REAKCIJE ZASTUPNICA

Kekin: Nazvati nekoga protuhom, čak i ako laže, nije primjereno; Selak Raspudić: Milanovićev istup je nesmotren

"Štite identitet nekakve lažljivice, ali identitet djeteta, to nije bitno. Mi, naravno, znamo tko je ta protuha, ona je slala po 14 djece na popravni ispit. Toliko o profesorima", izjavio je predsjednik države

Ivana Kekin, Marija Selak Raspudić

 CROPIX

Nizu negativnih reakcija prosvjetnih djelatnika na izjavu predsjednika Zorana Milanovića koji je umirovljenu nastavnicu zagrebačke Klasične gimnazije - bivšu profesoricu matematike njegova starijeg sina, nazvao protuhom i lažljivicom, pridružile su se saborske zastupnice Marija Selak Raspudić i Ivana Kekin.

Kekin, saborska zastupnica kluba Zeleno-lijevog bloka, predsjednikovu izjavu smatra apsolutno neprimjerenom, dok zastupnica Mostova kluba Selak Raspudić u izjavi za Jutarnji ističe kako je Milanovićeva izjava nesmotrena, a za sobom povlači posljedicu produbljivanja jaza između nastavnika i roditelja.

Podsjetimo, Zoran Milanović u petak se referirao na izjavu umirovljene nastavnice iz Klasične gimnazije. Ona je Jutarnjem listu potvrdila kako je Sanja Musić Milanović prije osam godina za njegova starijeg sina tražila višu ocjenu.

"Štite identitet nekakve lažljivice, ali identitet djeteta, to nije bitno. Mi, naravno, znamo tko je ta protuha, ona je slala po 14 djece na popravni ispit. Toliko o profesorima", izjavio je predsjednik države.

- Nazivanje nekoga protuhom, pa čak i ukoliko ne govori istinu, od strane predsjednika države smatram apsolutno neprimjerenim, kaže Ivana Kekin.

Dodaje kako ne treba ispuštati iz fokusa meritum ove situacije, a to je poplava odlikaša s jedne strane, obrazovni procesi koje treba unaprijediti i dodatno deficit nastavničkog kadra, osobito u području matematike i prirodoslovlja.

- Ako pogledate rezultate ovogodišnjih upisa na fakultete, jasno je da će problem deficita samo rasti. Sve navedeno je rezultat višedesteljetnog degradiranja nastavničke profesije, i financijski, no i po pitanju društvenog ugleda. Vraćanje dostojanstva nastavnicima treba biti prvi korak u obrazovnoj reformi za kojom Hrvatska vapi, poručuje zastupnica kluba Zeleno-lijevog bloka.

Marija Selak Raspudić, koja je bivša učenica Klasične gimnazije u Zagrebu, ističe pak sljedeće:

- Umjesto da svi društveni akteri, prvenstveno mi koji smo izabrani predstavnici naroda i na kojima je stoga najveća odgovornost, radimo na premošćenju međusobnog nerazumijevanja i sukoba koji su eskalirali između nastavnika i roditelja, predsjednik Milanović svojom nesmotrenom izjavom o „profesorici protuhi“ taj je jaz produbio. Naravno da ne treba generalizirati jer je svaki profesor pojedinac, i prije svega čovjek, pa sigurno da mnogi od njih u svome radu griješe, na što se može i treba upozoravati, ali čak i u tom slučaju riječ protuha izlazi izvan okvira prihvatljive kvalifikacije, kaže zastupnica Mostova kluba.

Naime, pojašnjava, kada dolazi s tako važne društvene pozicije i usmjerena je na anonimnu profesoricu ona lako u narodu može postati opravdano načelno određenje svih nastavnika. Stoga je, smatra Selak Raspudić, nužno istaknuti da ne samo da profesori nisu protuhe, nego su upravo oni ti koji imaju društvenu ulogu i moć spriječiti da naša djeca postanu protuhe, a u toj najodgovornijoj društvenoj zadaći mi im trebamo biti konstruktivni kritičar, oslonac i poticaj.

U tom smislu, unatoč ovom slučaju, nada se da će i profesori i roditelji ipak pronaći „dijaloške volje i mudrosti da izvuku ono najbolje jedni iz drugih, detektiraju pravi uzrok njihovih frustracija te ujedine snage u zajedničkoj borbi za poboljšanjem sustava koji ih je doveo u ovako nezavidnu poziciju i pred nerealna očekivanja koja ni jedni ni drugi ne mogu ispuniti“.

Zaključuje kako su pogrešne društvene vrijednosti koje nameću nerealna očekivanja i kvantificirani instant-uspjeh učenicima od najranije dobi, zbog čega i oni i njihovi roditelji mentalno stradavaju, što potvrđuje i najnovija statistika, neprilagođeni nastavni program i višegodišnje obezvrjeđivanje nastavničke profesije te akumulirano i opravdano nezadovoljstvo uzrokovano „korona-nastavom“, stvorili jaz između roditelja i nastavnika, pri čemu su se oni, u svojoj nemoći da se izbore s problemima, nažalost okrenuli jedni protiv drugih.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 16:23