OD VELJAČE I LONDON

Niskotarifni easyJet ruši cijene aviokarata: Do Pariza iz Zagreba sada triput jeftinije

Strani niskotarifni avioprijevoznici osvojili su hrvatsko nebo. Donosimo detaljan pregled svih aviolinija s cijenama
 Davor Pongračić/CROPIX

ZAGREB - Danas su vas obavijestili da u petak hitno morate otići u Pariz. Vratit ćete se 12. studenoga. Glava vam je puna pitanja - koje ću stvari ponijeti, kakvo je tamo vrijeme, gdje ću odsjesti, ali i ono glavno - imam li novca za aviokartu. Od 1. studenoga više ne ovisite samo o cjeniku Croatia Airlinesa. U Zagreb iz Pariza slijeće i niskotarifni britanski avioprijevoznik easyJet. Usporedite li cijene ove dvije kompanije doći ćete do frapantne razike u cijeni.

Povoljnija i Nova godina

Jučer smo provjerili cijenu povratne avionske karte ovih dviju kompanija za razdoblje od 5. do 12. studenoga. Za let easyJetom platit ćete 1050 kuna, u što je uključena i cijena jedne torbe od 20 kg i sve takse. Za povratnu kartu Croatia Airlinesom platit ćete 3358 kuna. Let vremenski traje jednako, a sletjet ćete u istu parišku zračnu luku - Charles de Gaulle. Bitna razlika osim cijene je što u avionu easyJeta morate svako piće ili hranu platiti, što je kod domaćeg prijevoznika uključeno u cijenu karte.

Ukoliko svoju voljenu osobu želite odvesti u grad svjetlosti za Novu Godinu i tu ćete jeftinije proći s niskotarifnim prijevoznikom. Povratna karta za termin od 29. prosinca do 5. siječnja stajat će vas 300 kuna manje nego ona za let CA. Naravno, ukoliko kartu rezervirate nekoliko mjeseci ranije, cijena će biti sve niža i niža. EasyJet je deveti niskotarifni zračni prijevoznik koji dolazi u Hrvatsku i namjerava četiri puta tjedno letjeti do Pariza, a od 11. veljače sljedeće godine pet puta će letjeti iz Zagreba do Londona.

Uloženo se isplatilo

U Hrvatskoj su niskotarifni zračni prijevoznici zauzeli sve međunarodne zračne luke, no jedino iz Zagreba lete tijekom cijele godine, a na aerodrome u Zadru, Splitu, Dubrovniku, Puli i Osijeku slijeću od kasnog proljeća do završetka ljeta. U Zagrebu aktivno djeluje pet operatera, a na ostalim aerodromima prisutni su Germanwings, Wizzair, Ryanair, Job Air, Intersky i drugi. Dolazak svakog novog zračnog operatera veliki je dobitak za svaku zračnu luku. Zadarski aerodrom i grad Zadar, primjerice, prepoznali su značaj dovođenja aviona Ryanaira u zadarsku zračnu luku te je grad i financijski pomogao kako bi se dovelo tog niskotarifnog prijevoznika. Uloženo se brzo isplatilo jer su tijekom ljeta upravo linijama ovog prijevoznika u Zadar stigle na tisuće i tisuće, prije svega, britanskih turista.

Primjer Norwegiana

Jedini kome se diže kosa na glavi od dolaska niskotarifnih zračnih prijevoznika je Croatia Airlines. U toj su tvrtki na samu najavu dolaska easyJeta ustvrdili kako to sigurno neće povećati broj putnika, već će samo preraspodijeliti putnike između više tvrtki. U CA upozoravaju da niskotarifni prijevoznici ne otvaraju nove linije i time dovode nove putnike, već im samo otimaju putnike. Kao primjer navode dolazak Norwegiana koji je uspostavio linju Zagreb - Oslo, oteo dio putnika Croatia Airlinesu, ali se ukupni broj putnika nije povećao.

Tonči Peović: Sada ću u Zagreb dovesti i Ryanair

EasyJet je sa svojim avionima prisutan na 100 vodećih europskih linija i na 50 najvećih europskih aerodroma. Profit ove kompanije ove će godine rasti 10 posto. Prevest će oko 50 milijuna putnika na preko 520 linija, između 122 aerodroma, u 29 zemalja. Zahvaljujući ovim brojkama easyJet je najveća britanska i četvrta po veličini europska aviokompanija. Dolazak ovog operatera zagrebačku zračnu luku postavlja na kartu značajnih europskih aedrodroma na koje slijeću avioni ove kompanije. Sljedeći potez direktora zagrebačkog aerodroma Tončija Peovića je dovođenje Ryanaira u Zagreb, o čemu se intenzivno pregovara.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 00:54