UGOVOR POTPISAN

Kreće se u završnu fazu gradnje Istarskog ipsilona, vrijednost radova je čak 200 milijuna eura

Oko 95 % radova obavljat će hrvatske građevinske tvrtke što bi trebalo, izračunao je Butković, pridonijeti rastu BDP-a za 0,53 %

Radovi na Istarskom ipsilonu; ilustracija

 Damir Skomrlj/Cropix

Izmjene i dopune ugovora o koncesiji za financiranje, građenje, upravljanje i održavanje "Jadranske autoceste“ - dionica Dragonja - Pula i Kanfanar - Pazin – Matulji, čijom će realizacijom biti završen Istarski ipsilon, potpisali su u srijedu Ugovor potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i generalni direktor koncesionara Bina-Istra d.d. Dario Silić.

Ugovorom o izmjenama i dopunama br. 7 Ugovora o koncesiji za financiranje, građenje, upravljanje i održavanje "Jadranske autoceste“ među ostalim se predviđa realizacija investicije Podfaze 2B2-2 i Podfaze 2B2-3, ukupne procijenjene vrijednosti od 200 milijuna eura.

Podfaza 2B2-2, istaknuto je prilikom potpisivanja ugovora, sastoji se od izgradnje drugog kolničkog traka od portala Kvarner Tunela Učka do čvorišta Matulji, dionice duge gotovo 10,3 kilometara te proširenja Odmorišta Kvarner.

Podfaza 2B2-3 uključuje izgradnju drugog vijadukta preko rijeke Mirne te vijadukta Limska Draga, kako bi se završio puni profil te dionice autoceste.

Koncesionar Bina-Istra ujedno je s predstavnicima izvođača radova, tvrtkom Bouygues, potpisao ugovor o upravljanju i održavanju te ugovor za nadzor dovršetka izgradnje Istarskog ipsilona u punom profilu. Po dovršetku te dvije podfaze, mreža Istarskog ipsilona A8 i A9 bit će u cijelosti izgrađena u punom profilu te će se po dovršetku čvora Matulji spojiti s obilaznicom Rijeke, odnosno s mrežom autocesta.

Butković je izjavio da se radi o realizaciji posljednje faze Istarskog ipsilona koja uključuje spomenutu dionicu od tunela Učka do Matulja i dva vijadukta - Limska draga i most Mirna, ukupne vrijednosti oko 200 milijuna eura. "Time ćemo završiti Istarski ipsilon i integrirati Istru u autocestovnu mrežu RH", istaknuo je.

Radovi bi trebali krenuti u srpnju ove godine, a trajat će 38 mjeseci, tako da će do 2026. godine bit završen kompletan dio do Matulja, zajedno s vijaduktima.

Do sada je, naveo je, realizirana faza od Pazina do tunela Učka, koja je stajala 170 milijuna eura, trenutno se realizira gradnja druge cijevi tunela Učka, koja će u kolovozu ili rujnu ove godine biti probijena. Sljedeće će godine ta faza, vrijedna oko 200 milijuna eura, biti završena.

U cijelosti sve tri faze stajat će oko 600 milijuna eura, istaknuo je Butković, dodavši kako će realizacija kompletnog Istarskog ipsilona pridonijeti sigurnosti prometa na tom području, budući da tom dionicom dnevno prođe od deset do dvadeset tisuća vozila.

Važno je i što će oko 95 posto radova obavljati hrvatske građevinske tvrtke što bi trebalo, izračunao je Butković, pridonijeti rastu BDP-a za 0,53 posto.

Koncesija će trajati do 15. prosinca 2041. godine, a završetkom kompletnog Ipsilona put od Pule do Zagreba trajat će oko dva i pol sata. Predstojeći radovi na Ipsilonu neće ometati promet, a njihovim završetkom ujedno će se bitno ubrzati promet na sada kritično zagušenim točkama.

Silić je naglasio da će Bina Istra u ovoj fazi refinancirati uz bolju kamatu sve postojeće kredite, koji iznose 1,1 milijardu eura. Rok koncesije Bina Istri produžuje se za tri godine, do spomenute 2041.

Druga cijev tunela Učka, naveo je Silić, trebala bi biti u funkciji do lipnja naredne godine, dok se cijena tunelarine i nakon uvođenja u promet druge cijevi neće mijenjati.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 13:45