Da smo s tekstom o sumnjivoj kvaliteti parfema na našem tržištu pogodili "u sridu", svjedoči lavina reakcija koju je izazvao, odnosno ogroman broj komentara čitatelja koji su se i sami osjetili prevarenima pri kupnji nekog skupog mirisa baš poput Splićanke koja nam se obratila, piše Slobodna Dalmacija.
Nakon što je isprobala tester Armanijeva parfema "Si", koji joj se svidio, kupila je i parfem, no razlika je bila ogromna – intenzitet mirisa nije se mogao mjeriti s onim iz testera... Slično iskustvo imao je i B.A. (točni podaci poznati redakciji), samo s "Diorovim" parfemima i toaletnim vodama. Budući da kao pijanist međunarodnog ugleda često putuje, ima i priliku kupovati u Francuskoj, Italiji i Nizozemskoj, te zna kako bi trebali mirisati proizvodi koji su mu omiljeni, a to su ponajprije "Sauvage" i "Dune". Ono što su mu prodali u dvije renomirane trgovine u Hrvatskoj s tim nije imalo nikakve veze.
Ogromne marže, a kvaliteta nikakva
– Želim iznijeti svoje iskustvo kako bih poručio čitateljici o čijem ste slučaju pisali da ne mora sumnjati u svoj razum jer doista živimo u državi u kojoj nas se vara na sve moguće načine, i to s maržama od 70 do 100 posto. U svakom slučaju, bitku s dokazivanjem loše kvalitete parfema vodim od svibnja ove godine. Nakon kupljena četiri proizvoda u poznatim parfimerijama, shvatio sam da se pretvaraju u šećernu vodicu. Ti mirisi nisu imali vezu, ali baš nikakvu, s testerima. Ne bih ja kupio niti dva, ali prvo pomislite da je slučajnost. Pa zatim neki kupite kao poklon... I eto nas, na moju veliku žalost, na četiri – počinje priču B.A. Kako bi dokazao da mu je prodan parfem koji se uopće ne osjeća, došao je u trgovinu, jednu ruku poprskao testerom, a drugu mirisom iz kupljene bočice. Od četiri zaposlenice koje su toga dana bile u prodavaonici, tri su rekle da su to dva različita parfema, dok je jedna kazala da bi to možda mogao biti isti parfem (?!). – Tražio sam čak i da parfem pošalju na analizu u zagrebački laboratorij, ali su mi trgovkinje rekle kako nisu sigurne da će analiza pokazati eventualne nedostatke u proizvodu. Spomenule su mi, osim toga, kako su već imale pritužbi, te da su se parfemi slali na analizu u Francusku, no da je, na koncu, ispalo kako spomenuti proizvodi nisu sporni... Nos, naravno, kaže drugačije. Uostalom, kupac ne bi riskirao eventualno plaćanje troška analize da nije siguran da je u pravu – kaže B.A., koji je jedan od četiri kupljena parfema uspio zamijeniti, no i sa zamjenskim proizvodom ponovila se ista priča.
Miris iz testera traje
Premda ga je trgovac upućivao na dobavljača "Diorovih" parfema, zagrebačku tvrtku "Promands", naš čitatelj odlučio se obratiti direktno proizvođaču. – Napisao sam ono što jest, a to je da miris iz testera nakon 20 do 30 minuta postiže pravu svježinu i dubinu, odnosno ono "nešto" u čemu možete uživati ostatak dana. To vam se, naravno, svidi i kupite parfem, kad, ono, teško razočaranje – udarne note iščeznu, dok se one središnje, osnovne, ne mogu osjetiti jer ih ni nema. Umjesto dugotrajnog, osvježavajućeg mirisa, dobili ste nekakav bljedunjavi, slatki... Napisao sam im još i kako iskreno vjerujem da ovo nije "Diorova" greška, te da se nadam da parfemi slabije kvalitete nisu namjerno plasirani na hrvatsko tržište. Iz "Diora" to nisu komentirali, nego su me preusmjerili na njihova hrvatskog distributera. S dobavljačem, međutim, uopće ne želim komunicirati jer oni dobro znaju što se događa i već su odavno trebali reagirati kako bi zaštitili interese potrošača na svojem tržištu – kaže B.A.
'Iz džepa ću platiti ispitivanje mirisa u sklopu istraživanja Biljane Borzan'
Naš čitatelj B.A. bio je spreman financirati i ispitivanje kvalitete parfema u sklopu velikog istraživanja koje provodi europarlamentarka Biljana Borzan, piše Slobodna Dalmacija.
Naime, do početka iduće godine usporedit će se kvaliteta istih 25 proizvoda kupljenih u Hrvatskoj i Njemačkoj. S obzirom na to da bi analiza parfema povećala trošak ispitivanja (jer iziskuje posebnu metodu), B.A. se ponudio to platiti iz svojeg džepa. Biljani Borzan poslao je pismo (koje je i nama proslijedio), no ona se o toj ponudi nije očitovala jer, kako tvrdi, e-mail do nje nije došao.
Puno sličnih iskustava
Komentari na portalu: Jadno i žalosno, gdje su inspekcije...?
Prvi tekst o neujednačenoj kvaliteti testera i parfema, objavljen u nedjelju, prenijeli su gotovo svi portali. Da Splićanka koja nam se obratila jer se smatrala prevarenom pri kupnji parfema, po svemu sudeći, nije usamljena, svjedoče brojni ostavljeni komentari čitatelja, od kojh objavljujemo najzanimljivije:
Slobodnadalmacija.hr: "Ja sam već dva puta vratila parfumeriji skupi parfem. Tester bude savršen, a kupljeni parfem gotovo bez mirisa. Prvi put sam zatražila da ga zajednički damo na testiranje, pa su brzo pristali na povrat novca! A cijene su bezobrazno visoke, bolji parfem stoji preko 1000 kn, to nije normalno!"
"... Fora je da prodaju toaletnu vodu pod parfem, koja sama po sebi, iako original, brzo ispari, plus se navikneš na miris pa ga više i ne osjetiš..."
"...Kupite jeftiniji, bolji su od ovih falsa. To je ka i patike Nike made in tailand... Ma sve originali"
"Dobro se neko i sitija izać' u javnost sa time, to je u nas normalno da je sve škart! Lipo ja kupila Madmosel od 45 kn prilila mi ga teta sa štanda sta prodaje naveliko i osjeti se cili dan i previse, cak je bolji neg sto sam imala orginal !! Bacanje novaca na žalost, nije kvaliteta! Isto tako je sa šminkama i sa svime!"
"Ne samo u nas, tako je više manje svugdje u Europi ako se kupuje po običnim dućanima, niti u Singapuru nije bolje. Osjetno su bolji i duže traju parfemi kupljeni u USA ili Bliskom Istoku (Bejrut, Dubaji, Doha...)."
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....