Masa potrošača ciljano kupuje proizvode s oznakama održivosti, no jeste li znali da su police domaćih trgovina zatrpane artiklima s oznakama iza kojih zapravo nema nikakvog znanstvenog dokaza da su doista zeleni i održivi?
Proizvođači naprosto osmisle vlastite komercijalne oznake biooških proizvoda uz pomoć kojih reklamiraju održivi uzgoj ili održivu proizvodnju, no takve programe nerijetko uopće ne ocijenjuju nezavisne institucije što znači da zapravo ne možete znati da je doista riječ o proizvodu za kojeg valja platiti više.
A oznake održivosti iz godine u godinu samo rastu - trenutno ih je u EU čak 450 i one unose toliko zbrku na tržištu i među potrošačima da Europska Unija aktivno traži način kako regulirati i poboljšati ovo očito sivo područje.
Osim zbunjujućih i znakova, na tržište pristžu i artikli sa zelenim, ali posve besmislenim tvrdnjama kao što su banane stigle iz južnih krajeva na kojima stoji da nemaju ugljični otisak, a slično se može pročitati i na nekim kavama.
Velika škrtica stoga je u domaćim trgovinama pronašla nekoliko proizvoda koji na sebi imaju posebne oznake održivosti, s time da nekima od njih možete vjerovati, a prema nekima biste trebali biti skeptični.
U našem kratkom videu pogledajte o kojim je proizvodima i oznakama riječ i kako se snaći u šumi takvih "zelenih obećanja".
Imate prijedlog za veliku škrticu?
Pišite na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....