GUŽVE IDU U POVIJEST

KRAJ AGONIJE ZA TROGIR I ČIOVO? Potpisan ugovor za gradnju 230 milijuna kuna vrijednog mosta kopno-Čiovo

Izgradnja mosta kopno-Čiovo s pristupnim cestama prvi je veći projekt Hrvatskih cesta sufinanciran iz fondova Europske unije
 Davor Pongracic / CROPIX

Predstavnici Hrvatskih cesta i Viadukta potpisali su u petak ugovor o izgranji mosta kopno-otok Čiovo i pristupnih cesta, vrijednost ugovora je 129,5 milijuna kuna bez PDV-a, a rok za završetak radova dvadeset mjeseci od uvođenja izvođača u posao, to jest od 16. veljače ove godine.

Ukupna vrijednost gradnje mosta s pristupnim cestama procjenjuje se na 230 milijuna kuna.

Projektom je predviđena izgradnja podiznoga, rasklopnog mosta s čeličnim rasponskim sklopom ukupne duljine 551,12 metara. Uz most će se graditi prateće pristupne ceste tako da će ukupna dužina novoizgrađenih prometnica i mosta biti 1.850 metara. Po završetku svih radova, korisna širina mosta bit će 12 metara, a širina plovnog puta podno mosta 30 metara.

Izgradnjom mosta i prateće cestovne infrastrukture stvorit će se preduvjeti za prometno rasterećenje središnjeg gradskog područja Trogira, grada zaštićene kulturne baštine pod zaštitom UNESCO-a. Novi most s pristupnim cestama omogućit će i bolju povezanost sa splitskom zračnom lukom i obližnjim autocestovnim čvorištima.

Trenutno, naime, sav lokalni i dio tranzitnog cestovnog prometa između kopna i Čiova prolazi cestom kroz samo središte Trogira i to preko otočića, uz sam rub trogirske katedrale. Takvo prometno rješenje u potpunom je neskladu s ambijentom povijesne jezgre grada i izravno ugrožava zaštićenu kulturnu baštinu.

Izgradnja mosta kopno-Čiovo s pristupnim cestama prvi je veći projekt Hrvatskih cesta sufinanciran iz fondova Europske unije, rekao je na potpisivanju ugovora ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.

On kaže kako je izgradnja mosta ispunjenje dijela obećanja Vlade i Ministarstva stanovništvu Splitsko-dalmatinske županije u pogledu gradnje cestovne infrastrukture. Podsjetio je i na otvaranje ceste Solin-Klis, skori početak gradnje obilaznice oko Vodica te gradnju obilaznice oko Kaštela koja je već počela.

Hajdaš Dončić naglašava da je priprema infrastrukturnih projekata za sufinanciranje iz europskih fondova vrlo zahtjevna i traje najmanje dvije i pol godine, po čemu se, kako je rekao, Hrvatska ne razlikuje od drugih zemalja.

Kako je najavio, slijedi "majka svih bitaka" odnosno slanje aplikacije sredinom ove godine za gradnju mosta kopno-Pelješac

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 20:17