NAPADI NA KANDIDATE

Izborni stožeri angažiraju agencije za Facebook i izmišljaju profile

Neki su se kandidati potrudili voditi Facebook profile te su angažirali profesionalne agencije što je dobra odluka jer 'Face' ima 900.000 Hrvata

Facebook je postao glavno marketinško oružje uspješnih brandova na Facebooku. To su prepoznali i predsjednički kandidati kojima je ta najpopularnija socijalna mreža poslužila kao oslonac interaktivnog dijela kampanje, što je dobra odluka s obzirom na činjenicu da Facebook u Hrvatskoj broji 900 000 aktivnih članova.

Kao i u ostalim medijima, postavlja se pitanje tko je bio i je najuspješniji? Onaj tko najbolje poznaje prostor na kojem djeluje.

DOZNAJTE SVE ŠTO VAS ZANIMA O PREDSJEDNIČKIM IZBORIMA

Stoga su se neki kandidati više potrudili voditi Facebook stranicu te su angažirali profesionalne agencije, neki su taj posao povjerili članovima stožera, a neki su odlučili uzeti stvar u svoje ruke i sami sudjelovati u kreiranju i održavanju svoje fan stranice. Kandidati se izrazito trude imati aktivne i zanimljive fan stranice.

- Komuniciraju sa svojim glasačima, objavljuju video poruke, galerije slika, pozivaju glasače na skupove itd. Neki kandidati su toliko prepoznali važnost Facebook stranice te su čak promovirali Facebook stranice kako bi kvalitetnije mogli komunicirati sa više svojih postojećih i potencijalnih glasača - objašnjavaju iz iStudia, interaktivnog studija koji održava Facebook profile nekim hrvatskim brandovima.

Rezultati svih tih aktivnosti su vrlo raznolike kvalitete stranica koje su doprinijele većim razlikama u broju fanova koji je postao glavno mjerilo za „uspješnost Facebook stranice“.

Međutim, kada je u pitanju politika i predsjednički izbori, bilo bi čudno da sve bude regularno i fer. Pa su tako u posljednjih nekoliko dana u medijima počele kružiti priče o raznim podmetanjima i manipulacijama u provođenju kampanja koje nisu zaobišle niti Facebook.

- Primijećeno je kako postoji velik broj profila za koje pretpostavljamo da su imaginarni odnosno virtualni. Navedeni profili posjećuju stranice kandidata i optužuju ih, pišu poruke protiv njih i ukazuju na afere. S obzirom na to da svaki stožer ima veliku podršku mladih volontera, koji itekako poznaju i "kuže" Facebook, ne bi čudilo da su dobili i određene zadatke hvaliti svoje, ali nažalost i kuditi tuđe - ističu u iStudiu.

Kako bi sudjelovanje pod profilom ubrzo razotkrilo koji stožer najviše radi na antipromociji konkurencije, velika je vjerojatnost da su otvorili neke lažne profile pomoću kojih to rade neometano i bez bojazni otkrivanja pravih osoba.

Kao odgovor ovome je primijećena izuzetna administracija kod većine kandidata te administratori brišu sve te negativne poruke kroz brzo razdoblje koje se mjeri u minutama kako bi kandidati izgledali što ljepše, poštenije i pozitivnije. Isti ovi imaginarni profili posjećuju i stranice vlastitih kandidata i onda svaku objavu veličaju, iskazuju podršku itd...

- Isti već spomenuti volonteri ili drugi aktivisti naprave i pokoju Facebook grupu/stranicu protiv konkurentskih predsjedničkih kandidata gdje je cilj prikupiti sve one koji ne podupiru jednu osobu, bez obzira na to koga možda podupiru od drugih kandidata - dodaju u iStudiu.

Na tim stranicama se često upućuje na afere određenog kandidata, a kroz njih se i plasirani ironični viralni filmići koje su napravili antifanovi (velika vjerojatnost antistožeri).

Facebook grupe 'za' i 'protiv' kandidata - Hebrang najomraženiji

Većina kandidata je shvatila važnost promocije na Facebooku. Neki to rade uspješnije neki manje uspješno i „spemovito“.

Tako je bilo slučajeva da kandidat napravi općenitu stranicu lijepog naziva npr. „Volim Hrvatsku“ ili „Želim boljeg predsjednika“ i sl., okupe velik broj nevinih fanova/korisnika i onda krenu sa promocijom sebe kroz slanje napornih parola prema članovima grupe odnosno fanova stranica koji možda uopće ne podupiru tog kandidata.

Ipak, takve stranice su mudar način manipuliranja onima koji se još možda nisu odlučili ili se premišljaju. Andrija Hebrang ima najviše antifanova.

STOP MILAN BANDIĆ - 1611

NE ŽELIM DA MI IVO JOSIPOVIĆ BUDE PREDSJEDNIK!!! - 2419

NE! JA NE ŽELIM DA MI ANDRIJA HEBRANG BUDE PREDSJEDNIK! - 2787

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. rujan 2024 10:34