
Hrvatska je Nijemcima među top 10 destinacija za putovanje, a u Bavarskoj je među prve tri. Baš zbog toga s njemačkog se tržišta očekuje dobra predsezona, koja samo što nije počela. No zbog dobrih najava s ovog tržišta, ipak je potreban oprez, posebno oko cijena. Čulo se to danas na najvećem svjetskom i njemačkom turističkom sajmu ITB u Berlinu.
- Svi trendovi nam idu u prilog, Hrvatska je zemlja koja je prepoznata da nudi dobar odnos cijene i kvalitete. Gospodarsko stanje u Njemačkoj definitivno motivira građane da jako dobro paze kamo će i kako putovati te kako će birati destinacije. Upravo zahvaljujući tome, jako je bitno da ovu turističku godinu odradimo na način da budemo izrazito cjenovno konkurentni i da ponudimo nivo usluge koji su gosti navikli primiti kod nas. Siguran sam da ćemo jednim dobrim miksom promocije i marketinga odraditi dobru turističku predsezonu i da ćemo stvoriti sve preduvjete za realizaciju dobre turističke godine, unatoč izazovnim okolnostima u kojima će se ova turistička godina odvijati - kazao je ministar turizma Tonči Glavina u Berlinu. Očekuje da će se nakon prošlogodišnjeg pada s ovog tržišta situacija stabilizirati. Najavio je i rast avioprometa.
- Ove godine očekujemo povećanje broja gostiju koji stižu u Hrvatsku avionom. Jako su obećavajući rezultati iz prošle godine gdje smo imali prosječno rast iznad 15 posto. Očekujemo da će se taj rast nastaviti. Na njemačkom tržištu je bitno i što smo destinacija koja je dostupna automobilom, i tu komparativnu prednost moramo iskoristiti - smatra Glavina. A u kampanju s avioprijevoznicima Hrvatska turistička zajednica uložit će oko tri milijuna eura, posebno za letove u predsezoni i posezoni.
- Trenutačno stanje bukinga je po riječima mnogih turoperatora i agencija koje rade i prodaju aranžmane u Hrvatskoj vrlo stabilno i ja bih rekao i pozitivno, pogotovo za razdoblje predsezone. Ljudi žele putovati i putovanje je jedan od prioriteta na njihovoj listi želja. S druge strane, moramo gledati i na glavnu turističku sezonu. Tu još uvijek imamo prostora, dinamika bukinga se mijenja ovisno od tržišta do tržišta. Zato je bitno da smo stalno prisutni, kroz medije i marketinške kampanje - ističe direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić. Zato je priznanje koje je Hrvatskoj na sajmu uručio portal European Best Destinations velika reklama. Naime, European Best Destinations (EBD) je Hrvatsku proglasio najboljom europskom destinacijom za putovanja u 2025. godini, a nagradu je uručio predstavnik portala EBD Maximilien Lejeune.
- Činjenica je da je to ocjena samih korisnika, turista koji su i bili u Hrvatskoj. Sigurno je da će nam to u marketinškom i promotivnom smislu jako dobro doći u ovoj godini koja će biti vrlo izazovna. Interes za našom zemljom iskazan na ITB-u, baš kao i dobiveno priznanje koje nam je uručio EBD, pokazatelj je da Hrvatska ima status kvalitetne i sadržajne turističke destinacije, i to na globalnoj razini. Posebno nas to obvezuje s obzirom na to da je riječ o nagradi baziranoj na glasovima putnika iz cijelog svijeta, uključujući i onih s platformi priznatih medijskih partnera poput Forbesa i Condé Nasta. Uz to, zahvaljujući EBD-ovu izboru, tj. pretraživanju sadržaja i stranica posvećenih Hrvatskoj, naša zemlja dobiva dodatnu promotivnu vidljivost pred publikom od čak 220 milijuna potencijalnih putnika. Također, prema povratnim informacijama brojnih partnera, i u 2025. godini s njemačkog tržišta očekujemo stabilnu razinu potražnje, rast turističkog prometa u razdobljima predsezone i posezone, veći naglasak na istraživanju naših kontinentalnih autentičnih destinacija te, ono što nam brojni partneri posebno naglašavaju, razumne cijene i dobivenu vrijednost za novac - izjavio je Staničić.
Inače, prema svim dosadašnjim analizama koje su provedene za njemačke turističke sajmove, općenite najave su dobre bez obzira na sve nesigurnosti. Tako posljednje u nizu istraživanja njemačkog putničkog udruženja Der Deutsche Reiseverband (DRV) kaže da će Nijemci ove godine još više trošiti bez obzira na više cijene. Tako se prema njihovim podacima lani prihod od prodanih paket-aranžmana povećao za sedam posto i iznosio je 40 milijardi eura. Ove godine će rasti za dodatnih šest posto. Putovanja se bukiraju ranije nego prethodnih godina, a najomiljenije destinacije su im Turska i Španjolska. Najveći rast imaju Egipat i Maldivi. No s druge ih strane zabrinjava činjenica da nije rastao broj putnika te da se putovanja odriču putnici manje platežne moći i obitelji s djecom koje štede. Isto tako, raste broj putnika koji se žale na visoke cijene.
Da podsjetimo, Nijemci su najvažniji i najbrojniji gosti, koji čine preko 20 posto ukupnih turističkih noćenja koja se tijekom godine realiziraju u Hrvatskoj. Tako je bilo i lani kada su Nijemci u našoj zemlji ostvarili više od 22 milijuna noćenja. Pritom su najviše noćenja ostvarili u Istri (preko deset milijuna noćenja), na Kvarneru (preko 4,5 milijuna noćenja) te u Splitsko-dalmatinskoj i Zadarskoj županiji (preko 2,4 milijuna noćenja), a gledano prema destinacijama, u Rovinju, Poreču i Medulinu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....