PIŠE BORIS VLAŠIĆ

Naporno je živjeti u okruženju koronavirusa, ali je užasno umirati od Covida-19

Cetinski može imati koronavirus i može ga negirati, to je njegova stvar. Ali, ako nekoga zarazi, to je problem za tu osobu
Karolina Vidović Krišto
 Boris Kovacev/Cropix

Istina je, naporno je živjeti u okruženju koronavirusa. Maske, distanca, pranje ruku, sve ono što bi moglo ući u pojam poštivanja tuđeg osobnog prostora, sada je grubo uvedeno kao sastavni dio života. Mnogi bi liječnici izgovorili i nešto puno ozbiljnije, rekli bi da je to dio preživljavanja.

Subotnje okupljanje pod pretencioznim nazivom Festival slobode na Trgu Josipa bana Jelačića nametnulo je, između ostalog, i pitanje imaju li ljudi pravo ne vjerovati u koronavirus? Naravno, teško je prisiliti ljude da vjeruju u nešto što ne žele. Stvar se može prevrnuti u cijeli niz više ili manje duhovitih opaski na račun onih koji ne vjeruju da je koronavirus opasan, ali jednako tako i oni koji ne vjeruju pogibeljnost tog virusa imaju neke svoje argumente. Nije u tome štos i nije u pitanju rasprava. Ne može se raspravljati o tome postoji li koronavirus nakon što je njime zaraženo više od 26 milijuna ljudi na svijetu.

Problem s nevjerovanjem u Covid-19 je u tome što je takav stav opasan ne samo za one koji svjesno odlučuju riskirati svoje zdravlje i život, nego i za one koji bi se htjeli poštedjeti oboljenja. To onda više nije ljudsko pravo na koje se poziva Cetinski. Uostalom, Cetinski o “podvali” propovijeda s pozornice, siguran od bliskih kontakata s masom koja ga podržava. U njegovu slučaju, iako je to nebitno jer se tiče samo njega, riječ je o licemjerju, ali je u slučaju svih onih koji su se bez distance i maski nalazili ispred govornice riječ o potencijalno opasnoj situaciji. Cetinski može imati koronavirus i može ga negirati, to je njegova stvar. Ali, ako nekoga zarazi, to je problem za tu osobu. Ovdje je istaknut samo zbog vlastitog angažmana u negiranju koronavirusa, ali je isto sa svakim tko ne vjeruje u koronavirus.

Čak i da nitko sa skupa nije otišao zaražen, a treba se nadati da je bilo tako, i dalje nitko nema pravo ugrožavati druge osobe.
Pozivati starije ljude da odustanu od zaštite vlastitog života time što će se bez zadrške družiti s drugim ljudima je neodgovorno baš prema tim istim starijim ljudima. To je ruski rulet tuđim životima. Starija osoba koja u dućanu stoji u redu s maskom ima pravo čuvati svoj život i ne biti zaražena Covidom-19 od nekog cetinskog iza sebe. Njih ne povezuje ništa, samo slučajnost da su u istom dućanu, ali nositelju virusa koji ne pristaje na masku baš ništa ne daje pravo da ugrožava druge. To pravo na sigurnost života je jače od prava na slobodu koju su zagovarali Cetinski, Hasanbegović, Bujanec, Vidović Krišto i tisuće onih koji ne vjeruju u koronavirus.

Ljudi, jednostavno, mogu izabrati biti neobrazovani, ali nemaju pravo izabrati drugima ugrožavati život. Ne nakon što je više od 875 tisuća ljudi umrlo od koronavirusa. Da, naporno je živjeti u okruženju koronavirusa, ali je napornije umirati od Covida-19. Virus postoji, ubija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 06:06