Završetak gradnje Pelješkog mosta bio je poticaj za kinesku agenciju Xinhua za objavu teksta u kojem se objašnjava uloga inicijative BRI-a (Belt and Road cooperation) u njezinu trgovinskom i infrastrukturnom širenju diljem svijeta. Tu se prije svega ističe povezivanje Azije i Europe te Afrike duž drevnog Puta svile.
Kažu da je tijekom proteklih 10-ak godina, BRI slijedio vodeća načela opsežnog savjetovanja, zajedničkog doprinosa i zajedničke koristi. Ostvario je impresivan napredak u pružanju opipljive koristi lokalnim stanovnicima kroz takve projekte povezivanja kao što su Pelješki most ali i željeznica standardnog kolosijeka Mombasa-Nairobi u Africi ili nove luke Haifa u Izraelu.
"Vidimo povezanost, vidimo preuređenje zračnih luka i preuređenje luka", rekao je Charles Onunaiju, direktor Centra za kineske studije sa sjedištem u Nigeriji, govoreći o kineskom ulaganju u infrastrukturu u Africi.
Opisujući gospodarske prednosti suradnje s BRI-om, Onunaiju se pozvao na Lekki Deep Sea Port, prvu nigerijsku luku koju gradi tvrtka China Harbor Engineering Company u Lagosu. Službeni podaci pokazuju da će projekt stvoriti do 170.000 radnih mjesta i donijeti prihode od ukupno 201 milijarde američkih dolara državi i saveznoj vladi kroz poreze, tantijeme i carine.
Napominje se da se BRI širi i daje plodove. Izgradnja Pelješkog mosta ilustrirala je gospodarske, društvene i ekološke koristi koje BRI može donijeti svojim partnerima, ističu Kinezi.
"Godinama su putnici, trgovci i turisti morali provoditi beskrajne sate putujući kopnom od hrvatskog kopna do južnog dijela istočnoeuropske zemlje. Nedavno otvoren most učinio je ta iscrpljujuća iskustva prošlošću", objašnjavaju. Nadalje, u tekstu kojeg već neko vrijeme drže na najistaknutijim pozicijama stoji: "Još jedna dobra vijest za ljude koji žive u najjužnijem dijelu Hrvatske je da sada imaju lakši pristup obrazovnim i zdravstvenim ustanovama na kopnu!"
Kinezi se hvale i svojom ekološkom osvješčenošću:
"Lokalni proizvođači kamenica u obližnjem Stonskom zaljevu svojevremeno su se zabrinuli da bi projekt mogao imati negativan utjecaj na kvalitetu i obujam njihove proizvodnje kamenica. No, to se nije dogodilo zahvaljujući najvišim standardima zaštite okoliša. Naprotiv, most je otvorio nove putove prodaje!"
Citiraju tako i Krešu Beljaka za kojeg ističu da je predsjednik Hrvatske seljačke stranke: "Kineski inženjeri i radnici pri izgradnji mosta primijenili su najviše ekološke standarde!"
Pelješki most je minijatura cilja izgradnje BRI-ja u novoj fazi širenja i povezivanja na globalnoj razini. To znači da su nove inicijative izgradnja zdravstvenog Puta svile, digitalnog Puta svile i zelenog Puta svile. To podrazumijeva zeleni razvoj, jer Kina je prošle godine obećala da neće graditi nove elektrana na ugljen u inozemstvu, a pomogla je i izgradnju hidroelektrana, solarnih i vjetroelektrana u Pakistanu, Laosu i Argentini.
Sve to, tvrde Kinezi, prema izvješću Svjetske banke, projekti BRI-ja mogli bi do 2030. pomoći da se 7,6 milijuna ljudi izvuče iz ekstremnog siromaštva i 32 milijuna ljudi iz umjerenog siromaštva na globalnoj razini. Trgovina će rasti između 2,8 i 9,7 posto za gospodarstva duž gospodarskih koridora i između 1,7 i 6,2 posto za svijet.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....