IZ CROATIA AIRLINESA ZABRINUTI

NOVI TERMINAL ZAGUŠIT ĆE GUŽVE I KAŠNJENJA? Francuska tvrtka premjestila sortirnicu prtljage

U podrumu je trebala biti sortirnica prtljage. Ona je sad u prizemlju što komplicira protok putnika 
 Tomislav Krišto / CROPIX

Devet mjeseci prije planiranog otvaranja za promet novog terminala zagrebačkog aerodroma u tijeku su intenzivni pregovori koncesionara aerodroma Međunarodne zračne luke Zagreb i Uprave Croatia Airlinesa o načinu odvijanja prometa te transferu putnika i roba.

S obzirom na to da CA nosi oko 60 posto prometa, dogovor s nacionalnom aviokompanijom izuzetno je važan. Kako doznajemo, u CA vlada ozbiljna zabrinutost da će u prometnim špicama doći do velikog kašnjenja putnika, a time i polijetanja aviona na transfernim letovim dok Hrvatska ne postane dio Schengena. Prema riječima naših sugovornika, to će se dogoditi jer je iz projekta zgrade novog terminala “nestao” podrumski prostor u kojem je trebala biti sortirnica prtljage.

Zagreb, 021015. 
Gradiliste novog terminala Zracne luke Zagreb ciji zavrsetak je predvidjen za kraj 2016.g.
Foto: Neja Markicevic / CROPIX
Neja Markičević / CROPIX

Rok za rotaciju putnika

Ona je sada postavljena na razini nula terminala, a naši sugovornici tvrde kako to prema proračunima znatno usporava i komplicira protok roba i putnika koji će presjedati s aviona koji dolaze iz prostora Schengena na avion koji leti unutar Hrvatske. Prema ugovoru, koncesionar ima obvezu rotaciju putnika i robe obaviti u roku od 45 do 50 minuta. Naši sugovornici u MZLZ-u su svjesni da će u špicama biti teško realizirati taj rok, ali nas uvjeravaju da neće biti kašnjenja u polijetanju aviona. No u CA su sumnjičavi, a njihov strah je opravdan jer svako je kašnjenje aviona jako skupo za kompaniju.

Zagreb 020807.
Press konferencija povodom gradnje novog terminala na aerodromu Pleso.
Snimljeno s ekrana, ovako bi trebao izgledati novi terminal.
Foto : Goran Mehkek / cropix
Goran Mehkek / CROPIX

Neisplativa investicija

Doznajemo da do tih problema ne bi došlo da iz projekta nije nestao podrum zgrade. On je bio predviđen u arhitektonskom rješenju. No nakon što je francuski konzorcij dobio koncesiju, krenuli su pregovori o smanjenju troškova projekta. Naši sugovornici u MZLZ-u naglašavaju da bi realizacija prvog projekta stajala oko 500 milijuna eura.
Takva investicija se s planiranim brojem putnika ne bi mogla pokriti. Stoga je uz suglasnost davatelja koncesije površina zgrade smanjenja za oko 6500 kvadrata, odustalo se od gradnje nekih zgrada, podruma i još nekih tehničkih rješenja te je ukupni trošakc smanjen za 200 milijuna eura. Što se tiče podruma, u MZLZ-u nas uvjeravaju da se od njega odustalo zbog opasnosti od podzemnih voda, ali i nepraktičnosti protoka torbi od aviona do putnika.

Servisna cesta

Osim problema s otpremom transfernih putnika u prometnim špicama mogao bi nastati problem s pristajanjem manjih aviona tipa Dash i sličnih njemu. Kako će se veliki avioni spajati na aviomostove, za one manje predviđeno je spajanje na manje pokretne mostove ili će se do zgrade terminala prevoziti autobusima. Kako bi se omogućilo sigurno odvijanje prometa, manji avioni slijetat će i polijetati sa stajanke kod stare zgrade terminala. Naš sugovornik u MZLZ-u nas uvjerava da takva organizacija prometa neće dovesti do kašnjenja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 12:02