JEZIVA NESREĆA KOD RAKOVICE

Motor Cessne se zapalio, gorio je i rep aviona. Sve je izvjesnije što je glavni uzrok tragedije

Reporteri Jutarnjeg lista obišli lokaciju strašne nesreće, a ondje smo zatekli olupinu i policajca koji je osiguravao mjesto događaja

Pad Cessne kod Rakovice

 Robert Fajt/Cropix/

Mjesto pada Cessne 182 u šumi Ćuić Brda izgleda zastrašujuće i nakon što su na obdukciju odvezena tijela smrtno stradalih. Konfiguracija terena je takva da se ostaci praktički ne mogu otkriti, osim ako se na njih naiđe po izrazitom gustom raslinju. Lokacija je na obronku šumske vrtače u čijem je prstenu od kojih desetak metara nisko raslinje i šipražje. Upravo taj "džep" omogućio je da se ostaci snime iz zraka, što je u ponedjeljak u 10.50 uspjelo jednom od letača dronom HGSS-a.

Tijekom ponedjeljka tamo je obavljen terenski očevid, a danas u popodnevnim satima mjesto događaja još je jednom obišao glavni zrakoplovni istražitelj Danko Petrin.

Reporteri Jutarnjeg lista lokaciju su obišli oko podneva, gdje smo zatekli olupinu i policajca koji je osiguravao mjesto događaja.

image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix
image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix
image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix
image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix
image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix

Zapaljenje

Sama lokacija nalazi se oko 600 metara od prometnice kroz selo, koja je paralelna s državnom cestom D-1, s koje smo krenuli u polusatni hod šumom. Postoji, međutim, i šumski put koji vodi na brdo s te prometnice. Odatle je lokacija udaljena možda stotinjak metara te je u tom dijelu napravljen koridor kojim su joj prišli istražitelji.

Jasno smo vidjeli rep zrakoplova, stražnji dio skršenog trupa te motor koji je bio nekoliko metara od njih. Trup zrakoplova je položen pravilno vodoravno. Dalo bi se zaključiti da se prilikom pada motor zapalio. Osim po motoru, jasno se vidi i da je gorio rep zrakoplova, na kojem se nazire natpis Bayer, te su vidljive boje njemačke zastave. Nedaleko od motora su i elisa te veliki komad koji bi mogao biti krilo. Uokolo je razasuto više manjih dijelova. I prema nagorjeloj vegetaciji može se zaključiti da se letjelica pri padu zapalila. Na obližnjem putu gore dva lampiona. Tu ih je došao zapaliti brat jednoga od stradalih.

Istražitelj Petrin nam je nakon obilaska terena rekao da o "uzroku pada letjelice ne bi iznosio teorije, zaključke i mišljenja dok neke stvari ne potvrde argumenti", no, kako stvari stoje, loši vremenski uvjeti mogli bi biti ključni faktor.

image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix
image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix
image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix
image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix

Odluka pilota

- Mogu reći da je meteorološki faktor bio vrlo utjecajan, meteorološki uvjeti bili su, najblaže rečeno, složeni, pogotovo za ovako malen avion. S kontrolom leta smo u kontaktu, dobili smo neke prve podatke, ali očekujemo transkripte komunikacije, plan leta itd. Nemamo nikakve naznake da bi kontrola bila nekakav faktor koji je pridonio nesreći. Ona je servis, dužan dati informacije pilotu, a zapovjednik aviona, bilo da se radi o velikoj ili maloj letjelici, taj je koji odlučuje hoće li ili letjeti ili ne. Kontrola leta može zatvoriti aerodrom ako su uvjeti na njemu takvi da se ne smije letjeti, međutim, ako su uvjeti da se može poletjeti, dalje odlučuje pilot - rekao nam je inspektor Petrin.

Na pitanje hoće li istrazi pomoći informacija da je pilot prije pada pokušao dozvati pomoć, kaže da se poruka "Mayday" upućuje kada je opasnost velika, kad je riječ o opasnosti po život.

image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix
image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix
image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix
image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix
image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix

- Nemamo transkript iz kojeg se detaljno može vidjeti neki širi kontekst komunikacije, to čekamo. Istraga nije gotova, gotov je očevid na terenu, dalje ide prikupljanje informacija, komunikacija sa stranim istražnim tijelima jer je avion njemačke registracije i tri su osobe njemački državljani. Izvlačenje organizira policija. Bio je plan da se provede danas, ali zbog vremenskih uvjeta helikopter nije mogao poletjeti, pa je odgođeno za sutra ili prekosutra. Olupina će se zbrinuti ovisno o želji vlasnika. Ako ima želju zadržati dijelove, može, iako je sve poprilično uništeno. No, vlasnika se kontaktira. Nadalje, što se nas tiče, nema nekih novih vještačenja na olupini - govori istražitelj.

Nije želio dati precizne prognoze o tome koliko bi sve to moglo trajati.

image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix
image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix
image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix
image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix
image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix
image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix

O tragediji se u utorak oglasilo i Županijsko državno odvjetništvo u Karlovcu, koje rukovodi istragom. Potvrđuju da je na mjestu pada Cessne 182C u ponedjeljak proveden očevid koji je glavna županijska tužiteljica obavila u suradnji s policijskim službenicima Policijske uprave karlovačke, istražiteljima Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu.

image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix
image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix
image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix
image

Pad Cessne kod Rakovice

Robert Fajt/Cropix

"Prema rezultatima očevida i prikupljenim podacima, utvrđeno je da je 29. svibnja 2022. oko 11.25 sati u šumskom predjelu Ćuić Brdo na području općine Rakovica došlo do pada zrakoplova Cessna 182 njemačkog vlasnika, u kojem su, u trenutku pada, uz pilota bile još tri osobe. Provedenim očevidom utvrđeno je da su sve četiri osobe smrtno stradale pri padu letjelice. Županijsko državno odvjetništvo u Karlovcu naložilo je provođenje obdukcije smrtno stradalih osoba te su u tijeku izvidi radi utvrđivanja svih okolnosti ove zrakoplovne nesreće", objavili su.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 10:10