HRVATSKA POSLA

Nakon mosta koji vodi iz ničega u ništa, novi apsurd. Strateški važna cesta bit će uskoro završena, ali ne i otvorena za promet, evo zašto

Nova će cesta biti na čekanju najmanje pola godine, doznajemo što se događa

Izgradnja dionice brze ceste od Nove Varoši do mosta Gradiška

 Hrvatske ceste

Nakon dionice autoceste Lekenik - Sisak, Hrvatska će uskoro dobiti još jednu strateški važnu prometnicu koja će biti dovršena, ali ne i otvorena za promet. Riječ je o 4,5 kilometara dugoj prometnici od Nove Varoši do novog mosta Gradiška preko rijeke Save.

U Hrvatskim cestama odgovorili su nam da će cesta u potpunosti biti završena 2. studenog, ali neće biti puštena u promet jer je planirani rok završetka izgradnje novog graničnog prijelaza prema Bosni i Hercegovini, kojeg gradi Ministarstvo financija, 2. svibnja 2025. godine. To znači da će nova cesta na otvaranje čekati minimalno šest mjeseci.

Osim ove ceste, na čekanju za puštanje u promet zbog neizgrađenog graničnog prijelaza čeka most Gradiška. Most, vrijedan 19,5 milijuna eura svečano je završen u srpnju 2022. godine i od tada vodi niotkuda nigdje, a tako će ostati barem do svibnja sljedeće godine. Prijepori oko ovog graničnog prijelaza traju nekoliko godina.

image

Izgradnja dionice brze ceste od Nove Varoši do mosta Gradiška

Hrvatske ceste

Naime, još 2021. godine Vojin Mitrović, tadašnji ministar komunikacija i transporta BiH, predlagao je hrvatskoj strani formiranje zajedničkog graničnog prijelaza. Prema tom prijedlogu, carinske službe i granične policije BiH i Hrvatske nalazile bi se na bosanskohercegovačkoj strani, a na hrvatskoj strani u tom slučaju ne bi bilo potrebe za izgradnju novog prijelaza.

Na taj prijedlog Zagreb prvo nije odgovorio godinu dana, a potom je odbijen. I sada smo u situaciji da će i most i cesta biti završeni daleko prije od zgrade graničnog prijelaza.

Sektor za izgradnju i održavanje graničnih prijelaza u Ministarstvu natječaj za izvođača novog graničnog prijelaza raspisao je tek u ožujku 2023. godine, a za izvođača je tri mjeseca kasnije odabrana zajednica ponuditelja Projektgradnja Plus iz Gornje Vrbe i Osijek Koteks iz Osijeka.

image

Izgradnja dionice brze ceste od Nove Varoši do mosta Gradiška

Hrvatske ceste

Prihvaćena je njihova ponuda vrijedna 4,9 milijuna eura bez PDV-a. No, potom se čekalo više od devet mjeseci na početak izgradnje prijelaza.

Dionica Nova Varoš – most Gradiška nalazi se na budućoj brzoj cesti čvora Okučani na A3 do granice s Bosnom i Hercegovinom na rijeci Savi ukupne dužine 10,35 km. Rok za završetak prometnice pomaknut je za nekoliko mjeseci, a do kašnjenja je došlo zbog enormno teških uvjeta rada.

Planiranu dinamiku radova otežava skoro pa močvarno i neprestano poplavljeno područje na gradilištu. Na tom području se osim rijeke Save nalazi i kanal Strug, a oko 30 posto trase konstantno je bilo pod vodom, što je onemogućavalo radove.

Prema podacima Hrvatskih cesta, do sada je završeno 75 posto ugovorenih radova, a što u naravi predstavlja završen kompletan nasip trase. Ugrađeno je 70 posto tamponskog sloja, 40 posto cementne stabilizacije i 35 posto bitumeniziranog nosivog sloja asfalta. Započela je izrada za površinsku odvodnju kolnika i polaganje elektro i DTK kabela za opremu ceste i objekta.

image

Izgradnja dionice brze ceste od Nove Varoši do mosta Gradiška

Hrvatske ceste

Sastavni dio ove dionice su i most Rukavac Strug, dužine 176 m, most Nova Sava, dužine 536 m i nadvožnjak u čvoru Novi Varoš dužine 71 m.

Most Rukavac Strug u visokom je stupnju završenosti, a preostalo je još izvesti gornji ustroj kolnika te ugradnju odbojne i pješačke ograde.

Na mostu Nova Sava završen je kompletan donji ustroj mosta i čelična rasponska konstrukcija, a na istočnoj strani mosta završeno je i 45 posto kolničke ploče. Na nadvožnjaku u čvoru Novi Varoš završen je donji ustroj te je u pripremi izrada rasponske konstrukcije.

image

Izgradnja dionice brze ceste od Nove Varoši do mosta Gradiška

Hrvatske ceste

U lipnju ove godine započela je i izgradnja i posljednje dionice ove brze ceste od Nove Varoši do čvora Okučani. U tijeku su pripremni radovi na čišćenju trase, uklanjanju stabala i izradi probnih dionica.

Također se radi na izradi AB pilota nadvožnjaka Voloder kao i izrada nasipa na trasi. Radovi na probijanju kompletne trase su pri dovršetku, ističu u Hrvatskim cestama. Ova dionica, a time i cijela brza cesta, trebala bi biti završena u lipnju 2026. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2024 10:04