Nakon dionice autoceste Lekenik - Sisak, Hrvatska će uskoro dobiti još jednu strateški važnu prometnicu koja će biti dovršena, ali ne i otvorena za promet. Riječ je o 4,5 kilometara dugoj prometnici od Nove Varoši do novog mosta Gradiška preko rijeke Save.
U Hrvatskim cestama odgovorili su nam da će cesta u potpunosti biti završena 2. studenog, ali neće biti puštena u promet jer je planirani rok završetka izgradnje novog graničnog prijelaza prema Bosni i Hercegovini, kojeg gradi Ministarstvo financija, 2. svibnja 2025. godine. To znači da će nova cesta na otvaranje čekati minimalno šest mjeseci.
Osim ove ceste, na čekanju za puštanje u promet zbog neizgrađenog graničnog prijelaza čeka most Gradiška. Most, vrijedan 19,5 milijuna eura svečano je završen u srpnju 2022. godine i od tada vodi niotkuda nigdje, a tako će ostati barem do svibnja sljedeće godine. Prijepori oko ovog graničnog prijelaza traju nekoliko godina.
Naime, još 2021. godine Vojin Mitrović, tadašnji ministar komunikacija i transporta BiH, predlagao je hrvatskoj strani formiranje zajedničkog graničnog prijelaza. Prema tom prijedlogu, carinske službe i granične policije BiH i Hrvatske nalazile bi se na bosanskohercegovačkoj strani, a na hrvatskoj strani u tom slučaju ne bi bilo potrebe za izgradnju novog prijelaza.
Na taj prijedlog Zagreb prvo nije odgovorio godinu dana, a potom je odbijen. I sada smo u situaciji da će i most i cesta biti završeni daleko prije od zgrade graničnog prijelaza.
Sektor za izgradnju i održavanje graničnih prijelaza u Ministarstvu natječaj za izvođača novog graničnog prijelaza raspisao je tek u ožujku 2023. godine, a za izvođača je tri mjeseca kasnije odabrana zajednica ponuditelja Projektgradnja Plus iz Gornje Vrbe i Osijek Koteks iz Osijeka.
Prihvaćena je njihova ponuda vrijedna 4,9 milijuna eura bez PDV-a. No, potom se čekalo više od devet mjeseci na početak izgradnje prijelaza.
Dionica Nova Varoš – most Gradiška nalazi se na budućoj brzoj cesti čvora Okučani na A3 do granice s Bosnom i Hercegovinom na rijeci Savi ukupne dužine 10,35 km. Rok za završetak prometnice pomaknut je za nekoliko mjeseci, a do kašnjenja je došlo zbog enormno teških uvjeta rada.
Planiranu dinamiku radova otežava skoro pa močvarno i neprestano poplavljeno područje na gradilištu. Na tom području se osim rijeke Save nalazi i kanal Strug, a oko 30 posto trase konstantno je bilo pod vodom, što je onemogućavalo radove.
Prema podacima Hrvatskih cesta, do sada je završeno 75 posto ugovorenih radova, a što u naravi predstavlja završen kompletan nasip trase. Ugrađeno je 70 posto tamponskog sloja, 40 posto cementne stabilizacije i 35 posto bitumeniziranog nosivog sloja asfalta. Započela je izrada za površinsku odvodnju kolnika i polaganje elektro i DTK kabela za opremu ceste i objekta.
Sastavni dio ove dionice su i most Rukavac Strug, dužine 176 m, most Nova Sava, dužine 536 m i nadvožnjak u čvoru Novi Varoš dužine 71 m.
Most Rukavac Strug u visokom je stupnju završenosti, a preostalo je još izvesti gornji ustroj kolnika te ugradnju odbojne i pješačke ograde.
Na mostu Nova Sava završen je kompletan donji ustroj mosta i čelična rasponska konstrukcija, a na istočnoj strani mosta završeno je i 45 posto kolničke ploče. Na nadvožnjaku u čvoru Novi Varoš završen je donji ustroj te je u pripremi izrada rasponske konstrukcije.
U lipnju ove godine započela je i izgradnja i posljednje dionice ove brze ceste od Nove Varoši do čvora Okučani. U tijeku su pripremni radovi na čišćenju trase, uklanjanju stabala i izradi probnih dionica.
Također se radi na izradi AB pilota nadvožnjaka Voloder kao i izrada nasipa na trasi. Radovi na probijanju kompletne trase su pri dovršetku, ističu u Hrvatskim cestama. Ova dionica, a time i cijela brza cesta, trebala bi biti završena u lipnju 2026. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....