ODVJETNICI ZALJUBLJENI U ZLATNI RAT

'Naša tvrtka je bez razloga diskvalificirana iz natječaja za Zlatni rat, a ukupno bismo platili 152 milijuna kuna više od svih drugih ponuđača'

Iza bolske tvrtke Kamen sreće stoje zagrebački odvjetnici srednje generacije Silvije Čipčić-Bragadin i Juraj Bartolić, a u razvoj projekta Zlatni rat uključili su i odvjetnika Tomislava Bartolića i Luku Petrovića koji je direktor tvrtke. Glavni arhitekti i dizajneri su Christian Rendulić i Martina Čipčić-Bragadin, kojima će pomagati dizajneri Filip Gordon Frank i Maša Vukmanović. Većina njih s obiteljima godinama ljetuje u svojim obiteljskim kućama u Bolu te objašnjavaju kako bi za koncesiju u 15 godina platili ukupno čak 152 milijuna kuna više od svih ostalih ponuđača
 CROPIX

Kako se sada čini, natječaj za 15-godišnju koncesiju za najpoznatiju hrvatsku plažu Zlatni rat na Bolu na Braču koji je raspisala Splitsko-dalmatinska županija najvjerovatnije će biti poništen. Nakon što je izabrana ponuda zagrebačke tvrtke Sport B, koja je imala 400 kuna prihoda u prošloj godini, Boljani su se digli na noge, prosvjedovali su, najavili blokiranje Zlatnog rata u sezoni, a oglasio se i premijer Plenković, koji je zatražio upravni nadzor oko odluke o dodjeli koncesije. Boljani su kao budućeg koncesionara najglasnije zagovarali općinsku tvrtku Grabov rat, koja je bila koncesionar i u posljednjih 15-ak godina, no činjenica je da je od četiri pristigle ponude najpovoljnija i najsveobuhvatnija bila ona bolske tvrtke Kamen sreće. No, Kamen sreće je kao i Grabov rat disvalificiran iz natječaja jer njihove ponude, navodno, nisu bile potpune.

U natječaju za koncesiju Zlatnog rata tražila se minimalna fiksna godišnja naknada od 1,8 milijuna kuna i učešće u prometu od najmanje 5 posto. Tvrtka Grabov rat - čiji je vlasnik Općina Bol i koji je do sada imao koncesiju na Zlatnom ratu koja je istekla prošle godine u srpnju - ponudila je 1,9 milijuna kuna i sedam posto od prometa, ponuda tvrtke Auro - koja je de facto imala potkoncesiju na beach bar na Zlatnom ratu i čiji vlasnik ima niz ugostiteljskih objekta u Bolu - iznosi 1,85 milijuna i 5,4 posto od prometa, a zasad izabrani koncesionar, tvrtka Sport B, također je ponudio 1,85 milijuna i 5,4 posto od prometa. Tvrtka Kamen sreće iz Bola dala je gotovo dvostruko veću ponudu nego drugi najbolji kandidat - čak 4,01 milijun kuna i 10 posto od prometa. Dakle, ponuda tvrtke Kamen sreće za cijeli period trajanja koncesije od 15 godina bila je bolja od one izabranog koncesionara tvrtke Sport B za 32,4 milijuna kuna u fiksnom dijelu, a uz to su se obvezali plaćati 4,6 posto više od ukupno ostvarenih prihoda, pa je prema nekim procjenama njihova ponuda bila bolja za čak oko 152 milijuna kuna!

Ljubav u Bolu

Iza tvrtke Kamen sreće stoji skupina zagrebačkih odvjetnika srednje generacije i njihovih prijatelja. Sve ih povezuje ljubav prema Bolu, gdje većina u obiteljskim kućama ili apartmanima ljetuje od rođenja, neki od njih tamo su upoznali i ljubavi svoga života, pa danas na najljepšoj hrvatskoj plaži, kao oni prije gotovo 40 godina, plivati uče njihova djeca.

Vlasnici tvrtke Kamen sreće su odvjetnici Silvije Čipčić-Bragadin i Juraj Bartolić, u posao su uključeni i Jurjev brat Tomislav Bartolić, također odvjetnik, direktor tvrtke je Luka Petrović, a glavni arhitekti i dizajneri su Cristian Rendulić i Martina Čipčić-Bragadin, kojima pomažu dizajneri Filip Gordon Frank i Maša Vukmanović. Osim njih, u posao u tvrtki uključeno je još desetak njihovih prijatelja i članova obitelji koji se međusobno druže u Zagrebu i na Bolu.

Zagreb, 060417.
Palmoticeva 27.
Odvjetnici Tomislav Bartolic i Silvije Cipcic dobili su koncesiju na Zlatni rat u Bolu.
Na fotografiji: Tomislav Bartolic, Silvije Cipcic.
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
CROPIX

Iako nastupaju kao tim, idejni začetnici čitavog posla su zagrebački odvjetnici Juraj Bartolić (35) i Silvije Čipčić-Bragadin (39).

- S obitelji na Bolu ljetujem gotovo od rođenja, moji roditelji 80-ih godina tamo su kupili kuću, na Bolu sam upoznao svoju današnju suprugu, rođenu Zagrepčanku čija je obitelj iz Sumartina na Braču. Njezin djed 50-ih godina radio je prostorni plan Bola i hotel u Bolu te je na osnovu toga u mjestu dobio nekretninu. Punica mi je niz godina bila predstojnica Zavoda za krajobraznu arhitekturu na Agronomskom fakultetu u Zagrebu, gdje je sada redovna profesorica, a i supruga mi je krajobrazni arhitekt i radi za tvrtku koja je u posljednjih nekoliko godina izradila tri studije utjecaja na okoliš za općinu Bol, između ostalog i za novu Luku nautičkog turizma koja se sada radi - objašnjava Čipčić-Bragadin, koji je sa svojom obitelji prije dvije godine na šetnici koja vodi do Zlatnog rata podigao luksuznu kuću s pet zvjezdica turističke namjene. Prošle su godine Silvije Čipčić-Bragadin i direktor tvrtke Kamen sreće Luka Petrović u Bolu pokrenuli pionirski tehnološki projekt: u samom centru mjesta postavili su 3D printer koji je tijekom sezone printao igračke i oduševljavao djecu. Dio igračaka su prodavali, a dio su poklanjali. Nakon završetka prošle sezone, u rujnu, 3D printer ustupili su na korištenje bolskoj osnovnoj školi, gdje će biti do kraja školske godine, odnosno do početka nove sezone.

- U Bolu imamo široki krug prijatelja i sigurno ćemo tamo biti još godinama, a nadam se da će i moje dvije kćeri, od četiri i po i tri godine, koje se na toj plaži igraju i kupaju, u Bol dolaziti još godinama poslije mene. Dakle, mi ne želimo uzeti novac s Bola i pobjeći, nego napraviti nešto zaista kvalitetno. Glavni je naglasak na proširenju sadržaja i na bitnom podizanju kvalitete cjelokupne ponude. Prema gospodarskoj studiji koju smo izradili, planiramo zaposliti do 200 ljudi u sezoni, od čega minimalno 20-ak ljudi cijele godine, a nadamo se čak i više. Od naše vizije projekta Zlatni rat korist bi imala cijela zajednica, cijeli otok i županija - objašnjava Čipčić-Bragadin.

I zagrebački odvjetnici Juraj i Tomislav Bartolić u Bolu ljetuju od rođenja jer je njihov djed 70-ih godina tamo kupio zemlju i sagradio kuću. Od tada, već više od 40 godina, obitelj Bartolić neprekidno ljetuje na Bolu.

- Naši roditelji, pogotovo mama koja je u mirovini, s Jurinom djecom, sinom od četiri godine i dvogodišnjom kćeri, u Bolu provede i dobar dio godine. Naš tata bio je najbolji prijatelj oca Silvija Čipčić-Bragadina, pa su tako oni došli u Bol kada smo mi bili mali. Kao i naša obitelj, i oni su se zaljubili u to mjesto i odonda ga također smatraju svojim drugim domom. Brat, Silvije, ja i drugi naši prijatelji u Bolu smo naučili plivati, voziti bicikl, igrati tenis, surfati... Izgleda da su sada došle te životne godine kada čovjek osjeti da je dosta kritika i da je vrijeme da se nešto poduzme, pa makar to značilo da dosadašnje mjesto za odmor i uživanje postaje odgovoran posao i projekt, a da se mi izložimo kritikama svih - priča Tomislav Bartolić te otkriva kako su im mnogi prvo govorili da se ne petljaju u to, a kada su vidjeli njihovu ponudu, ustvrdili su da će sigurno bankrotirati.

Naša vizija

- Beskrajni razgovori o tome kako bi nešto trebalo izgledati u Bolu doveli su nas do toga da zajedno s Christianom Rendulićem i Martinom Čipćić-Bragadin, Silvijevom suprugom, napravimo viziju koja bi i u estetskom i funkcionalnom smislu, nenametljivo, dala toj plaži, mjestu našeg odrastanja, dodatni sjaj ukomponiran u jedinstveni prirodni fenomen kao što je Zlatni rat i njegova ‘šumica’, a da plaža dobije kvalitetu na razini pet zvjezdica i još posebniji brend nego što je do sada bio. Po našem mišljenju plaža s pet zvjezdica predstavlja vrh turističke, sportske, ugostiteljske, well being ponude koja obuhvaća vrhunsku uslugu, educirane i motivirane djelatnike, koji nude vrhunske proizvode i promiču Bol, Brač i Hrvatsku općenito te time stvaraju poseban brend plaže Zlatni rat kao mjesta jedinstvene prirode i zaštićenog okoliša u koji je ukomponirana birana ponuda svega što jedna vrhunska destinacija u svjetskim razmjerima mora sadržavati. U svijetu postoji niz takvih plaža, kao, primjerice, Nikki beach sa svojim podružnicma po cijelom svijetu, pa i u Cannesu, a postoje i još bolje - objašnjava Tomislav Bartolić.

- Misleći da možemo bolje i da Zlatni rat, Bol i Boljani generalno zavređuju bolje i više, a da postoji način kako to napraviti, okupili smo tim profesionalaca s velikim domaćim i internacionalnim know howom i, vjerujući u hrvatski sustav javnog natjecanja, dali smo svoju viziju plaže i ponudu. Danas znamo da smo dali potpunu i najbolju ponudu te da nema valjanog razloga zbog kojega nismo izabrani, ali bili bismo sretni kada bi i neki drugi koncesionar preuzeo koncept koji smo razradili u svrhu bitnog podizanja usluge u odnosu na postojeće stanje - govori Tomislav Bartolić, koji ponavlja da njegova obitelj i njihovi prijatelji, a danas poslovni suradnici, Bol smatraju drugim domom i najljepšim mjestom na svijetu.

I direktor tvrtke Kamen sreće Luka Petrović (33) u Bolu ima dugu obiteljsku povijest.

- Moji baka i djed ljetovali su u TEŽ-evu odmaralištu, tako da je i moja mama u Bolu bila svakog ljeta još od najranijeg djetinjstva. Ja sam, pak, u Bol prvi put došao kao 15-godišnjak i odmah sam se zaljubio u mjesto u kojem ljetuju i mnogi moji prijatelji, pa je tako i moja obitelj 2001. u Bolu kupila apartman - priča Petrović.

- Bol je određen kao elitna, obiteljska i sportska destinacija. U Bolu se održava WTA turnir, svjetsko prvenstvo u windsurfingu i niz drugih važnih sportskih i sličnih evenata. Mislimo da možemo od Zlatnog rata napraviti elitnu i modernu plažu sa suvremenim tehnološkim rješenjima te odličnom ugostiteljskom ponudom. Želimo da u dijelu plaže postoje sadržaji za roditelje s djecom, da dio plaže bude za sportove na vodi i vjetru, a i da mladi imaju svoje mjesto zabave te da se windsurferi vrate na Zlatni rat - otkriva Luka Petrović.

Održivi razvoj

I Zagrebački dizajner Filip Gordon Frank (39), koji se bavi dizajnom interijera, industrijskim dizajnom te proizvodnjom rasvjetnih tijela i namještaja, zaljubljenik je u Bol dugi niz godina. On je u tvrtki Kamen sreće zadužen za izvedbena vizualna rješenja namještaja, a cjelokupni vizualni koncept plaže, sadržaja i infrastrukture izradili su arhitekt Christian Rendulić iz tvrtke Arhikultura, čiji su djed i baka rođeni Boljani, te krajobrazna arhitektica Martina Čipčić-Bragadin.

- Sve su to ljudi s dugogodišnjim iskustvom, dobitnici niza nagrada i priznanja, autori brojnih priznatih projekata, pa mislim da imamo sjajnu zajedničku viziju kako na najbolji način izvesti izgled svih tih sadržaja koji sada, moramo priznati, izgledaju kao šaka u oko. Poseban naglasak je na održivom razvoju i zaštiti prirode i okoliša jer taj fenomen ostavljamo našoj i njihovoj djeci, pa zato važan dio tima čine najeminentniji stručnjaci zaštite okoliša i krajobrazne arhitekture - govori Filip Gordon Frank.

No, svima su uvijek najzanimljivije financije, pa pitamo kako je moguće da su svi zajedno odlučili dati tako visoku ponudu, koja je bila dvostruko viša od prve sljedeće na natječaju?

- Kao prvo, naša vizija nije da se obogatimo, nego da osiguravamo održivi razvoj i pozitivno poslovanje. Naša vizija predstavlja sveobuhvatan projekt, s planom razvoja niza dodatnih sadržaja te racionalnog vođenja poslovanja s većom produktivnošću i profitabilnošću, a to je moguće napraviti jedino s jakim timom koji pokriva različite segmente. Tim financijskih, turističkih, ugostiteljskih i marketinških eksperata izradio je studiju isplativosti projekta i na bazi toga smo dali ponudu kojom smo mi kao vlasnici zadovoljni. Valja znati da se prihodi od naknada za koncesiju dijele na tri jednaka dijela između države, Županije i Općine Bol, što znači da ćemo Općini isplatiti dvostruko više novca nego što bi joj isplatila njezina komunalna tvrtka i dosadašnji koncesionar Grabov rat, a ona pritom nema trošak poslovanja te svoje tvrtke. Jednako tako, Županija i država imali bi duplo veće prihode. To više što od isteka koncesija prošle godine RH i Županija ne ostvaruju nikakve prihode od koncesije pa će svako daljnje izvanproceduralno produljenje postupka posljedično činiti štetu državnom, županijskom i općinskom proračunu - objašnjava Tomislav Bartolić. Na pitanje kako bi ostvarivali promete toliko velike da bi mogli plaćati iznimno visok iznos koncesijske naknade koji su ponudili, spremno odgovara.

Fenomen kamena

- Prvo treba uzeti u obzir što je sve predmet koncesije: dakle, kompletna plaža i područje ‘šumice’ prostire se na 119.283 četvornih metara, od čega je kopneni dio 54.833 kvadrata, a morski 64.450. Na cijelom tom prostoru moguće je obavljati najrazličitije djelatnosti, od ugostiteljstva i trgovine, preko iznajmljivanja plovila i rekvizita za vuču poput banana, tuba, guma, skija, padobrana, zatim sandolina, pedalina, podmornica, do usluga masaža, uz komercijalno-rekreacijske sadržaje kao što su trampolin i akvapark, zabavne sadržaje te kulturne, komercijalne, zabavne i sportske priredbe... Dakle, treba razviti postojeće i osigurati nove resurse te ponuditi odgovarajuće sadržaje i usluge te kvalitetu usluge i ponude na najbolji način. Za ostvarenje naše vizije mora prevladati dobra organizacija i kvaliteta. Noćima nismo spavali, napravili smo sve moguće analize kako bismo se dali ponudu na temelju koje bismo mi radili pozitivno i nešto zaradili, a u konačnici dobili koncesiju i mogli ostvariti našu viziju plaže s pet zvjezdica - govori Bartolić te ističe kako bi ulaz na plažu pod njihovim upravljanjem, kao i do sada, bio besplatan, da su kalkulacije cijena radili na osnovu sadašnjih cijena u Splitu i Zagrebu te da bi Zlatni rat pod njihovom upravom bio potpuno dostupan domaćim gostima.

Kako su se Boljani glasno pobunili protiv ‘stranaca’ koji im žele oduzeti plažu, dečki iz tvrtke Kamen sreće govore gotovo uglas da se to sasvim sigurno ne odnosi na njih.

- Od Boljana koje mi poznajemo, a poznajemo ih mnogo, dobili smo samo riječi podrške. Mi se smatramo dijelom Bola, tamo su naši korijeni, a Boljani su naši sugrađani i nadamo se ipak i da će u budućnosti biti naši suradnici na ovom projektu. Ne zanima nas neko drugo mjesto, nego samo i jedino Bol. Mi smo dali izričitu izjavu iza koje stojimo da garantiramo posao svim Boljanima koji su radili za dosadašnjeg koncesionara - objašnjava Silvije Čipčić-Bragadin te na kraju otkriva kako su dali ime tvrtki s kojom su ušli na natječaj za koncesiju za najljepšu hrvatsku plažu:

- Kamen sreće još je jedan fenomen Zlatnog rata, to je poseban kamenčić izrazito bijele boje sa strukturama pužnice tj. okruglog labirinta po površini koji nastaje valjanjem žala, kamenčića na Zlatnom ratu. Legenda kaže da će onaj tko nađe kamen sreće u životu zaista imati sreće.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 08:25