UVODI NOVE STANRARDE

JEDAN OD NAJVEĆIH POSLODAVACA U DALMACIJI U RATU PROTIV MANJKA RADNE SNAGE Početniku plaća 4000 kn, a iskusan sezonac može zaraditi i 12 tisuća kuna

 
 Tom Dubravec / HANZA MEDIA

Trgovački lanac Tommy bilježi sjajne poslovne rezultate, širi se, u pripremi i realizaciji ima 14 projekata teških više od 40 milijuna eura, ali i postavlja neke nove standarde, piše Slobodna Dalmacija.

Procese i mjerila uspješnosti ne želimo pretvoriti samo u brojke jer bismo se time odmakli od pristupa dostojnog čovjeka a to nije naš cilj - kaže Marin Kaštelančić, član uprave Tommyja, naglašavajući da je ljudski pristup i korektnost prema zaposlenicima osnovni postulat kompanije bez kojega bi uspjeh bio puka slučajnost.

U Tommyju drže da su im zaposlenici najvredniji potencijal i spremni su dobiti započeti rat trgovaca za radnike.

Tommy je najveći poslodavac u Dalmaciji, jeste li i željeni poslodavac za one koji su spremni raditi u trgovini?

- Tommy je željeni poslodavac u trgovini, ali i u ostalim segmentima poslovanja. Rezultat je to dugogodišnje brige za zaposlenike, stabilnog vođenja i kontinuirano odličnih rezultata od početka poslovanja, od prije 26 godina. Zaposlenici su naša najveća snaga kojom želimo omogućiti svakom kupcu najviše za njihov novac.

Prednjačite li u odnosu na konkurenciju i u visini plaća?

- Kako prednjačimo u brizi za zaposlenike, tako smo ispred konkurencije i po visini plaće zaposlenika u trgovini.

Može li konkretno, kakav je raspon primanja u trgovinama?

- Trgovac početnik u Tommyju, bez iskustva, bez staža, bez prekovremenih, bez blagdana, ima minimalnu plaću od 4000 kn neto. Na sezonskoj lokaciji taj trgovac početnik imao bi plaću minimalno 8000 kn neto.

Iskusni trgovac s 20 godina staža, s osobnim odbitkom za dvoje djece, s 40 prekovremenih sati i bez blagdana, ima minimalnu plaću od 5700 kn neto. Dakle, taj trgovac na sezonskoj lokaciji imao bi minimalnu plaću od 10.000 kn neto, a prema iskustvu iz ranijih godina, siguran sam da ćemo imati trgovce s plaćom od 11.000 kn, pa i 12.000 kn neto, uz osiguran kvalitetan besplatni smještaj u sezonskim lokacijama.

Osjećate li problem nedostajuće radne snage u sezoni?

- Problem nedostatnog broja zaposlenika u sezoni je jako izražen na cijelom tržištu, neovisno radi li se o trgovini, turizmu, proizvodnji, uslužnim djelatnostima. Dosad smo svaku sezonu uspješno odradili s maksimalno dostupnim brojem zaposlenika, iako bi bilo puno lakše da smo mogli zaposliti još 200 trgovaca.

Uvjeti smještaja i plaća koje dajemo za sezonu su prepoznati kao motivirajući kako unutar Tommyja, tako i izvan, stoga imamo razloga očekivati još jednu uspješnu sezonu i za zaposlene i za firmu.

Utjecaj nedostatka radne snage može se smanjiti i automatiziranjem pojedinih aktivnosti, odnosno ulaganjem u nove tehnologije. Tommy već godinu dana ima unutar hipermarketa u TC-u Joker, samoposlužne blagajne, a odnedavno i u hipermarketu u Solinu.

Strani trgovački lanci donijeli su nova pravila ponašanja. Uočavate li razliku, u čemu se ona posebno ističe?

- I kao kupac i kao trgovac smatram da je podizanje razine kupovine dobrodošlo i to nam treba biti cilj. Mi u Tommyju razvijamo kulturu kojom kupcu želimo omogućiti ugodnu i dostojanstvenu kupovinu u našim trgovinama, dok se kod drugih trgovačkih lanaca može uočiti odnos kupac - broj.

Na blagajni ne želimo situaciju u kojoj vas požuruju s pakiranjem artikala zbog drugog kupca, štoviše, želimo kupcu pomoći u toj situaciji. Nije nam cilj ni tolerirati gužve na blagajnama.

Podržavate li Zakon o nepoštenoj trgovačkoj praksi?

- Namjeru za uvođenje sustava i standardizaciju rada pozdravljamo, ali ovako napisan Zakon pogoduje pojedinim dobavljačima, prije svega multinacionalnim kompanijama i stranim trgovačkim lancima koji godinama u Hrvatskoj posluju navodno neprofitabilno.

Naš odnos s dobavljačima je partnerski i smatramo da našim dobavljačima ne treba dodatna zaštita, jer i do sada nije bilo nepoštene prakse. Strateška odrednica Tommyja je preferiranje hrvatskog proizvoda u ponudi, domaći dobavljači su i dosad imali većinski udio u našem asortimanu i bolju zastupljenost nego u ostatku tržišta. Dnevno 250.000 kupaca cijeni orijentiranost Tommyja na domaće proizvođače.

U hipermarketima ste uredili i kutke s Hrvatskim otočnim proizvodima. Jeste li zadovoljni?

- Potpisali smo ugovor s poljoprivredno turističkom zadrugom "Faust Vrančić" iz Prvić Luke. Radi se o više desetaka autohtonih proizvoda koje su proizvela mala obiteljska gospodarstva tradicijskim načinom i u ograničenim količinama. Ekskluzivno se distribuiraju i prodaju samo u odabranim Tommy hipermarketima. Te proizvode karakterizira visoka kakvoća, koja proizlazi iz kvalitete sastojaka i umijeća proizvođača.

Realizacijom ovog projekta Tommy izravno potiče lokalnu i autohtonu otočnu proizvodnju, a ponudi daje dodatnu kvalitetu i prepoznatljivost. Očekujemo nastavak ove suradnje i širenje ponude, jer jedan od naših strateških ciljeva je podržati sve kvalitetnije i inovativne projekte u poljoprivrednoj i prehrambenoj proizvodnji, na lokalnoj i nacionalnoj razini.

Tommy je vlasnik najvećeg dijela prodajnog centra Koteks. Kakvi su planovi s tim atraktivnim prostorom?

- Prodajni centar Koteks nužno treba osvježiti i obnoviti, kao i javne površine koje mu pripadaju. Koliki i kakvi će biti zahvati ne ovisi isključivo o nama, budući da postoje suvlasnici objekta i grad Split, koji je vlasnik javnih površina. Trenutno smo u fazi snimanja i analize postojećeg stanja, a nakon toga planiramo obaviti razgovore sa svim zainteresiranim stranama, kako bismo pripremili cijelu investiciju.

Imate ugovor sa Sveučilištem u Splitu. O kakvoj je suradnji riječ?

- Potpisali smo ugovor o nastavnoj bazi sa Sveučilištem u Splitu i s Prirodoslovno matematičkim fakultetom. Poslovna suradnja se ostvaruje kroz izvođenje praktične nastave, odnosno stručne prakse pod vodstvom i nadzorom profesora, uz sudjelovanje stručnih osoba-mentora zaposlenih u tvrtki Tommy. Studenti svoja znanja primjenjuju u praksi, a naši djelatnici ostvaruju izravan kontakt s potencijalnim budućim kolegama i stječu nova specifična znanja.

S Franckom je potpisan strateški sporazum. Namjeravate li i dalje sudjelovati u procesu stabilizacije te tvrtke?

- Sporazum o financijskoj stabilizaciji i dokapitalizaciji Francka rađen je isključivo s namjerom da pomognemo prijatelju i partneru u nevolji, koji je ne svojom krivicom zapao u poteškoće nakon sloma sustava Agrokor, odnosno Konzuma. Mislim da smo intervencijom pomogli u stabilizaciji poslovanja i možda onemogućili pokušaj neprijateljskog preuzimanja Francka. Cijeli proces je još otvoren i neizvjestan i u velikoj mjeri ovisi o okončanju postupka nagodbe s vjerovnicima Konzuma.

Postoje li planovi za nova preuzimanja?

- U ovom trenutku ne, ali u slučaju realnih mogućnosti na tržištu Tommy je zainteresiran i za preuzimanja. Nastavljamo s kontinuiranim širenjem maloprodajne mreže.

Razmišljate li o iskoraku u veleprodaji?

- Ove godine smo krenuli s horeca kanalom prodaje. Cilj nam je iskoristiti infrastrukturu koju imamo, pogotovo u Dalmaciji, i pružiti kvalitetnu opskrbu poslovnim subjektima u turizmu i ugostiteljstvu. Tržište je već prepoznalo naše mogućnosti, i od ovog kanala prodaje imamo velika očekivanja u budućnosti, pogotovo kad asortiman dopunimo pekarskim proizvodima Bobisa i mesom iz Petasona. Uvjeren sam, u horeca segmentu možemo izrasti u pravog partnera svima koji žele kvalitetu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 01:51