NEOČEKIVANI KVAR

Kosor trebala pustiti u promet vlak koji se pokvario prije prve vožnje

U Končaru su još jučer uložili reklamaciju Šveđanima, a kada će vlak ponovo na tračnice, nije poznato.
Zagreb, 030711.Hrvatske zeljeznice i Koncar elektroindustrija priredili su promotivnu voznju prototipa elektromotornog vlaka za regionalni prijevoz, na relaciji Zagreb Glavni kolodvor - Dugo Selo i nazad.Na slici: Zlatko Rogozar i Jadranka Kosor u vlaku.Foto: Bruno Konjevic / CROPIX
 Bruno Konjevic / CROPIX

Premijerka Jadranka Kosor i gradonačelnik Zagreba Milan Bandić su na Glavnom kolodvoru trebali su presjeći svečanu vrpcu i u promet pustiti novi elektromotorni vlak za prigradski prijevoz vrijedan 38,9 milijuna kuna kojeg je proizveo je TŽV Gredelj u konzorciju s tvrtkom Končar.

Trebali su putovati od Zagreba do Vrbovca i sudjelovati na manifestaciji 'Kaj su jeli naši stari'.

No do vožnje nije došlo - pokvario se visokonaponski prekidač zbog kojeg su otkazala i pomoćna napajanja pa iz sigurnosnih razloga vlak nije pušten u promotivnu vožnju.

Sporni uređaj proizvodi renomirana tvrtka Secheron iz Švedske, inače vjerni dobavljač tvrtke Končar.

U Končaru su još jučer uložili reklamaciju Šveđanima, a kada će vlak ponovo na tračnice, nije poznato.

- Uporabnu dozvolu za vlak dobili smo 1. srpnja. Vlak je predviđen da vozi 160 km na sat, a mi smo ga opterećivali i sa 35 tona sačme kako bismo simulirali vožnju vlaka pod punim teretom. Do danas je prešao 5000 km, no dogodio se taj incident koji se mogao dogoditi bilo kad i bilo gdje - kazao je Ivan Tolić, predsjednik uprave Gredelja.

Osim Gredelja i Končara u nastajanje prototipa elektromotornog vlaka za gradsko-prigradski prijevoz sudjelovali su i mnogobrojni dobavljači - proizvodna poduzeća i obrtnici iz cijele Hrvatske.

Vlak je dugačak 75 metara, a može postići najveću brzinu od 160 km/h. Ima kapacitet od 189 sjedaćih mjesta te još 271 stajaće mjesto. Predviđeno je mjesto za prijevoz najviše tri bicikla i jednih invalidskih kolica. Vlak je sutra trebao biti pušten u redoviti promet na relacijama Dugo Selo - Savski Marof - Harmica i obrnuto čime bi trebao doprinijeti povećanju kvalitete gradsko-prigradskog prijevoza željeznicom na širem području Zagreba.

U Gredelju vjeruju kako će danas kvar biti otklonjen.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 05:24