BRUNO MAZURKIEWICZ

MOJ PLAN ZA PLESO 2016. Novi direktor Zračne luke Zagreb otkriva

Vodio sam ovakav projekt u Mauricijusu i uspio. Uspjet ću i Hrvatskoj. Ovo će biti središte svih zračnih putova u regiji
 Neja Markičević/CROPIX

Iza visoke ograde na Plesu, nekoliko stotina metara od aerodromske zgrade, krije se prostrano gradilište na kojem su u prosincu prošle godine počeli radovi na projektu koji se već tri godina najavljuje kao jedna od najvećih inozemnih investicija u Hrvatskoj. Bude li sve išlo prema planu, za tri godine, oko Božića 2016., proradit će nova putnička zgrada kapaciteta pet milijuna putnika godišnje, što je brojka o kojoj zagrebački aerodrom danas može samo sanjati jer ima nešto više od dva milijuna putnika. Da to ne namjeravaju dostići, Francuzi koji su dobili koncesiju i koji vode glavnu riječ u međunarodnom konzorciju ZAIC vjerojatno ne bi ni ulazili u projekt vrijedan više od dvije milijarde kuna, piše Globus.

Koncesionar, u čijem je vlasništvu novoosnovana tvrtka Međunarodna zračna luka Zagreb(MZLZ), početkom prosinca 2013. godine preuzeo je upravljanje aerodromom. Na Valentinovo, 14. veljače, MZLZ je objavio da za direktora i predsjednika Upravnog odbora tvrtke dolazi Bruno Mazurkiewicz, Francuz koji je donedavno upravljao novim putničkim terminalom na Mauricijusu. I tamo je moćni ADPM (Aéroports de Paris Management), slično kao i u Zagrebu, s partnerima investirao u novi putnički terminal u kojemu je Mazurkiewicz pet godina bio zadužen za razvoj, dizajn, izgradnju i poslovanje.

Sličan posao čeka ga u Zagrebu gdje treba voditi zračnu luku, ali istodobno i golemu investiciju koja se izvodi u njezinu neposrednom susjedstvu. Prvi radni tjedan u Zagrebu Mazurkiewicz, otkriva u razgovoru Globusu, proveo je proučavajući dokumentaciju. Na ulazu u skromno uređen ured koji je naslijedio od prethodnika u staroj upravnoj zgradi, Francuz slavenskoga porijekla dočekuje nas s molbom da uvažimo kako ne može još otkrivati svoje konkretne poslovne poteze jer je na novom radnom mjestu jako, jako kratko.

U Zagreb je sletio drugi put u životu. Prvi je put ovdje bio prošle godine, kratko, zbog jednog sastanka.

Poljsko podrijetlo. “Ugodno sam iznenađen kako je život u gradu dinamičan i koliko je mladih ljudi na ulicama. Grad ima veličanstvenu arhitekturu. Veliki sam ljubitelj umjetnosti i odmah sam primijetio muzeje, galerije, kazališta, jazz-klub... Zagreb ima sve što mi treba, i to je grad u kakvom bih volio živjeti”, govori Mazurkiewicz, koji se preseljenjem u Zagreb, kaže, na neki način vratio svojim slavenskim korijenima. Njegovi baka i djed, otkriva, u Francusku su se doselili iz Poljske.

Bruno Mazurkiewicz diplomirani je inženjer Sveučilišta u Parizu, a ima i diplomu u poslovnoj administraciji i upravljanju pariškog Instituta za poslovnu administraciju. Grupaciji ADP pridružio se 1986. godine te je radio na različitim pozicijama povezanima s upravljanjem i nadzorom nad projektima izgradnje zračne luke Paris-Charles de Gaulle, gdje je bio zadužen za razvoj novih kapaciteta. Godine 2009. imenovan je direktorom tvrtke ATOL, koncesijskog društva zaduženog za upravljanje i izgradnju novog putničkog terminala zračne luke na Mauricijusu. Skupio je iskustvo u upravljanju velikim projektima izgradnje zračnih luka, nadzoru nad uvođenjem novih usluga u sustav infrastrukture zračnih luka te upravljanju i održavanju poslovanja aerodroma u različitim okruženjima.

Posao u Hrvatskoj smatra velikim izazovom: “Zagrebačka zračna luka ima velike potencijale da postane regionalno čvorište, tj. važno središte međunarodnih zračnih putova. Nalazi se u glavnome gradu i bit će važna za cijelu regiju. Postojeći terminal normalno će funkcionirati još tri godine dok se ne izgradi novi”, ističe Mazurkiewicz.

Da bi se poboljšala učinkovitost stare zgrade, koncesionar će u nju uložiti oko 3,5 milijuna eura. Radovi će započeti u ožujku, odvijat će se u fazama i trajat će nekoliko mjeseci.

...

ČLANAK U CIJELOSTI PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU GLOBUSA

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 08:48