TRAŽI SE SLUŽBENIK

Imamo e-Građanin, e-osobne, e-dozvole, no MUP i dalje traži ljude za šaltere: ‘Ubrzat će proceduru...‘

Među 127 raspisanih radnih mjesta najviše ih je potrebno Zagrebu i Istri. Na jedno radno mjesto moći će se javiti tek rijetki

Prije mjesec dana predstavljan je projekta uvodjenja digitalne osobne iskaznice, koje provode Ministarstvo unutarnjih poslova RH i AKD.
 

 Zeljko Puhovski/Cropix

Badava je stiglo doba e-osobnih, e-vozačkih, e-Građana i svih ostalih digitaliziranih upravnih poslova – Hrvatskoj i dalje kronično nedostaje novih službenika zbog čega je Ministarstvo unutarnjih poslova raspisalo natječaj kojim zapošljava čak 127 novih djelatnika.

Razlog?

Pojašnjavaju kako se zbog uvoza stranih radnika strahovito povećao obim poslova na područjima rada kao što su prijavništvo, osobne isprave i statusna pitanja stranaca te radne i boravišne dozvole za strance, a prije toga MUP je na burzi rada provjerio i utvrdio kako u bazi nezaposlenih osoba postoje one s odgovarajućom radnom spremom i kvalifikacijama zbog čega očekuju interes kandidata.

Kako je vidljivo iz natječaja koji je razvrstan po županijama, od sve skupa 127 radnih mjesta, njih 70 odnosi se na radna mjesta zadužena za upravne poslove oko stranaca i radnih dozvola od čega se najveći broj odnosi na Policijsku upravu Zagrebačku u koju se planira na tim poslovima zaposliti 39 osoba.

Djelomično će moći odahnuti i hotelijeri na području Istre u kojoj se nalazi najveći broj hotela, a čiji direktori mjesecima upozoravaju kako ne stižu na vrijeme osigurati radnike za hotele jer na području ove županije ne postoji dovoljan broj djelatnika zadužen za poslove izdavanja radnih dozvola.

Povećanje za 20 posto

U Istru bi tako na te poslove trebalo stići osam novih službenika, nešto na određeno, a nešto na neodređeno vrijeme, a 18 bi ih trebalo biti zaposleno i u MUP-ovom sjedištu u Zagrebu.

Sve skupa, kako je trenutno na upravnim poslovima vezanima uz strance na razini cijele zemlje zaposleno samo 350 osoba, njihov bi se broj ovim natječajem trebao povećati za 20 posto, a tek treba vidjeti kako će se to odraziti na brzinu samih postupaka.

Ostatak radnih mjesta koja se popunjavaju – njih 57 – odnosi se uglavnom na upravne poslove, a šansu za zaposlenje dobit će i jedan policijski službenik – pomoćnik kapelana u Vojnom ordinarijatu s mjestom rada u Osijeku.

Općenito, najviše se traži upravnih i samostalnih upravnih referenata, nadzornika za unutarnje poslove, administrativnih tajnika, ali i voditelja odjela, a prijaviti se moguće do 1. prosinca, osim u Policijsku upravu Istarsku u kojoj je rok 30. studenog.

Sektor turizma

Kad su u pitanju službenici koji će se baviti pitanjima stranaca, iz sektora turizma nedavno su predstavili rezultate ankete koja je pokazala kako najsporiji dio zapošljavanja radne snage čine sigurnosne provjere koje obavlja MUP, prijave radnika na MUP te predaja i unos zahtjeva, a analiza je pokazala i kako cijeli postupak ishođivanja radne dozvole do samog izdavanja u prosjeku traje čak 81 dan, što je većini predstavljalo veliki problem u osiguravanju sezone.

U međuvremenu je u promet bila puštena i opnline aplikacija za predaju zahtjeva uz pomoć koje je cijela procedura trebala trajati 15 dana, no stvar nikada nije do kraja profunkcionirala pa je većina poslodavaca i ove godine muku mučila s pribavljanjem dozvola "pješice".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 09:56