TAKO SE TO RADI KOD NAS

Kao direktor jedne tvrtke date super posao drugoj. I onda prijeđete u tu drugu tvrtku. Tako ste 'zamaglili' milijune kuna...

Zlatko Korpar je kao prvi čovjek ARZ-a sklopio ugovor o gradnji čvora Novigrad s tvrtkom Ceste Varaždin u koju je potom otišao za direktora
 Danijel Tuškan/CROPIX

ZAGREB - Zlatko Korpar, bivši predsjednik Uprave Autoceste Rijeka - Zagreb, u siječnju ove godine imenovan je prvim čovjekom poduzeća Ceste Varaždin kojemu je kao šef ARZ-a dodijelio poslove na gradnji čvora Novigrad vrijedne 78,621.217,03 kune (bez PDV-a).

Prema izvorima Jutarnjeg lista, Korpar je nedugo nakon prelaska u Ceste izmijenio ugovor koji je sam sklopio, i to na štetu bivšeg poduzeća.

U prvom ugovoru, koji je u ime ARZ-a u veljači 2009. potpisao Korpar, posao gradnje čvora i pristupne ceste Novigrad - Netretić povjerava se varaždinskom poduzeću. Sporazumom je obuhvaćena i gradnja štitnika od buke po cijeni od 5,5 milijuna kuna.

Korpar u srpnju, nedugo nakon dolaska u Ceste, potpisuje dopunu ugovora s ARZ-om, prema kojemu naručitelj odustaje od gradnje štitnika, ali ne i od ukupne cijene. Prema dodatku ugovora, Ceste Varaždin će umjesto štitnika za buku, za istu protuvrijednost, sagraditi unutarnju odvodnju pristupne ceste. Izvori Jutarnjeg lista smatraju da je riječ o sumnjivim ugovornim odredbama jer se štitnici za buku grade samo na mjestima guste naseljenosti.

- To bi značilo da su nestale stambene zgrade i drugi objekti zajedno sa stanovnicima, što je, dakako, nemoguće. Dakle, riječ je o neshvatljivom previdu naručitelja i projektanata ili o sumnjivim poslovima - napomenuo je naš izvor. Osim toga, za obveznu gradnju odvodnje ne raspisuju se dodatni natječaji. Čudno je što projektant, IGH, nije planirao gradnju odvodnje na cesti za Netretić. No, najsporniji dio dodatka ugovoru je klauzula kojom se reguliraju nerealizirani “nepredviđeni radovi” u iznosu od 7,05 milijuna kuna.

Toliki je zakonom predviđen iznos (10 posto od ukupne cijene) za troškove koje je nemoguće predvidjeti troškovnikom, a koji mogu iskrsnuti tijekom zemljanih radova. U slučaju gradnje čvora Novigrad nepredviđenih troškova tijekom zemljanih radova nije bilo. Zakon nalaže da se u tom slučaju odustaje od isplate pune ugovorene cijene izvođaču.

No, umjesto da uštedi sedam milijuna kuna, nova Uprava ARZ-a odlučila je promijeniti osnovni ugovor i spomenuti iznos ipak isplatiti Cestama, i to za nabavu i dopremu kamena. Izmjenama osnovnog ugovora ostaje se kod sistema “ključ u ruke” i prvobitne cijene od 78,6 milijuna kuna, čime je prekršen zakon. Sugovornik Jutarnjeg lista iz ARZ-a smatra da su projektant IGH i izvođač radova Ceste Varaždin još u fazi projektne dokumentacije morali ukalkulirati nabavu kamena.

Sporne stavke:

- U osnovnom ugovoru nije predviđena obavezna gradnja unutarnje odvodnje pristupne ceste

- Aneksom se odustaje od bukobrana i za 5,5 milijuna kuna ugovara gradnja unutarnje odvodnje pristupne ceste

- Odustaje se od potraćivanja povrata 7,05 milijuna kuna na ime nepredviĐenih radova kojih nije bilo

- Za taj iznos naknadno se ugovara dobavljanje kamena, što je propust pri izradi troškovnika

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 20:23