I dok odaziv prosvjetnih djelatnika, pa i zainteresiranost turističkih djelatnika u Dalmaciji nije na visokom stupnju, jedan vrhunski hotel može se pohvaliti dobrim rezultatima ankete zainteresiranih zaposlenika. U hotelu Olympia u Vodicama u Šibensko-kninskoj županiji anketni odaziv za cijepljenje je preko 80 posto. Anketirano je 120 zaposlenika hotela.
Darka Bastića, direktora kompleksa hotela Olympia i Olympia Sky pitali koji je razlog dobrom odazivu.
- Vjerujem da je to zato što je naš kolektiv već dugo skupa i nitko od stalnih zaposlenika tijekom situacije s pandemijom nije dobio otkaz, a plaće su zadržane gotovo na nivou onih iz 2019. godine uz sasvim sitne korekcije. U razgovoru sa zaposlenicima shvatili smo da moramo i mi dati svoj doprinos u borbi s ovom bolešću koja nažalost ne jenjava i dolazimo u opasnost da ugrozimo predstojeću turističku sezonu, a samim time i poslovanje naše tvrtke - odgovorio je D. Bastić.
Da bi resorno ministarstvo uopće dobilo podatak o tome kolika je zainteresiranost turističkog sektora za cijepljenje i koliko cjepiva treba osigurati napravili su u dva navrata anketiranje njihovih djelatnika.
- Naravno da nam je želja da se što više djelatnika procijepi, čime bi dobili dodatnu sigurnost za zdravlje njih samih, kolega s kojima dijele radne zadatke, a i svih gostiju koji borave u hotelu. Cijepit će se i vodstvo hotela što smo im istaknuli - dodaje on.
Pitamo koji su bili najčešći razlozi onih koji ipak to ne žele, kao i sumnje njihovih djelatnika vezano za cijepljenje.
- Oni djelatnici koji se ne žele cijepiti najčešće navode razloge da nemaju povjerenja u ponuđena cjepiva ili su nedavno preboljeli bolest ili imaju određenih zdravstvenih problema pa im njihovi liječnici sugeriraju da se ne cijepe - kaže Darko Bastić.
Ističe da je cijepljenje dobrovoljno i njihova radna mjesta nisu ugrožena zbog odbijanja cjepiva, ali se javljaju osjetljive situacije u poslovanju hotela jer neki djelatnici su u direktnom i čestom kontaktu s gostima pa bi bilo uputno da imaju neku potvrdu o tome da su zdravi odnosno da imaju negativni nalaz na testiranje što, pak, stvara dodatne troškove. Također, primanjem prvog cjepiva će se tek polovično zaštitili, jer ovisno o vrsti cjepiva koje će dobiti, treba proći određeni period do primanja drugog cjepiva, a sezona je pred vratima.
- Uz to, treba organizirati i dobrovoljno cijepljenje sezonske radne snage koju nažalost zapošljavamo pred sami početak turističke sezone jer je sama situacija s epidemiološkom slikom u našoj regiji još neizvjesna. Nisam siguran da će se svi sezonski radnici željeti cijepiti posebno ako na drugo cjepivo trebaju čekati do dva mjeseca - ističe Bastić i taj dodatni problem.
Napominje da cijepljenje djelatnika nije samo u svrhu zaštite osoblja i gostiju hotela, nego dio ukupne odgovornosti i doprinos smanjenju broja zaraženih u županiji i stvaranju uvjeta za povratak u normalni život.
- Turizam je jako osjetljiv na niz faktora, a u današnje vrijeme sigurnost boravka i visoki higijenski standardi su broj jedan zahtjeva svih gostiju. Zbog toga smo našim gostima ponudili opis svih mjera koje provodimo u hotelu i odgovore na najčešća pitanja vezana za Health & Safety protokol u hotelima na našim web stranicama a odgovaramo im i na
pitanja putem e mail ili telefonskih upita - kaže on.
Omogućit će i testiranje brzim antigenskim testovima svim gostima u hotelu, a očekuju da će nam testove osigurati nadležna ministarstva. Također su spremni organizirati posjet zdravstvenim ustanovama u slučaju sumnje u bolest.
A koje je njegovo mišljenje o predstojećoj ljetnoj sezoni?
- Smanjenje broja zaraženih u našoj Šibensko-kninskoj županiji i ulazak u tzv. zelenu zonu je jednostavno prioritet i o tome će ovisiti poslovanje našeg hotela i cijela turistička sezona na našem području, tako da je teško prognozirati rezultate, ali mi smo veliki optimisti i pripremamo se za jednu uspješnu ljetnu sezonu. Naši hoteli su prijašnjih sezona radili svih 12 mjeseci, a i ove godine smo među prvima otvorili vrata svojim gostima. Iza nas je već dosta odrađenih vikenda u kojima su u velikom broju boravili pretežno domaći gosti - odgovara Darko Bastić, te dodaje da su za goste pripremili atraktivne pakete u kojima, osim vrhunskog smještaja, nude bogat gastronomski užitak s jelima pripravljenim od svježih namirnica nabavljenih od naših lokalnih OPG-ova ribara, vinara i uljara i drugo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....