Vatrogasne snage jučer su točno u podne počele provoditi požarnu sezonu, a istovremeno je počelo raditi i Operativno vatrogasno zapovjedništvo u Divuljama.
U Hrvatskoj vatrogasnoj zajednici navode kako je na raniji početak utjecala i klima. Iako je bilo najavljivano da će glavna požarna sezona početi 23. lipnja, sezona je počela deset dana ranije zbog loših klimatskih uvjeta, odnosno velikih vrućina i suše.
Prema najavama, ovogodišnja požarna sezona mogla bi biti jako teška jer meteorolozi u srpnju i kolovozu najavljuju više temperature nego prošlih godina te manju količinu oborina. Već je ovog proljeća zabilježen golem broj požara.
Do sada imali 12 aviona
Tako je "u dosadašnjem tijeku godinu zabilježeno gotovo 100 posto više požara nego u istom lanjskom razdoblju, a gotovo za 300 posto povećana je opožarena površina ovog proljeća u odnosu na isto razdoblje lani", rekao je prije nekoliko dana glavni vatrogasni zapovjednik Slavko Tucaković. U takvoj situaciji vatrogasne snage u protupožarnu sezonu ulaze s nikad manje protupožarnih aviona. Od ukupno 11 aviona, na raspolaganju im je tek njih šest - tri kanadera i tri Air Tractora. Ostali nisu pripremljeni za ovu sezonu, a za to je najviše odgovoran Zrakoplovno-tehnički centar u Velikoj Gorici, ali i Ministarstva obrane. ZTC je sve protupožarne avione Hrvatskom ratnom zrakoplovstvo morao predati do 15. svibnja, a u ovom trenutku nema informacija kada će ostalih pet aviona biti spremno za korištenje i hoće li uopće biti spremni ove sezone.
Hrvatska je do ove godine imala 12 protupožarnih aviona, ali je nedavno zapovjednik Zapovjednog operativnog središta Glavnog stožera Oružanih snaga RH brigadni general Ivan Turkalj posredno priznao da će ove godine na raspolaganju imati do pet kanadera. S kanadera koji nedostaje skidani su dijelovi kako bi se osposobila druga dva. Zasad nema potvrde je li taj avion trajno otpisan ili će ga pripremiti za sljedeću sezonu. Dodatan problem je i jedan Air Tractor koji je nedavno tvrdo sletio te je morao na hitan popravak.
Letjelica bez ulja
Naši sugovornici tvrde kako je problem u neorganiziranosti ZTC-a. Tako se navodi slučaj Canadaira oznake 893 na kojem su radovi bili potpuno završeni, ali su potom djelatnici ZTC-a pokrenuli letjelicu bez ulja u motoru, radi čega je avion izvan pogona. Nadalje, još u kolovozu prošle godine jedna češka tvrtka završila je neke radove u kokpitu, a avion je potom 13 mjeseci stajao u ZTC-u. Radovi su potpuno završeni tek nedavno.
Naši sugovornici ne pamte kada je na početku požarne sezone bilo ovako loše stanje s protupožarnim avionima te naglašavaju kako će u slučaju velikih požara s ovim brojem aviona biti gotovo nemoguće odraditi sve potrebne zadaće.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....