TOTALNI ŠLAMPERAJ

Ovo je najopasniji put do škole u Hrvatskoj, čak i šoferi odbijaju tu voziti: ‘To je van pameti‘

- Ako se dogodi dodatno klizište, Bože moj, ja to ne mogu predvidjeti, rekao je načelnik Općine Pisarovina, Tomo Kovačić

Radovi kod Pisarovine

Zbog radova i zatvaranja prometa na državnoj cesti D36 na području Pisarovine, mještanima Donje Kupčine ovog tjedna se zakomplicirao život. Prvo su za njih predvidjeli obilaznicu koja uključuje prolaz Blatnicom Pokupskom i Lasinjom što im do Pisarovine produljuje put automobilom s 9 na 33 minute, a 8 kilometara se pretvorilo u 31 kilometar.

Drugi problem nastao je nakon što je na cestu stavljen znak zabrane prometa, pa autobusi javnog i školskog prijevoza nisu prometovali, a mnogi mještani i njihova djeca ih koriste na dnevnoj bazi kako bi stigli u školu ili na posao.

Kako bi se situacija riješila, cesta je kasnije otvorena za promet autobusima, ali samo do početka radova koji su predviđeni u ponedjeljak. Dakle, cesta bi se u potpunosti trebala ponovno zatvoriti, prema trenutnim predviđanjima - 6 dana nakon što je njome omogućen javni prijevoz.

image

Početak radova u Pisarovini

Facebook/Mjesni odbor Donja Kupčina/

Mještanima je stoga ponuđena dodatna opcija - nerazvrstana lokalna cesta uz Kupu usred koje se nalazi nesanirano klizište i po kojoj je upravo iz tog razloga prethodno bilo zabranjeno prometovati.

Mnogi stanovnici vjeruju da je cesta još uvijek nesigurna, navodeći da je načelnik općine samo uklonio znak zabrane prometa. Javni prijevoz svejedno ostaje problematičan, jer prijevoznici također odbijaju na sebe preuzeti rizik vožnje putnika po cesti s odronom, bez obzira što je u planu njeno proširenje.

image

Početak radova u Pisarovini

Privatna Arhiva/

Sve je počelo nakon što je na državnu cestu D36 bio stavljen znak zabrane prometa, pa su se pomoću Facebook grupe mjesnog odbora stanovnici dogovarali tko će u koje doba putovati i usput pronaći dodatno mjesto u autu za svoje sumještane.

- U područnoj školi u Donjoj Kupčini je 20 djece, ni njih nije vozio autobus jer bi morao doći iz središta Pisarovine da ih razvozi. Sveukupno 30 ih ide matičnu školu u Pisarovinu, 55 je učenika srednjih škola, 10-ak studenata i zatim putnici koji su zaposleni u Zagrebu, govori nam Senka Pucak, predsjednica Mjesnog odbor Donja Kupčina.

Za promjenu znaka kako bi se dopustilo prometovanje autobusima, kontaktirali su policiju, Općinu Pisarovinu i kao odbor slali apele Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, zagrebačkom Županijskom uredu za prosvjetu i Hrvatskim cestama.

Policija im je rekla da samo Hrvatske ceste mogu maknuti prometni znak budući da je on dio Prometnog elaborata, dok im je Županijski ured za prosvjetu odgovorio da će upit proslijediti dalje.

- Imam dvije kćeri gimnazijalke, jednu vozim ujutro u 6.05, pa druga kćer mora ići u 11.50, zatim se prva kćer vraća u 15.30, a druga navečer u 21.30 i onda se mi roditelji dogovaramo oko prijevoza. To je van pameti, pogotovo za osnovnu školu koja bi trebala biti obavezna i svima dostupna, priča nam.

image

Dogovori u Facebook grupi Mjesnog odbora za prijevoz

Facebook/Mjesni odbor Donja Kupčin/

Ravnateljica OŠ Vladimir Nazor u Pisarovini, Branka Smolković Cerovski potvrdila nam je da djeca nisu izostajala iz škole jer su ih roditelji vozili, ali škola nije bila obaviještena o planiranom početku radova i zatvaranju prometnice, već ih je obavijestio prijevoznik na dan kad nije mogao prometovati relacijom.

- Smatram da je škola trebala biti obaviještena prije početka radova. U stalnoj smo komunikaciji sa Zagrebačkom županijom kako bismo pronašli rješenje u navedenoj situaciji, zaključila je.

Hrvatske ceste oglasile su se 15. svibnja u odgovoru koji su kasnije proslijedili i na naš upit, navodeći da su upoznati s problemom. Stoga, odlučili su zajedno s načelnikom Općine Pisarovina obići dodatni alternativni pravac na kojem je potrebno izvesti manju korekciju, budući da se na dijelu spomenute nerazvrstane lokalne ceste uz rijeku Kupu nalazi - nesanirano klizište.

Senka Pucak nam kaže kako je spomenuta cesta bila trajno zatvorena već pola godine. Iako su stanovnici ponekad prolazili na svoju odgovornost, napominje da su na cesti često stajale i policijske patrole za sve one koji nisu poštovali prometnu regulaciju i zabranu prometa.

- Cesta je bila zatvorena zbog opasnosti i nesigurnosti. Kad smo napravili poviku da nemamo put, načelnik je zvao u petak da je maknuo znak zabrane, bez provjere, objašnjava nam.

image

Klizište na nerazvrstanoj lokalnoj cesti uz Kupu

Senka Pucak/

Iz Hrvatskih cesta objasnili su da planiraju provesti manju korekciju, posjeći drveće i proširiti cestu na dijelu gdje je klizište, kako bi se tim putem moglo sigurnije putovati.

U istom odgovoru, naveli su da će se revidirati Prometni elaborat i omogućiti prometovanje autobusa nerazvrstanom cestom, a kasnije ponovno uvesti zabranu za sav promet državnom cestom D36 za vrijeme izvođenja radova.

Autobusima je prometovanje D36 omogućeno u utorak, ali opet bi trebalo biti zabranjeno u ponedjeljak s početkom radova, stoga stanovnici još uvijek nisu zadovoljni jer je problem riješen na manje od tjedan dana.

Proširenje alternativnog pravca također je trebalo početi ovaj tjedan, ali u međuvremenu je došlo do poplave koja je pogodila i cestu uz rijeku Kupu. Unatoč proširenju, mještanima su prijevoznici i sami potvrdili da ne planiraju voziti cestom uz Kupu i na sebe preuzeti rizik - upravo zbog klizišta.

Za Jutarnji su iz Autoturista potvrdili kako smatraju da je cesta nesigurna i ne planiraju njome voziti, a pitali su se i tko je skinuo znak o zabrani prometa, budući da ih je ta informacija šokirala. Iz Samoborčeka su nam ukratko rekli da nikad nisu vozili tom cestom i ne planiraju.

Ugovoreni rok izvođenja radova na D36 je do 9. kolovoza ove godine, što mještane zabrinjava jer smatraju da sad imaju još veći problem - uskoro će se promet ponovno zatvoriti zbog radova, a prijevoznici odbijaju voziti cestom usred koje je odron.

- Neće nitko preuzeti rizik i voziti na svoju odgovornost putnike i djecu. Mi i dalje nemamo rješenje, sad iz jednog problema samo idemo u dublji. U nijednom trenutku se ne spominje da bi se osiguralo da je jedna traka prometna, dok se druga radi, govori nam Senka Pucak.

image

Dopuštenje prolaska autobusa na državnoj cesti D36

Facebook/Mjesni odbor Donja Kupčin/

Većina mještana strahuje da se ne dogodi neka tragedija, budući da navodno nitko nije provjerio stabilnost ili stanje tla jedine alternative koja im je ponuđena i kojom bi trebao prolaziti veći protok vozila nego u prijašnjem razdoblju.

- Cijelo vrijeme se 400 obitelji gura da voze tom nesigurnom cestom, što ako se nešto dogodi? Nije načelnik osigurao cestu, samo je maknuo prometni znak koji je tamo bio s razlogom, nije bezveze bila postavljena zabrana, nadodaje.

Dok javni prijevoz pomoću autobusa nije prometovao, kako kaže, većina mještana bila je ogorčena jer umirovljenici nisu mogli do ambulante koja se nalazi u Pisarovini, djeca putovati u školu i ostatak mještana stići na posao. Budući da bi se ista situacija mogla uskoro ponoviti, smatra da ovo nije rješenje, već kozmetička varka.

Danijel Jušinski jedan je od mještana koji se oslanja na autobus, budući da trenutno nema automobil, a boravi u Zagrebu. Planirao je ići u Donju Kupčinu ovaj tjedan, ali brine ga hoće li autobus voziti ili će morati pješačiti šest kilometara.

- Opet idem s velikim upitnikom hoće li mi autobus doći ili ne, jer ništa nije 100 posto sigurno. To je zapravo najveća frustracija koju imam ja, ali vjerujem i svi drugi, kaže nam.

Vjeruje da bi prijevoznicima bila jedina opcija neka vrsta regulacije prometa kao što su privremeni semafori, budući da je koristio javni prijevoz kada su u okolici također bili radovi i iako se na semaforima ponekad čekalo desetak minuta, promet se kasnije nesmetano odvijao.

Nezadovoljan je načinom na koji je Općina Pisarovina riješila trenutni problem i smatra da u ovakvim situacijama više opstruiraju nego što pomažu, a trenutno se radi o naselju koje čini najveći udio same općine.

image

Klizište na nerazvrstanoj lokalnoj cesti uz Kupu

Senka Pucak/

- Glavni problem je što su vrlo oprečne informacije i smatra se da će se ljudi nekako snaći, a to nije okej. Pa i da ide dvoje ljudi, imaju pravo stići na posao i u školu, a ovdje je ipak riječ o naselju od 800 stanovnika, zaključio je.

Tomo Kovačić, načelnik Općine Pisarovina rekao nam je da u potpunosti razumije mještane za koje smatra da su revoltirani s razlogom. Prema informacijama koje posjeduje, kaže da osoba koja je radila Prometni elaborat nije nikoga kontaktirala za alternativne pravce, pa je došlo do propusta.

- Hrvatske ceste su preuzele obvezu pomaganja u proširenju ceste pored Kupe i osiguranja financijskih sredstava. Najveći problem je dok se obnove 4 kilometra do prvog križanja u Kupčini, tamo postoje naše nerazvrstane ceste pomoću kojih će se onda moći obilaziti bez problema, objašnjava nam.

Upitali smo ga i o prijevoznicima koji odbijaju voziti preko nerazvrstane ceste uz Kupu, smatrajući da je nesigurna. Rekao nam je da trenutno nema tu informaciju, iako je čuo da su odbili tu alternativu. Kako kaže, zvao ih je nekoliko puta i nisu se javili, već su mu poslali poruku da će se naknadno javiti što navodno nisu učinili.

Planira ih ponovno kontaktirati, ali kaže nam da ne vidi razlog zašto bi odbili prometovati tom cestom jer vjeruje da sigurnost nije ugrožena. Napomenuo je i da proširenje ceste neće započeti na vrijeme, budući da je cesta trenutno poplavljena.

- Ako se dogodi dodatno klizište, Bože moj, ja to ne mogu predvidjeti. Kad se Kupa povlači, onda je najveća opasnost od stvaranja klizišta, zaključuje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 23:16