ZAGREB - Studenti zagrebačkog Sveučilišta rade na novom konceptualnom automobilu za Toyotu, jedan od pet vodećih proizvođača automobila u svijetu. U projekt je uključeno osam studenata, šest s Ekonomskog fakulteta i dvoje s Fakulteta strojarstva i brodogradnje. U timu je i mlada dizajnerica iz Osijeka Martina Sporiš.
Prezentacija u Japanu
Automobil budućnosti koji su osmislili mladi hrvatski kreativci, a koji je oduševio stručnjake u Toyoti, stroga je tajna. Prije nekoliko mjeseci predstavljen je u Bruxellesu, a u svibnju neki od članova tima putuju Japan, gdje će u Toyotinu gradu održati prezentaciju.
- O detaljima ne možemo govoriti jer smo vezani ugovorom. Naš je auto ‘top secret’. Napišite da će biti nešto napredniji od zaprežnih kola - kažu kroz smijeh Marko Matenda i Luka Mikac, studenti Ekonomskog fakulteta, inače pravi auto-fanovi.
Prestižna stipendija
U timu je, zanimljivo je, čak pet djevojaka. Jedna od njih je Katica Ladan, studentica pete godine na smjeru financija. Dobitnica je dviju dekanovih nagrada i prestižne Rotary stipendije za izvrsnost.
Mijenjali statut
Uz studij radi u konzultantskoj kući Euris Capital Partner. Djeluje vrlo skromno i samozatajno, no kolege za nju kažu da je prava “kreativna zvijer” koja je maštom dala pečat njihov projektu.
- To je za mene bilo posve novo područje, no mislim da sam se dobro snašla - rekla je K. Ladan.
Član je kreativnog tima i Tilen Pigac, student zbog kojeg su na sveučilištu u Hong Kongu mijenjali statut, o čemu je Jutarnji list objavio veliku reportažu. Upravo će Pigac i K. Ladan predstavljati projekt u Japanu.
U tijeku su zadnje pripreme, a nadzire ih Kenji Tsuji, jedan od glavnih Toyotinih inženjera.
Tim zagrebačkih studenata jedan je od, inače, 15 timova u svijetu koji rade na projektu novog konceptualnog automobila za Toyotu. Pritom nisu svi kao naš sastavljeni mahom od studenata. Dapače, u nekima većinu čine profesionalni dizajneri.
Sve započeo dr. Omazić
Suradnja zagrebačkog Ekonomskog fakulteta s Toyotom datira, kažu koordinatori projekta doc. dr. Mislav Ante Omazić i Paulina Matijašec, iz rujna 2009., kada je Tetsuji Kaida, voditelj Toyotina odjela za korporativnu vrijednost, u sklopu turneje po 20-ak visokoškolskih ustanova diljem svijeta održao predavanje i studentima zagrebačkog Ekonomskog fakulteta.
Kaida, inače veliki zagovornik električnog vozila koje Toyota naziva I-real, a koje uvelike podsjeća na pokretnu fotelju, nakon predavanja se susreo sa 10-ak najboljih studenata Ekonomije. Oduševljen njihovim pogledima na budućnost auto-industrije, najavio je: “Vratit ćemo se”. I tako je bilo.
Briljantni student
- Gospodina Kaidu posebno je zainteresirala ideja studenta Marka Jankovića koji je upravo na praksi u Japanu. On je rekao kako smatra da bi se automobili, ovisno o broju putnika, trebali slagati poput lego-kocki. Našeg je gosta zanimalo što su lego-kocke.
Kad mu je Marko objasnio kako su istraživanja pokazala da se u automobilima, koji su najčešće koncipirani za četvero ljudi, u prosjeku voze 1,2 osobe, što znači da u stvari prevozimo prostor, te kako bi se taj problem mogao riješiti kada bi se automobili mogli poput lego-kocki smanjivati i povećavati ovisno o broju osoba koje se prevoze, Kaida se oduševio - otkrio je Mislav Ante Omazić.
Spoj Japana i Hrvatske
Počelo je kreativnim radionicama za studente. Studenti zagrebačkog Ekonomskog fakulteta sudjelovali su i u osnivanju Toyotinih kreativnih centara u Bukureštu i Bilbau, no za većinu njih najveća je vrijednost praksa u Toyotinim centrima u Japanu i Bruxellesu. - Praksa je bila dogovorena na rok od tri mjeseca, no svi koji su otišli ostali su dulje, neki i devet mjeseci - rekla je Paulina Matijašec.
- Cilj nam je spojiti japansku i hrvatsku originalnost. Dok se mi divimo njihovoj kulturi rada, njih fascinira naša kultura ispijanja kava tijekom koje se rode brojne ideje - rekli su studenti Marko i Luka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....