Hrvatske tvrtke u prošloj su godini donirale hrane u prodajnoj vrijednosti od 27,610.857,12 kuna bez PDV-a. Tim povodom u organizaciji Mreže hrane i hrvatske eurozastupnice Biljane Borzan peti je put održana dodjela nagrade ‘‘Najdonator‘‘ za hrvatske tvrtke koje su u 2021. donirale najveću vrijednost hrane. Ponovno su to, peti put zaredom, Konzum i Dukat u kategoriji velikih tvrtki te Sana delikatese, treći put zaredom, u kategoriji mikro, malih i srednjih tvrtki.
- Dodjelom ove nagrade želimo pokazati da postoje firme koje su izrazito humanitarno angažirane i da građani znaju koje su to tvrtke. Vrijednost donirane hrane u prošloj godini nešto je manja u odnosu na 2020., kada je prijavljeno 29 milijuna kuna donacija, no, ako se usporedi s 20 milijuna kuna koliko je donirano 2019., ipak se radi o značajnom povećanju. Čestitke nagrađenim tvrtkama i njihovim radnicima na izvanrednoj društveno odgovornosti, osobito jer smo zadnjih godina stalno u nekoj vrsti krize, a u teškim vremenima donirana hrana mnogima znači razliku između gladi i toplog obroka- rekla je Borzan koja je u svom govoru pohvalila i angažman Ministarstva poljoprivrede RH u ovom području unazad dvije godine.
Banka hrane
- Moram pohvaliti Ministarstvo poljoprivrede, jer su po pitanju sprečavanja bacanja hrane vrlo angažirani i proaktivni, imaju ljude koji razumiju u čemu je problem i što treba napraviti. Veseli me činjenica da se povećala količina donirane hrane, jer to govori da se stvari razvijaju u dobrom smjeru - istaknula je Borzan, čije je riječi potvrdio i Zoran Grozdanov, koordinator Mreže hrane, koji je na dodjeli nagrada za Najdonatora otkrio i kako ova platforma nakon sedam godina djelovanja prestaje s radom.
- Kada smo kretali s ovom pričom 2015., nismo imali pojma da bi to moglo doći do ovih razmjera. Nama je cilj bio da se doniranje hrane oslobodi PDV-a, a onda se proširila svijest o ovom problemu. Krenuli smo sa 7 milijuna kuna, a danas smo na stabilnih 20 milijuna. No, ono što je još važnije jest da smo pri kraju procesa pokretanja Banke hrane, u čemu je Ministarstvo poljoprivrede unazad dvije godine napravilo odličan posao. Završen je natječaj za nositelja Banke hrane i do kraja godine ćemo znati tko će to biti, a do kraja 2023. projekt će biti pokrenut, što je još jedan pomak prema većem doniranju hrane - izjavio je Grozdanov i dodao.
- Mreža hrane, stoga, prestaje s radom jer smo primarno bili zagovaračko-aktivistička grupa koja je željela natjerati donositelje odluka da nešto naprave, oni su to napravili i sada je na donatorima, ministarstvu i civilnom sektoru da počnu uređivati cijeli sustav. Zahvaljujem svima koji su bili uz nas na tom putu, a osobito Biljani Borzan koja nam je najviše pomogla u podizanju svijesti o potrebi doniranja hrane - istaknuo je Grozdanov. Uime Konzuma, koji je donirao hrane prodajne vrijednosti 7,087.523 kuna bez PDV-a, što je najveća ukupna vrijednost donacija hrane među velikim tvrtkama u Hrvatskoj, nagradu je preuzela Mira Kraljić, voditeljica Odjela zaštite okoliša i prirode, koja je kazala da su u prošloj godini donirali 330 tona hrane.
- To je rezultat procesa koje smo pokrenuli 2015., nakon što smo osvijestili činjenicu da Hrvati bacaju na tisuće tona hrane i otada do danas kontinuirano doniramo hranu za pučke kuhinje, dječje domove i sve druge koji su u potrebi - rekla je Kraljić. Kristina Klarić Rubčić, voditeljica Korporativnih komunikacija Dukata, koji je u prošloj godini donirao hranu prodajne vrijednosti 2,071.271 kunu bez PDV-a, što je među velikim tvrtkama najveća ukupna vrijednost donacija hrane u odnosu na godišnji prihod, istaknula je da su "od 2015. donirali 1605 tona hrane - samo lani 187 tona, a ukupna je vrijednost naših donacija dosegla 22 milijuna kuna. A iza brojeva stoje ljudi: 52 tisuće potrebitih i 20-ak naših zaposlenika koji im redovito isporučuju donacije."
Odgovorno poslovanje
Najveći donator u kategoriji mikro, malih i srednjih tvrtki, Sana delikatese, prošle godine je donirao hranu vrijednosti 88.073 kuna bez PDV-a, što čini 1,18 posto godišnjeg prihoda.
- Za male tvrtke kao što je Sana uz fokus na razvoj i kvalitetu poslovanja važno je njegovati i svjesnost o društveno odgovornom poslovanju. Mi se trudimo stvarati i održavati tu kulturu od početka poslovanja. Iako je ponekad organizacija doniranja zahtjevna te stvara dodatne troškove, ipak su svi članovi Sana tima izuzetno ponosni što to uspijevamo - ustvrdila je direktorica tvrtke Silvija Repić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....