MOBILNE STUBE

INOVACIJA U GRUŽU Pokretnim stepenicama od 1,5 milijuna kuna protiv viška skalina

Dubrovnik, 030613.Turisti na dubrovackim zidinama su danas imali priliku uzivati u lijepom toplom danu.Na fotografiji turisti na dubrovackim zidinama.Foto: Tonci Plazibat / CROPIX
 Tonči Plazibat / CROPIX / CROPIX

Zbog konfiguracije terena i velikih visinskih razlika, pojedine dubrovačke ulice povezuju skalinade sa stotinjak i više skalina, koje su umirovljenicima i građanima u lošoj kondiciji gotovo nepremostiva prepreka. Kao potporu “mrziteljima” penjanja uza stube, gradska uprava priprema inovaciju u obliku okomitih pokretnih stepenica koje će se već dogodine ugraditi u jednu od odabranih ulica na području Gruža, a cijena im je 1,5 milijuna kuna, piše Slobodna Dalmacija.

Izrada dokumentacije

− Pregovori s dobavljačima već su obavljeni, a u tijeku je izrada projektne dokumentacije, kao i ispitivanje imovinsko-pravnih odnosa na parcelama koje dolaze u obzir za postavljanja pokretnih stuba. Istodobno se provjeravaju uvjeti gradnje u pojedinim ulicama koje vode od gruškog parka i tržnice do nebodera i Ulice od Gaja. Prvenstveno je riječ o Ulici Padre Perice, Radničkoj i Imotskoj − otkrivaju iz gradske uprave i najavljuju da se projekt planira u sljedećoj proračunskoj godini, a namjeravaju ga kandidirati i za europske fondove.

Vanjske pokretne stepenice uobičajene su u nekim gradovima, osobito mediteranskima, čije uske ulice i reljef onemogućavaju dostupnost javnog prijevoza za sve stanovnike, osobito za građane treće životne dobi, napominju iz Grada Dubrovnika.

Nikakva novost u svijetu

Dodaju da će se, ako se rješenje tijekom pripreme, ugradnje i korištenja pokaže prihvatljivim, razmotriti i druge lokacije na višim kotama u središtu Dubrovnika.

U obzir dolaze Gornji Kono, Ploče i Montovjerna, ovisno o konzervatorskim ograničenjima, poručuju iz dubrovačke gradske uprave.

Budući da je projekt još u ranoj fazi, nije poznato kako će u konačnici izgledati mobilne stube, točnije hoće li raditi na principu pokretnih traka, kao u trgovačkim centrima, ili će biti sličnije dizalima.

U posljednje četiri godine ovo je prvi spomen jednog takvog rješenja na užem gradskom području, nakon što je u sklopu projekta javne garaže na Ilijinoj glavici bilo govora o povezivanju Zagrebačke ulice s povijesnom jezgrom pokretnim stubama za pješake i vozače koji se parkiraju u obližnjoj garaži.

Pokretne stube nisu nikakva novost u povijesnim turističkim gradovima s visinskom razlikom od 50 i više metara, poput Toleda, Lisabona, Sintre ili svetišta Fatime.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 01:57