DALIBOR SUMPOR

ISPOVIJEST NAJPROFESORA PO IZBORU UČENIKA 'Silno bih djeci htio predavati o ispravnom postavljanju prezervativa'

Moram odraditi propisane sadržaje, i to radim na način da djeci ostane u trajnom sjećanju, a ne da to bude hrpa činjenica
 Marko Todorov/Cropix

Prema ocjeni učenika, Dalibor Sumpor najbolji je nastavnik. Titulu je dobio drugu godinu zaredom, zahvaljujući glasovima srednjoškolaca prikupljanih akcijom portala srednja.hr Ocijeni učitelja.

Sumpor (44) je profesor biologije u dvije kutinske škole - Tehničkoj i Srednjoj školi Tina Ujevića. Ima 15 godina radnog staža provedenih u tri srednje i dvije osnovne škole, a njegova metoda rada razlikuje se od klasične zato što nastoji povezati nastavno gradivo sa životnim primjerima.

O brijanju i depiliranju

Možete navesti primjer?

- Navest ću vam jedan koji bih želio predočiti učenicima, no ne uspijevam. Kao liberalan nastavnik teško se mirim s činjenicom da djeci ne mogu predavati o ispravnom postavljanju prezervativa. To je kod nas još uvijek bauk, bez obzira na to što djeca u razvijenim državama o tome uče još u vrtiću. Smeta mi kao nastavniku što u ovome primjeru ne mogu iskakati zbog reakcija poslodavca i roditelja. A, priznajmo, to je jedan od primjera koji je djeci životno važan.

U tome uspijevate?

- Danas smo radili simbiotske bakterije i to sam povezao s krivuljom rasta, ali i dobrim bakterijama s vagine. Logično mi je tada postaviti pitanje curama jesu li razgovarale o spolnoj higijeni sa svojim roditeljima. Dečke pitam je li im tko rekao kako se pravilno brijati, ili pak cure znaju li da prečesto depiliranje nije dobro.

I, kako reagiraju?

- Dobio sam povratnu informaciju da sam im jedini profesor koji im ne daje primjere iz knjiga, već iz glave. Znam i da sam nekim učenicima jedina osoba kojoj se povjeravaju.

Satovi su vam potpuno neformalni.

- Da. Đaci me mogu slobodno prekidati i pitati što im nije jasno. Monotoniju u razredu prekidamo razgovorom.

Što vas najčešće pitaju?

- Najčešće je pitanje zašto mi to treba. To je ujedno glavna spona između mene i mojih učenika. Nažalost, profesori danas trče za gradivom, ograničeni su administrativnim barijerama.

Odmak od klasičnog

Vi ne trčite? Zar nastavni plan nije svetinja?

- Činjenica je da moram odraditi sadržaje propisane kurikulumom, no hoću li to napraviti na način da djeci ostane u trajnom sjećanju ili na način da to bude hrpa činjenica, to je na meni osobno, kao i svakom nastavniku.

Uključit ću se u reformu

Kolike su, po vašem mišljenju, šanse za uspjeh reforme školstva?

- Jako vjerujem u reformu i svakako ću se uključititi u izradu novog kurikuluma za biologiju. Djeca doista ne moraju znati detaljno opisati organe kukca niti biljnu fiziologiju. Zašto bi morali znati hrpu hormona koji utječu na hrpu procesa u biljkama?

Podržavate li to da angažirani nastavnici privremeno izađu iz škola?

- Meni je to u redu jer mi govori da se reformi pristupa s pažnjom. Nažalost, neki moji kolege na takvu situaciju nisu spremni. Možda se boje da će izgubiti dodatke na plaću.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 00:17