GUSTE REŠETKE

Na Krčkom mostu postavili novu ogradu, putnici više neće moći uživati u spektakularnom pogledu na Kvarner

‘Današnji standardi u graditeljstvu su takvi, sigurnost je na prvom mjestu‘, pojašnjavaju u HAC-u
Radovi na Krčkom mostu (snimka iz ožujka)
 Matija Djanjesic/Cropix

Prve dvije faze sanacije Krčkog mosta, započete u rujnu prošle godine, bit će završene do 18. lipnja, a od tog datuma oba prometna traka mosta bit će otvorena za promet vozila do 15. rujna, kada započinju radovi na trećoj i četvrtoj fazi obnove gornje plohe i kolnika, potvrdio je za Novi list Sanjin Velebit Pešut, glavni inženjer u Hrvatskim autocestama (HAC) zadužen za projekt obnove.

Most je i ovog vikenda, kao i prethodna dva, u potpunosti otvoren za promet, na oba kolnička traka, zbog povećanog broja vozila tijekom petka, subote i nedjelje, a jednako će biti i idućeg vikenda, dok će radnim danima do 18. lipnja promet i dalje teći samo jednim prometnim trakom, uz regulaciju semaforima, zbog čega se još od prošle jeseni na prilazima mostu povremeno stvaraju povećane gužve i zastoji.

- Tijekom ovog i idućeg vikenda oba prometna traka mosta bit će u funkciji, kako bismo omogućili nesmentan prolaz vozila u danima pojačanog prometnog opterećenja, uoči početka turističke sezone. Radnim danima do 18. lipnja promet će teći jednim trakom, uz regulaciju semaforima, a do tada će biti završeni svi radovi na kolniku velikog luka mosta. Dosad je izvedeno betoniranje i asfaltiranje gornje plohe mosta, što su bili najveći radovi. Uz postavljanje prijelaznih naprava, u tijeku je još i postavljanje nove pješačke ograde na mostu. Riječ je o vanjskoj ogradi mosta koja će biti zamijenjena novom koja će imati daleko veći stupanj zaštite od korozije od dosadašnje te će, u budućnosti, zahtijevati znatno manje održavanja od postojeće ograde koju je, praktički, konstantno trebalo brusiti i bojati, rekao je Pešut.

Obnova gornje konstrukcije i kolnika mosta vrijedna je 55 milijuna kuna, a zbog potrebe za održavanjem prometa paralelno s izvođenjem radova podijeljena je u četiri faze, od kojih svaka obuhvaća po jedan kolnički trak na velikom i malom luku mosta. Radovi koje izvodi konzorcij domaćih tvrtki - Sitolor, Spegra i Geotehnika. započeli su u rujnu na velikom luku, gdje je prvo obnovljena kolnička ploha istočnog kolničkog traka, da bi koncem veljače bili prebačeni na zapadni kolnički trak.

Obuhvaćaju postavljanje nove betonske ploče, zamjenu asfaltnog zastora i hidroizolacije te dovršetak primarne sanacije i zaštite preostalih betonskih površina mosta od utjecaja agresivnog djelovanja klorida iz morske vode. U sklopu sanacije izvodi se i novi sustav odvodnje, s obzirom da se dosadašnji sustav sastojao od slivnika iz kojih su oborinske vode direktno curile u more i na kopno ispod mosta. Sada se ugrađuju novi slivnici, a u fazi izvođenja radova ispod kolnika ugradit će se novi sustav kontrolirane odvodnje.

Također, na velikom luku mosta dosad je, na obje strane, postavljena i nova zaštitna ograda između kolničkih traka i pješačkog dijela, znatno čvršća od dosadašnje, što je jasno vidljivo prilikom prelaska mosta. Nosivi stupovi ograde postavljeni su puno gušće, odnosno s manjim razmacima nego dosad, znatno su čvršći od dosadašnjih, kao i na njih postavljena zaštitna obloga. Iako će sigurnost prometa biti veća, putnici u većini vozila zbog tako konstruirane ograde neće imati pogled koji se do sad pružao prilikom prelaska mosta.

- Današnji standardi u graditeljstvu su takvi, sigurnost je na prvom mjestu. Zaštitna ograda kolnika čvrstoćom daleko nadmašuje dosadašnju, u skladu s važećim propisima, i tu nema kompromisnih rješenja, ističe Pešut za Novi list.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 11:59