Na zgradi na zagrebačkom Trgu kralja Petra Krešimira IV. broj 14 zbog potresa su se urušila četiri dimnjaka. Njezinim stanarima odmah je isključen plin i počela je njihova borba za povratak tople vode i grijanja.
Od tog je dana prošlo više od dva tjedna, no oni se i dalje tuširaju u hladnoj vodi, a promjene nabolje počet će tek kada saniraju dimnjake.
Zvali su upravitelja zgrade, GSKG, no on im je poslao samo dva broja zidara kojima se mogu obratiti za pomoć. Nijedan od njih nije imao vremena. Objašnjenje je bilo: “Znate kakva je situacija, nazovite za mjesec dana”. Pozvali su stoga vatrogasce, no i oni su u nezapamćenoj gužvi. Na kraju su pronašli neku privatnu tvrtku s kranom koja će im taj posao obaviti za 20.000 kuna, što je svota na koju su pristali samo da se ta opasnost iznad njihovih glava napokon ukloni. No, uslijedio još jedan hladni tuš. Dimnjačar im je rekao da stanari s atmosferskim bojlerima moraju te uređaje zamijeniti kondenzacijskima. Drugim riječima, to znači više novca, ali i veća ugroza za njihovo zdravlje zbog koronavirusa koji i dalje ugnjetava cijelu zemlju.
Velike investicije
- Dimnjačari su već neko vrijeme radili pritisak na nas da trebamo staviti kondenzacijske bojlere. Ne znam o kakvoj svoti se tu radi, ali to bi nas moglo koštati i više od 20.000 kuna, a atmosferski bojler koji sada imamo u stanu je ispravan i redovno servisiran te njegova vrijednost nije upitna. U slučaju da idemo u zamjenu, to za nas znači da moramo ugraditi novi bojler, dakle pustiti ljude u stan, što nikako nije poželjno s obzirom na stanje s koronavirusom. Stoga smo apelirali na nadležne da odgodimo ugradnju kondenzacijskih bojlera dok pandemija ne prođe te da se sada vratimo na rješenje koje smo i prije imali s atmosferskim bojlerima - kaže nam Davor Mekić, predstavnik stanara te zgrade.
Situacija u kojoj su se našli stanari zgrade na Trgu kralja Petra Krešimira IV. zapravo je dilema s kojom se susreću gotovo svi građani čiji su se dimnjaci urušili u potresu. Naime, od više građana čuli smo da su im dimnjačari rekli da moraju ugraditi kondenzacijske bojlere te njima prilagoditi novi dimnjak. Problem je u tome što to sa sobom nosi veliku investiciju, no još je važnije da zakon izričito ne propisuje je li to stvarno prijeko potrebno.
Stoga imamo i oprečne odgovore. Dean Lončarić, voditelj Grupacije dimnjačara pri HGK, rekao nam je da zgrade s urušenim i neispravnim dimnjacima moraju ići u smjeru ugradnje kondenzacijskih trošila.
Oprečne priče
- Građani u višestambenim zgradama mogu tražiti da im se dimnjak sanira tako da i dalje bude prilagođen za atmosferske bojlere, no to je tehnički gotovo pa nemoguće. Inženjer strojarstva je taj koji odlučuje kakav dimnjak treba napraviti, a on mora poštovati zakonsku regulativu koja navodi da u projektu ne mogu biti sadašnji atmosferski bojleri - ističe Lončarić te dodaje da nisu dimnjačari, plinara ili instalateri ti koji mogu odrediti vrstu dimnjaka, nego isključivo projektant.
S druge strane, instalateri bojlera nude drugačiju priču. Mario Opačak, direktor tvrtke Vaillant, kaže da građani i dalje imaju pravo vratiti dimnjak u staro stanje prije potresa te priključiti svoje atmosferske bojlere, pod uvjetom da su ispravni, na taj dimnjak. Dakle, on navodi da nije nužno da sada svi ugrađuju kondenzacijske bojlere.
Od ljudi koji se bave ugradnjom plinskih instalacija neslužbeno smo doznali da dimnjačari mogu biti zaduženi za ugradnju sustava za kondenzacijske bojlere, a one atmosferske dimnjake rade u pravilu zidari, pa je zato pojedinim dimnjačarima u interesu da građani prijeđu na drugu vrstu bojlera. Iz nadležnih ministarstava nam nisu mogli odgovoriti tko je u pravu po pitanju sanacija dimnjaka.
ISKUSTVO ČITATELJA Kako do dimnjačara kroz devet točaka i s puno strpljenja
1. Urušen vam je dimnjak ili je kruna pala s krova? Prije sanacije trebate dimnjačara.
2. Dimnjačar ne popravlja dimnjak, samo provjerava prohodnost dimovodnog kanala, što je prvi korak sanacije.
3. Nije točno da to može napraviti bilo koji zagrebački dimnjačar, već samo oni koji su i prije bili ovlašteni za redovitu kontrolu vašeg dimnjaka.
4. S obzirom na tisuće ljudi kojima treba pregled dimnjaka, tim vašim ovlaštenim dimnjačarima priključeni su po jedan ili dva dodatna tima iz drugih dijelova grada. Dakle, samo ti dodatni timovi mogu doći umjesto vaših.
5. Točan popis dodatnih timova nigdje na službenim stranicama nije objavljen, dakle morate se probiti prvo do svojeg. Osobno iskustvo: tri dana upornog zvanja urodilo je plodom.
6. Vaš dimnjačar stavlja vas na neformalnu listu čekanja. Osobno iskustvo: dimnjačar me jučer zapisao za prvi slobodni datum: 4. svibnja.
7. Dimnjačari rade svaki dan od ranog jutra do 20 sati navečer, a onda do 2 ujutro, kažu, rješavaju dokumentaciju. Mole za strpljenje.
8. Osobno iskustvo: moj dimnjačar kaže da su sada tek na red došli ljudi koji su zvali nekoliko dana nakon potresa.
9. Ne uspijete li dobiti svog dimnjačara, upit i molbu za dimnjačara možete poslati i na: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....