DO KADA TAKO?

I NIKOM NIŠTA Ne znaju propise, ne javljaju se na telefon i drski su, ali samo ih usmeno opomenu

Od ukupnog broja prijava zbog neetičnog ponašanja, lani je izrečeno samo 5 kazni za tešku povredu dužnosti
 Ronald Goršić / CROPIX

Ne samo da se protiv njih vodi kampanja zbog uhljebljivanja i nerada, nego su ih sad i građani počeli masovno prijavljivati jer su nezadovoljni njihovim ponašanjem.

Tako barem ispada prema podacima Ministarstva uprave koje je u 2013. godini zaprimilo 492 pritužbe na neetično ponašanje državnih službenika, što je u odnosu na godinu prije povećanje od nemalih 51 posto!

Sve veći broj

U 2012. na neetično ponašanje zaposlenika državne službe požalilo se 325 građana, a lani 167 građana više.

Najveći dio onih koji su podnijeli prijavu nezadovoljan je ponašanjem službenika, a takvih je lani bilo 288.

“Državne institucije u kojima je lani zaprimljen najveći broj prijava, u rasponu od 20 do 120 pritužbi, uglavnom su one u kojima državni službenici ostvaruju direktan kontakt s korisnicima. To su, naprimjer, MUP, Porezna uprava, odnosno Ministarstvo financija ili Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja. U drugim državnim institucijama pritužbi je daleko manje i kreću se od nula do 10 zaprimljenih”, doznajemo u Ministarstvu uprave.

Najveći je broj pritužbi, dakle, zaprimljen u slučajevima izdavanja službenih dokumenata, ali i kod predaje porezne prijave ili ishođenja građevinskih dozvola.

Netočne informacije

Među ostalim, objašnjavaju u Ministarstvu, građani su se lani najviše žalili zbog dugotrajnog čekanja u redovima - odnosno zbog predugih i prekompliciranih službenih procedura - ali te se prijave najčešće ne smatraju povredom Etičkog kodeksa službe.

Učestale su i pritužbe da državni službenici ne poznaju procedure i zakone kojih su se dužni pridržavati, da daju netočne informacije, nestručna mišljenja, a nerijetko “neadekvatno tumače pojedine odredbe propisa”, piše u objašnjenju Ministarstva.

Dobar dio državnih službenika prijavljen je i zbog nepristojnog ponašanja: žale se da su drski ili da nejasno pojašnjavaju službene postupke. Dio ih je građane naljutio i time što se ne javljaju na telefon - a to je praksa koju je valjda svatko doživio.

Uobičajena praksa

Od ukupnog broja prijava zbog neetičnog ponašanja, lani je tek u pet slučajeva izrečena kazna teške povrede dužnosti, a 40 službenika dobilo je kaznu za lakšu povredu ili samo pisano ili usmeno upozorenje. Usmeno upozorenje lani je ujedno bilo najčešće izrečena kazna, a takvu je od 492 prijavljenih službenika na kraju dobilo njih tek 19.

Kako su nam pojasnili u Ministarstvu uprave, na službenički sud idu samo “teži slučajevi”, a takvih je u zadnjih pet godina bilo 64, dakle 3,6% od ukupno 1780 prijavljenih državnih službenika.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 05:10