ODGOVORILI NA PROZIVKE

Iz HAC-a revoltirani: ‘Evo, pogledajte kako izgleda cesta nakon pola sata mećave! A to što rade neki vozači...‘

Ralice u dva dana napravile skoro dva kruga oko zemlje. Radile su i po 30 sati bez prestanka, ističu iz HAC-a

Autocesta odmah po prolasku ralice

 /Hac

Nakon što je autocestu A1 zameo snijeg onemogućivši prolazak automobila iz Dalmacije prema unutrašnjosti zemlje, brojni vozači probdjeli su noć su zaglavljeni u Lici.

Neki su za to okrivili Hrvatske autoceste komentiravši kako se nisu dobro organizirali, unatoč tome što su izdani brojni apeli da ne uopće ne kreće na put zbog iznimno nepovoljnih vremenskih uvjeta.

Sada su ih HAC-a objavili priopćenje u kojem su jasno opravdali svoj rad i za kolaps okrivili vozače koji‘ često podcjenjuju vremenske uvjete i odlaze na put nespremni‘.

Njihovo priopćenje u kojem su objavili i kako izgleda autocesta usred snježne mećave odmah nakon čišćenja te pola sata nakon, prenosimo u cijelosti:

‘Snijeg na tisuću kilometara autocesta, u dva dana, čistilo je preko 181 teretnih vozila s plugovima i posipačima te je "bačeno" preko 3300 tona posipala na autoceste, odmorišta, čvorove, platoe naplatnih postaja i na graničnim prijelazima. Na snježnim dionicama, ralice su radile i po 30 sati bez prestanka.

U dva dana HAC-ove ralice uklanjajući snijeg s kolnika prešle su 75.000 km. Samo za usporedbu, opseg zemaljske kugle iznosi 40.075 km.

Za vrijeme snježnih padalina uloga zimske službe je osigurati prohodnost, što u situacijama obilnijih snježnih padalina podrazumijeva i do 10 cm snijega na kolniku. To svakako ne znači da se snijeg ne uklanja odmah s početkom snježnih padalina već se po prolasku ralice za vrijeme padalina stvara novi snježni pokrivač, a koji se čisti odmah u slijedećem ciklusu. Vozači često negoduju da nisu vidjeli ralice na cesti – ovdje se zapravo radi o tome da bi svaki vozač najradije vidio ralicu kako bi se uvjerio da je sve u redu, no ipak budimo realni – radnih strojeva ima dovoljno za sve zadaće odražavanja autocesta. Kada bi ralica bila vidljiva svakom vozaču tada bi prometovanje autocestom bilo nemoguće – to bi bio kolaps i apsurd. I sada se događa da pojedini vozači pretječu ralice, a da nisu ni svjesni koliko je takav poduhvat riskantan opasan.

Za informaciju vozačima koji negoduju da autocesta nije dovoljno očišćena ili da se uopće ne čisti, podsjećamo na tri slike iz 2018. koje vrlo jasno pokazuju kako izgleda autocesta za vrijeme padalina, od prolaska ralice te nakon 10 i 30 minuta:

image

Autocesta odmah po prolasku ralice

/Hac
image

Autocesta 10 minuta nakon prolaska ralice

/Hac
image

Autocesta 30 minuta nakon prolaska ralice

/Hac

Činjenica jest da vozači često podcjenjuju vremenske uvjete i odlaze na put nespremni. Istina, vožnja u zimskim uvjetima zahtijeva stanovitu vještinu i iskustvo, ali uz prikladnu zimsku opremu većina problema i zastoja bila bi kudikamo manja. Vozači moraju biti svjesni zakonske obveze zimske opreme te da cesta dok snijeg pada ne može biti „crna“ - jer to ne može osigurati niti jedna zimska služba u drugim državama sa sličnim klimatskim uvjetima.

Ovdje bih također željeli istaknut jučerašnji događaj gdje je nekolicina korisnika zanemarilo zabranu prometa za sva vozila i krenuli su zatvorenom dionicom autoceste od Svetog Roka do Posedarja koja je od ranih jutarnjih sati bila zatvorena zbog orkanske bure. Ovo možemo usporediti s prolaskom kroz crveno na križanju.

Dionica koja je zatvorena, u uvjetima orkanske bure dionica se niti ne može čistiti jer se tijekom snježnih padalina zbog orkanske bure stvaraju i opasni snježni zapusi. Zbog ovako neodgovornih vozača koji su zanemarili sve zabrane i upute, naši radnici zajedno s pripadnicima HGSS službe ugrožavali su svoje živote spašavajući ljude s ceste sve do jutarnjih ranih sati.

I na kraju zima je, vjerojatno smo svi zaboravili da je normalno da u veljači pada snijeg i da nema te službe koja bi u uvjetima konstantnih padalina, kad u pola sata napada preko 10 cm snijega, uspjela cestu počistiti i posušiti. U uvjetima obilnih padalina vozači moraju biti svjesni da se čisti samo vozna traka s prilazima odmorištima. U konačnici autocestu u stanje pune prohodnosti moguće je dovesti tek po prestanku padalina. Vozači, ako vozite iza ralice, ne pretječite ih već vozite iza njih, u zimskim uvjetima važno je doći sigurno do svog odredišta.

Činjenica jest da vozači često podcjenjuju vremenske uvjete i odlaze na put nespremni. Istina, vožnja u zimskim uvjetima zahtijeva stanovitu vještinu i iskustvo, ali uz prikladnu zimsku opremu većina problema i zastoja bila bi kudikamo manja. Vozači moraju biti svjesni zakonske obveze zimske opreme te da cesta dok snijeg pada ne može biti „crna“ - jer to ne može osigurati niti jedna zimska služba u drugim državama sa sličnim klimatskim uvjetima.

Ovdje bih također željeli istaknut jučerašnji događaj gdje je nekolicina korisnika zanemarilo zabranu prometa za sva vozila i krenuli su zatvorenom dionicom autoceste od Svetog Roka do Posedarja koja je od ranih jutarnjih sati bila zatvorena zbog orkanske bure. Ovo možemo usporediti s prolaskom kroz crveno na križanju.

Dionica koja je zatvorena, u uvjetima orkanske bure dionica se niti ne može čistiti jer se tijekom snježnih padalina zbog orkanske bure stvaraju i opasni snježni zapusi. Zbog ovako neodgovornih vozača koji su zanemarili sve zabrane i upute, naši radnici zajedno s pripadnicima HGSS službe ugrožavali su svoje živote spašavajući ljude s ceste sve do jutarnjih ranih sati.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 23:44