Nešto više od kilometra nove tunelske cijevi probijeno je do sada na gradilištu na tunelu Učka, dugom ukupno 5.6 kilometara. Gradilište je u petak obišao ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
- Činjenica je da radovi idu jako dobro, da je za sve nas ovo jedno novo iskustvo, budući da se u gradnji tunela koristi nova tehnologija. S istarske je strane probijeno 800 metara, s kvarnerske oko 400, dakle oko 1,2 kilometara tunela je probijeno na današnji dan – kazao je Butković, dodajući da je ukupna vrijednost ove investicije oko 200 milijuna eura.
Kako vele u Bina Istri, na izgradnji druge cijevi angažirano je oko 500 radnika, a veći dio radne snage je iz lokalnih sredina Istarske i Primorsko-goranske županije, no radnika ima iz čitave Hrvatske.
Dnevna miniranja
Radovi faze Vranja-Učka provode se u trajanju od 42 mjeseca. Trenutno se tamo, navode u Bina Istri, provodi više dnevnih miniranja, koja su uslijedila nakon što je i na Istarskoj i Kvarnerskoj strani uspješno odrađena faze testnog razdoblja miniranja. Tehnički je to vrlo osjetljiva operacija, kažu u kompaniji, jer kroz nekoliko testnih eksplozija radi se na preciznom podešavanju, kako bi se postigao najučinkovitiji proces proboja tunela.
Specifičnost proboja ovog tunela su miniranja, kojih će se za 5.6 kilometara obaviti oko dvije tisuće.
- Tunel bi fizički trebao biti probijen negdje na ljeto 2023., a radovi kompletno završeno 2024. godine. Paralelno s time, u suradnji s Bina Istrom, radimo na završetku cijelog projekta. Ono što nam preostaje je završetak punog profila do Matulja, koji uključuje i dva vijadukta, Limska draga i Mirna s istarske strane, koji nisu u punom profilu. U ovom trenutku smo, nakon potpisanog memoranduma, u fazi pripreme tog dijela. Bitni elementi ugovora će se finiširati kroz dva do tri mjeseca i onda prema istom principu idemo prema Briselu, prednotifikaciji i notifikaciji. Budući da postoje građevinske dozvole, radovi bi mogli krenuti iduće godine – rekao je ministar Butković, napominjući da će se time cijeli projekt istarskog ipsilona završiti.
Čitavo se vrijeme izvođenja radova promet kroz postojeću cijev odvija normalno, a u trenucima miniranja, zatvara se na nekoliko minuta.
Visoki standardi
Plan proboja je, u prosjeku, 5 do 10 metara dnevno sa svake strane tunela, dakle ekipe građevinara odrade oko 26 metara dnevno. Kada tunel bude probijen, slijede radovi na izgradnji betonske oplate, kolničke konstrukcije te sustava odvodnje, kao i opremanje svom tunelskom opremom poput protupožarnih sustava, ventilacije, dinamične signalizacije, video i komunikacijskih sustava. Ako sve bude išlo po planu, nova cijev trebala bi biti puštena u promet sredinom 2024. godine.
Uz drugu cijev tunela, paralelno se vrše radovi na izgradnji novog čvora Vranja, a započela je i izgradnja vijadukta Zrinšćak te novog nadvožnjaka u sklopu buduće petlje na tom čvoru.
Dario Silić, generalni direktor Bina Istre, kazao je da do kraja ove godine planiraju otvoriti 1.9 kilometara dionice Vranja – Učka.
- To je praktički godinu i pol dana prije roka – kazao je Silić.
Istaknuo je da se, po visokim standardima, vodi briga o zaštiti radnika i o zaštiti okoliša.
- Cilj je spojiti se s Hrvatskim autocestama na Matuljima, tako da se od Pule do Zagreba može doći za dva i pol do tri sata bez zaustavljanja. Ovo je jedan od najprometnijih pravaca, preko 10 tisuća vozila dnevno – rekao je generalni direktor Bina Istre.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....