Iz Hrvatske udruge banaka (HUB) danas su izvijestili da je posljednjih dana uočen povećani broj upita klijenata banaka o sumnjivim telefonskim pozivima starijim osobama u kojima se osobe koje zovu predstavljaju kao službenici banke te traže od klijenata informacije o stanju na računu, broj kartice i PIN.
Ističu da se pozivi najčešće događaju u večernjim satima, a u nekim slučajevima i noću.
Pozivima se klijente banaka obavještava da su njihove kartice navodno zlouporabljene i da će to riješiti tako da im predaju karticu tekućeg računa i PIN, a u tu svrhu će ih ispred zgrade čekati taksi vozilo. Najnoviji "modus operandi" je da se počinitelj predstavlja kao policijski inspektor sa sličnom pričom, samo što više ne traži kartice nego se raspituje o stanju na računu, štednji i slično.
Iz Hrvatske udruge banaka upozoravaju građane da djelatnici banaka ne obavljaju ovakve telefonske razgovore, ne zovu klijente u večernjim satima i ne traže podatke o karticama.
- Banke su o ovim događajima obavijestile Ministarstvo unutrašnjih poslova. Naglašavamo da ni banka, a ni kartična kuća koja je izdala karticu, uključujući i kartične brandove (VISA / MasterCard), ne zna i nema pravo tražiti broj PIN-a ili neki drugi podatak o kartici (troznamenkasti broj s poleđine kartice i slično). Korisnike kartica koji su dobili ovakve telefonske “upite” ili slične poruke putem e-maila, pozivamo da ne odaju niti jedan podatak o kartici i da o svemu obavijeste izdavatelja kartice (banku ili kartičnu kuću) koji će u suradnji s nadležnim institucijama pokrenuti postupak razotkrivanja prevaranta - stoji u priopćenju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....