AUTOCESTA NA ČEKANJU

Ministar prometa BiH: Gradnja autoceste prema Dubrovniku 'nije među prioritetima' sadašnje vlade

 Ivo Ravlić/CROPIX

SARAJEVO - Autocesta prema Dubrovniku postala je sastavni dio planova Bosne i Hercegovine, no još je neizvjesno može li i na koji način BiH početi s provedbom tog projekta, javljaju gotovo svi bosansko-hercegovački mediji komentirajući gradnju nove prometnice koja bi prolazila i kroz neumsko zaleđe.

Namik Kupusović, koordinator za provedbu projekta autoceste na koridoru V c kroz BiH, istaknuo je kako je autocesta od Ploča do Dubrovnika već ucrtana na prostorni plan BiH, no ona bi, za razliku od najave dubrovačkog gradonačelnika Andra Vlahušića, većinom prolazila kroz istočnu Hercegovinu, to jest područje BiH.

- Riječ je o petlji Ploče - Zvirovići - petlja Počitelj i ide prema istoku prometno opslužujući područja općina Neum, Stolac, Ravno i Trebinje - naveo je Kupusović u banjalučkom dnevniku 'Nezavisne novine'.

Dodao je kako se autocesta prema Dubrovniku tretira kao zajednički projekt Hrvatske i BiH jer predviđa i gradnju priključaka za Ston, Zaton i Dubrovnik . Plan dinamike izgradnje, određivanje nadležnosti i financiranje bit će dio sporazuma između vijeća ministara BiH i hrvatske vlade.

Kupusović smatra kako će se najvjerojatnije graditi po fazama što bi značilo da se u prvoj fazi neke dionice ne bi gradile u punom profilu autoceste, već bi to ovisilo o procjenama prometnih potreba.

Međutim, ministar prometa i komunikacija Federacije BiH Enver Bijedić izjavio je kako gradnja autoceste prema Dubrovniku 'nije među prioritetima' sadašnje entitetske vlade.

- Naš su prioritet koridor V c, potom autocesta od Žepča preko Tutzle i Brčkog do Orašja, a među prioritetima su i brza cesta Lašva-Donji Vakuf te ona koja bi od Bihaća vodila prema središnjoj Bosni - navodi Bijedić u sarajevskom 'Dnevnom avazu' dodavši kako je riječ o gradnji nekoliko stotina kilometara cesta što će autocestu prema Dubrovniku staviti na čekanje 'još godinama'.

BiH na pravcu koridora V c ima svega tridesetak kilometara autoceste, a procjenjuje se kako se uz postojeću dinamiku gradnje tak projekt neće okončati ni unutar petnaest godina.

Gradnja dionice Jadransko-jonske autoceste prema Dubrovniku kroz Federaciju BiH, prema procjeni federalne vlade, stajala bi milijardu i 200 milijuna konvertibilnih maraka, oko 650 milijuna eura, i za sada nema naznaka kako bi se projekt financirao.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 12:21