KREĆU OPSEŽNI RADOVI

HŽ MOLI ZA RAZUMIJEVANJE Šest mjeseci neće biti željezničkog prometa na pruzi Zaprešić-Zabok

 Robert Fajt / CROPIX

Zbog izvođenja složenih građevinskih i elektrotehničkih radova na modernizaciji i elektrifikaciji dionice pruge Zaprešić – Zabok od 1. travnja do 1. listopada 2019. ta dionica bit će zatvorena za sav željeznički promet, priopćila je HŽ Infrastruktura.

U tom razdoblju putnike će umjesto vlakova prevoziti autobusi koji će voziti po voznom redu vlakova. Dio autobusa vozit će izravno na relaciji Zaprešić – Zabok i obratno, a dio će se zaustavljati u svim stajalištima. Također, autobusi će prevoziti putnike na relaciji Zabok – Gornja Stubica i obratno umjesto osam vlakova koji radnim danom voze između 14 i 19 sati.

Zbog veće cestovne udaljenosti između kolodvora te eventualnih gužvi na cestama očekuje se produljenje voznog vremena autobusa od 10 do 15 minuta u odnosu na vozni red vlakova, zbog čega se HŽ Infrastruktura unaprijed ispričava i moli za razumijevanje.

Detalje zamjenskog autobusnog prijevoza – gdje se točno nalaze autobusna stajališta, umjesto kojih vlakova voze brze ili spore autobusne linije te u koje dane u tjednu ne voze – putnici mogu saznati iz letaka koji se nalaze u vlakovima, kolodvorima i stajalištima.

Putnici se također mogu informirati i putem mrežnih stranica HŽ Infrastrukture i HŽ Putničkog prijevoza te na telefonskim brojevima 060 333 444 (cijena poziva iz fiksne mreže je 1,74 kn/min, a iz mobilne 2,96 kn/min, HT d.d.) i 01/378 25 83.

Ovako opsežni radovi ne mogu se izvoditi drugačije osim tako da se na duže vrijeme prekine željeznički promet, ističe se u priopćenju. Naime, u sljedećih šest mjeseci gradit će se četiri pothodnika, pet mostova, brojni propusti, rekonstruirat će se kolodvorske zgrade, a sanirat će se nasip šljunčanim stupovima. Radit će se također na donjem ustroju, ugrađivat će se gornji ustroj na novoj trasi, spajati trase na već izgrađene devijacije, gradit će se peroni, križanja infrastrukturnih vodova i kabela te drenaže u stajalištima i kolodvorima. Dograđivat će se kolosijeci i skretnice u kolodvorima i stajalištima, gradit će se stupovi kontaktne mreže, kućice automatskih pružnih blokova i željezničko-cestovnih prijelaza, ugrađivati oprema te izvoditi svi radovi koji su potrebni za puštanje dionice po novoizgrađenoj trasi u promet.

Radovi na modernizaciji i elektrifikaciji pruge Zaprešić – Zabok, koje izvodi tvrtka Swietelsky, počeli su u srpnju 2018. i na svim pružnim dionicama teku prema planiranim rokovima.

Projekt je vrijedan 614,4 milijuna kuna, a 85 posto sredstava osigurano je iz Kohezijskog fonda putem Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. Projektom su obuhvaćena oko 24 kilometra pruge koja će se elektrificirati i na kojoj će se omogućiti brzina do 120 km/h, čime će se skratiti vozna vremena putničkih vlakova na 28 minuta, a brzih vlakova na 14 minuta. Rekonstruirat će se kolodvori, izgraditi novi peroni, pothodnici, nadstrešnice, parkirališta, kolodvor Zabok razdvojit će se na putnički i teretni dio, izgradit će se nova zgrada za smještaj signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja te ureda za izvršno osoblje.

Na stajalištima bit će osiguran sustav videonadzora te vizualnog i audio obavještavanja putnika. Bit će modernizirano 15 željezničko-cestovnih prijelaza. Također, rekonstruirat će se postojeće pružne građevine te izgraditi nove kao što su četiri nova armiranobetonska mosta te jedan cestovni most. Pored toga, uredit će se 35 propusta i kanala te na mjestima gdje je to potrebno uporni/potporni zidovi.

Obzirom na to da će do Zaboka voziti elektromotorni vlakovi, modernizacija će pridonijeti boljoj zaštiti okoliša smanjenjem emisije štetnih plinova i razine buke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 03:12