VELIKA ŠKRTICA

Iz prodaje su vam zauvijek povučeni parfem, maskara, ruž? Tko je odgovoran? Našli smo vam najvećeg krivca za takvu situaciju!

Kompanije doista učestalo s tržišta povlače pojedine proizvode, često i one koji jako dobro idu. Često je krivac EU

Osim što ih proizvođači povlače u slučajevima zabrane nekih sastojaka, i trgovci sami znaju izlistati proizvod iz prodaje

 Sasa Buric/Cropix

"Ne, pa to je za poludjeti. I ovog više nema u prodaji", žali mi se neki dan potpuno rastrojena prijateljica, nakon što je posjetila obližnju drogeriju.

Ne želim niti pitati jer mi je jasno - opet su iz prodaje povukli sada već valjda peti "nude" ruž koji joj je odgovarao, pa možemo svečano otvoriti utrku za njegovu zamjenu.

Koju će, ironično mi kaže, bez sumnje nakon nekoliko mjeseci također ukinuti.

image

Osim što ih proizvođači povlače u slučajevima zabrane nekih sastojaka, i trgovci sami znaju izlistati proizvod iz prodaje

Sasa Buric/Cropix

Nije žena baksuz, jer se i sama redovito susrećem s istom pojavom - u posljednjih dvije, tri godine, promijenila sam najmanje pet odličnih šampona, jer kako me jedan oduševi, tako zauvijek nestane s polica.

Isto vrijedi i za omiljeni mi parfem - i njega su, naravno, prestali proizvoditi čim sam shvatila da je to najbolji miris koji sam stavila na tijelo - ukinuli su mi lak za kosu, deodorant, kremu za skidanje šminke, mlijeko za tijelo, maskaru, savršeni highlighter i sjenilo.

Vrlo strogi propisi

"Zašto to rade? I to uvijek za proizvode za koje sam sigurna da se odlično prodaju...", žali mi se opet prijateljica, a ja odlučim potražiti odgovor.

Nažalost, od kompanija kojima smo poslali upit - izuzev DM-a, kao trgovine - nismo dobili nikakav odgovor, ali sam ga zato potražila kod nekoliko sugovornika iz kozmetičke industrije koji su zamolili da ostanui anonimni.

Ukratko, ne čini nam se - kompanije doista učestalo s tržišta povlače, odnosno prestaju proizvoditi pojedine proizvode, često i one koji jako dobro idu, a od mnogih razloga zašto se to događa, glavni krivac uglavnom bude Europska unija.

"Gledajte, ti su propisi toliko strogi da se mi doslovno na tjednoj bazi susrećemo s novim zabranama pojedinih supstanci, kojih u našim proizvodima možda ima u promilima, ali bez kojih oni ne mogu funkcionirati. Jednom kada ih EU zabrani, mi tražimo zamjene, ali nerijetko one budu toliko skupe da nemamo izbora nego jednostavno prestati proizvoditi artikl", otkriva mi.

Kaže kako je zabrana pojedinačnih spojeva posebno bila aktualna prije dvije do tri godine, kad je industrija zbog toga imala dosta velikih problema, ali niti sada nije puno bolja situacija.

Važni rezultati na više tržišta

Drugi razlog zašto se proizvodi povlače dosta je banalan - to se događa onda kad je prodaja ispod očekivanja, iako se nama kao potrošačima, jer koristimo baš taj artikl, može činiti da su svi za njime ludi.

"Riječ je o subjektivnom osjećaju potrošača, jer on zna da ga koristi te kako to isto čine njegovi prijatelji, pa mu se čini da je proizvod prodavan. No, naše brojke pokazuju da nije tako, i u takvim se situacijama odlučimo proizvod izbaciti. Treba znati također da je za uspjeh nekog proizvoda bitno kakvi su njegovi rezultati na više tržišta, a ne samo jednom. Stoga se može dogoditi da se nešto odlično prodaje u Hrvatskoj, ali nigdje drugdje ne ide, zbog čega tvrtka također može odlučiti ići na ukidanje", kaže nam naša sugovornica.

image

Da bi bio uspješan, proizvod se mora dobro prodavati na više tržišta, ne samo jednom

Imagebroker/jiri Hubatka/Imagebroker/Profimedia/Imagebroker/jiri Hubatka/imagebroker/profimedia

Postoji i treći razlog - trgovine imaju vlastite kriterije te diskrecijsko pravo odustati od proizvoda za koji ocjenjuju da ne zadovoljava njihove ambicije, pa se povremeno događa da pojedini artikl bude izlistan i zbog toga.

Nekad proizvod naprosto "umre"

"Četvrti razlog su dobavni lanci, odnosno situacija gdje proizvođač ne može doći do nekog važnog sastojka, ili još češće ambalaže, koja nam stiže iz Kine i s Dalekog istoka. U takvim situacijama obično dolazi do privremene nestašice proizvoda, no nekad se zna dogoditi i da na ambalažu čekamo toliko dugo da naš proizvod u konačnici "umre" jer ga potrošači zamijene nekim drugim", otkriva nam.

Iz DM-a, koji smo zamolili da nam malo pojasni praksu diskontinuiranja proizvoda, načelno su odgovorili da prate trendove na tržištu te kontinuirano obogaćuju ponudu.

"Pažljivim planiranjem i upravljanjem zalihama te njegovanjem dugogodišnjih partnerskih odnosa, osiguravamo količine proizvoda koje odgovaraju potrebama naših kupaca, bez obzira na to kupuju li u prodavaonicama DM-a ili u DM online shopu. U skladu s time, kada govorimo o svakodnevnom poslovanju, nemamo izazova u osiguranju dovoljnih količina, a do eventualnih kratkoročnih izostanaka proizvoda može doći u pojedinim prodavaonicama zbog povećane potražnje, što se najkasnije u nekoliko dana, i ovisno o lokaciji, nadomješta dodatnom isporukom proizvoda", kazali su.


Imate pitanje za Veliku škrticu?

Pišite na: [email protected]

Uključite se u Facebook grupu Velika škrtica, povežite se s najvećom zajednicom potrošača i saznajte odgovore na sva pitanja o kojima drugi šute

image

Velika škrtica

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. ožujak 2025 13:17