“Želimo što prije razgovarati s novim premijerom i njegovim ministrima. Nadam se da će nova vlada shvatiti vrijednost ovog projekta i da ćemo naći zajedničko rješenje. Mi smo u stanju pokrenuti letove našim hidroavionima u roku od dva do tri tjedna i opet zaposliti ljude. Prošle smo godine uspješno letjeli i zimi, posebno na linijama iz Splita za Mali Lošinj, Pulu i Ankonu”, ističe Klaus Dieter Martin, predsjednik Uprave i suvlasnik splitske aviokompanije European Costal Airlines (ECA).
Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo (HACZ) 12. kolovoza nakon inspekcijskog nadzora zabranila im je letove zbog otkrivenih tehničkih nepravilnosti na zrakoplovima koje bi mogle ugroziti sigurnost putnika.
Zbog toga je, kaže, bio prisiljen otpustiti 130 radnika, od kojih su 95 posto Hrvati, odnosno stranci su samo kapetani zrakoplova.
“Ovako ne ide dalje. Andrej Plenković mi djeluje kao čovjek svjestan važnosti ekonomije i turizma koji želi unaprijediti ovu zemlju. Vjerujem da će nas podržati. Zaboravimo prošlost, gledajmo u budućnost da nam svima bude bolje”, govori Klaus Dieter Martin i otkriva kako je Vlada Zorana Milanovića odbila njegov projekt povezivanja hrvatskih gradova na obali i otocima hidroavionima proglasiti projektom od strateškog interesa. Isti zahtjev će, otkriva, uputiti i Plenkoviću.
Ne želi se, dodaje, baviti spekulacijama, nego činjenicama pa ne namjerava niti nagađati što sve stoji iza odluke HACZ-a da mu zabrani letove.
Golemi gubici
“Neki razlog sigurno postoji, ali mi nije jasno koji”, zaključuje Martin u čijoj je tvrtki ostalo 15 zaposlenih koji čekaju rasplet, odnosno sudski epilog slučaja s obzirom na to da je protiv HACZ-a prije nekoliko tjedana podigao sudsku tužbu i od države traži naknadu štete u iznosu od 16,5 milijuna kuna, koliko mu, izračunao je, iznose gubici zbog otkazanih letova i dodatnih troškova održavanja hidroaviona.
Da bi dokazao da mu HACZ nije imao razloga prizemljiti cijelu flotu od 4 aviona, Martin je, otkriva, naručio deset istraga koje su, neovisno jedna o drugoj, sve redom došle da istog zaključka da su hrvatske zrakoplovne vlasti (HACZ) pogriješile.
“Ovlašteni zrakoplovni vještaci i stručnjaci iz agencija iz nekoliko europskih zemalja, kao i hrvatski eksperti, detaljno su proučili izvještaj HACZ-a i pregledali naše zrakoplove. Potvrdili su ono što od početka govorimo da su svi naši zrakoplovi cijelo vrijeme bili ispravno održavani. HACZ je, pak, ustvrdio da naše osoblje zaduženo za održavanje nije dovoljno stručno i da moramo obaviti novi remont svih aviona, što košta desetke i stotine tisuća eura i jako dugo traje. S obzirom na te troškove i hrvatsku birokraciju, odlučili smo da do daljnjega nećemo letjeti barem do sastanka s predstavnicima nove Vlade”, ističe Martin, Nijemac sa splitskom adresom, koji za sebe tvrdi da je kroz cijelu svoju karijeru kao pilot i poduzetnik radio transparentno i pridržavao se svih propisa te je navikao raditi za kompanije s najvišim sigurnosnim i svim drugim standardima kojih se pridržava i u svojoj kompaniji.
Ogorčenje
Posebno je ogorčen činjenicom što su trojica inspektora iz HACZ-a koji su provodili istragu imala prema njemu izuzetno negativan stav.
“Glavni inspektor mi je rekao da je umoran od mojih praznih obećanja. Nije u redu da me se tako tretira. Živim u Hrvatskoj 17 godina i dovodim investitore i nagovaram ih da ovdje ulažu novac jer volim ovu zemlju i vjerujem u njezine potencijale”, ističe Martin.
Piloti su bez ičijeg znanja uzeli avion i poletjeli pa pali
Martin ne želi komentirati sve glasnija nagađanja o povezanosti nadzora provedenog u kolovozu ove godine s padom njegova zrakoplova 25. lipnja 2015., kada se hidroavion s trojicom članova posade ubrzo nakon polijetanja srušio u more nedaleko od splitskog aerodroma, pri čemu su dvije osobe poginule, a treća je teško ozlijeđena. Istraga tog slučaja još traje. No, prvi put otkriva krajnje nesvakidašnje okolnosti te nesreće koje je, tvrdi, dosad skrivao od hrvatske javnosti.
“Nesreća se dogodila jer su trojica kapetana zrakoplova zaposlenih u mojoj tvrtki - jedan Hrvat, jedan Indijac i jedan Srbin - bez ičijeg znanja uzela ključeve aviona. Nikome nisu ništa rekli i ilegalno su pokrenuli avion koji je bio tehnički ispravan, ali je vjerojatno imao vode u spremniku za gorivo, što nije rijedak slučaj i zato se uvijek prije polijetanja provjerava spremnik i izvlači voda ako je ima. Imam svjedoke da oni to nisu provjerili, nego su poletjeli. Takvi incidenti se inače jako rijetko događaju”, priznaje Martin o zrakoplovnoj nesreći koja je uoči samog početka komercijalnih letova na jadranskoj obali bacila ružno svjetlo na imidž njegove kompanije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....