku banku u Šibeniku. Naravno da se odlazak u banku uglavnom svodi na plaćanje nekakvih računa, ali ljudi koji tamo rade toliko su ugodni i svoj posao rade sa smiješkom, brzo i efikasno, da ti, unatoč tome što si morao dati svoj novac, to ne bude neugodno iskustvo. Zanimljivo je da ne mogu čak izdvojiti jednu osobu ili jedan primjer jer sam primijetio da su tamo svi službenici takvi.

- Neugodnih iskustava baš i nemam, točnije brišem ih iz memorije, ali da sam imao neko ekstremno loše iskustvo, sigurno bih se sjetio.

Mani Gotovac (teatrologinja)

- Bojim se da službenici i službenice Ureda za propagandu u mnogim kazalištima u Hrvatskoj ne pokazuju ni dovoljno znanja niti dovoljno ljubavi za posao koji rade. Smeta mi što se često ponašaju kao da nismo u 21. stoljeću i kao da nemaju pojma što je zapravo kazalište za koje rade.

- Jako me veseli odlazak u Zagrebačku banku. Naravno, ne zbog samog odlaska, jer nitko ne voli davati svoj novac. Veseli me zbog moje bankarice koja mi uvijek srdačno pomaže u svim mojim bankarskim neznanjima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 08:45