NISU PRIJETNJA

KAKO JE PROPAO 'SIGURAN' POSAO: NEOBIČNA PRIČA O GAŠENJU OSJEČKE PAUK SLUŽBE 'Nismo mogli biti ni na nuli, a kamoli razmišljati o profitu...'

 Emica Elvedji / CROPIX

Grad Osijek već je dva mjeseca bez pauk službe. Dosadašnji koncesionar za izmještanje vozila s osječkih javnih površina, tvrtka Pauk Osijek, prestao je 1. studenoga obavljati svoj posao, da bi 16. studenoga podnijeli zahtjev Gradu Osijeku za sporazumni raskid desetogodišnjeg ugovora o koncesiji, sklopljenog 1. kolovoza 2012. godine. Gradsko je vijeće taj zahtjev prihvatilo na sjednici održanoj 18. prosinca, čime je Osijek i službeno ostao bez pauk službe.

Koncesionar je u svom zahtjevu kao razloge za raskid ugovora naveo financijske probleme, odnosno činjenicu da ih ovaj posao svake godine odvodi u gubitke, pri čemu nema naznaka da bi u sljedećoj godini moglo doći do poboljšanja “jer ne postoje poslovni alati koji bi omogućili veće prihode”. Da je posao pauk službe posljednjih godina rapidno opao, potvrđuju i brojke. Tako je u odnosu na 2013., kad je Pauk Osijek fakturirao 2567 premještanja vozila i 869 započetih premještanja, taj broj u prvih deset mjeseci ove godine pao na 233 premještanja i 70 započetih premještanja.

Premalo kazni

Ukupno je od početka ugovora do prestanka rada službe fakturirano 7517 premještanja i 2514 započetih premještanja, što je tvrtki donijelo neto prihod od 3,509.600 kuna, od kojih je u gradski proračun temeljem ugovora na ime koncesijske naknade uplaćeno 393.384,43 kune. Kazna za premještanje vozila bila je 500 kuna, a za započeto premještanje 250 kuna. Čuvanje se naplaćivalo 50 kuna po danu, a sve to uređeno je cjenikom koji je usvojio Grad Osijek. Tvrtki je, dakle, nakon plaćanja naknade ostalo 3,116.215,57 kuna, što znači da im je u prosjeku mjesečni neto prihod bio 41.549,54 kune.

- To je iznos koji nam je donosio samo gubitke. Nismo mogli biti na nuli, a kamoli razmišljati o profitu. Naime, sve do ove godine na poslovima izmještanja vozila radili smo u dvije smjene i za to smo imali osmero zaposlenih djelatnika, što znači da prihodom nismo mogli pokriti ni njihove bruto plaće, a da ne govorimo o drugim troškovima kao što su gorivo, plaćanje najma za prostor na kojem smo čuvali vozila, režije i osiguranje vozila. Tome treba dodati da smo imali jako puno nenaplaćenih potraživanja jer smo vlasnicima morali predati vozilo čak i ako nam ne plate kaznu na licu mjesta, nego samo uzmu uplatnicu, a onda kaznu nikad ne plate, pa onda idu ovrhe.

Dužni gradu

To je samo jedan segment priče koja nam je postala velik problem i morali smo odustati od ovog posla, iako smo sigurni da bi on mogao funkcionirati i u Osijeku, ali uz bolju organizaciju i suradnju s drugim subjektima, no o tome ne želimo pričati jer više nismo dio te priče. Jedino mi je žao što sam morao otpustiti radnike - izjavio je Vjekoslav Lozić, voditelj Pauka Osijek koji je, prema njegovim riječima, Gradu ostao dužan 4200 kuna što planiraju uskoro platiti.

Na naš upit kako tumače tako drastično smanjenje posla na izmještanju nepropisno parkiranih vozila, iz Grada Osijeka su odgovorili da je pad prihoda u izravnoj vezi s nizom čimbenika. “Povećanje cijene goriva dovelo je do manjeg korištenja vozila, učinkovitiji rad prometnog redarstva utjecao je na smanjenje broja nepropisno parkiranih vozila, kao i iseljavanje, uređenje prometa u mirovanju... Dakle, više je čimbenika, a vjerujemo da je jedan od njih i to što je, prema svemu sudeći, posljednjih godina prometna kultura u Osijeku podignuta na višu razinu, pri čemu je nesumnjivo važnu ulogu imao i koncesionar za izmještanje vozila s javnih površina”, odgovorili su iz gradske uprave koja sada smišlja način kako naći novog koncesionara.

Previše nesporazuma

Jedan od modela koji se spominje jest da se tog posla prihvati gradska tvrtka Gradski prijevoz putnika, no prema našim informacijama, u njezinoj Upravi nisu nimalo oduševljeni tom idejom jer i oni drže da uz postojeće uvjete ta djelatnost ne može biti profitabilna. Iako dosadašnji koncesionar nije želio s nama razgovarati o nekim drugim utjecajima na ovaj posao, prema našim informacijama, a o čemu su izvijestili i gradsku upravu, jedan od razloga smanjenih prihoda bila je loša komunikacija s drugim službama.

Koncesionar je, naime, za svako premještanje morao dobiti dozvolu prometnih redara i prometne policije, a navodno je bilo dosta situacija u kojima im to nije bilo odobreno jer nepropisno parkirano vozilo nije direktno ugrožavalo promet pa bi vozač dobio samo kaznu za prometni prekršaj, ali ne i za izmještanje vozila. Bilo je i situacija da se koncesionaru jedan dan odobri odvoz vozila, a nekoliko dana poslije u praktički istoj situaciji i na istome mjestu ne odobri.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 11:28