DOBAR IMIDŽ

HRVATSKA APSOLUTNI HIT MEĐU SKANDINAVCIMA Pomama je tolika da bi ih ove godine na Jadran moglo doći 30 posto više

Split, 200612.Preko 30 stupnjeva i u popodnevnim satima, natjeralo je Splicane da nakon posla osvjezenje potrazu u moru na plazi Znjan.Na slici: detalj sa plaze.Foto: Josko Ponos/ CROPIX
 Josko Ponos / CROPIX

Hrvatska je trenutačno među najbrže rastućim i najtraženijim turističkim destinacijama za norveške turiste, što je odlična vijest za tržište s kojega je lani zabilježen pad. Sudeći prema aktualnom stanju prodaje aranžmana, koja je u najvećim agencijama i 30 posto veća nego lani, ove bi godine mogao biti zaustavljen lanjski pad broja turista iz Norveške.

Lani je iz Norveške u Hrvatsku došlo gotovo 130 tisuća turista, što je pad od 9,7 posto u odnosu na prethodnu godinu, a pad od 9,2 posto zabilježen je i noćenjima kojih je ostvareno 810.519. Kako stvari stoje, skandinavski turoperatori bilježe dobar početak prodaje ljetnih paket-aranžmana za Španjolsku, Cipar i Hrvatsku, dok zbog izbjegličke krize nešto lošije stoje Turska i Grčka.

Dobar imidž

- Poučeni iskustvom iz prošle godine kada su zbog lošeg vremena u Skandinaviji tijekom ljetnih mjeseci rasprodani gotovo svi čarter-aranžmani te jednostavno nije bilo last minute ponude, Skandinavci su se ove godine u većem broju okrenuli early booking ponudi kako bi na vrijeme osigurali svoje mjesto pod suncem - pojašnjava Paul Šikić, direktor Ureda Hrvatske turističke zajednice u Švedskoj, koji je zadužen za sva skandinavska tržišta.

Šikić ističe da je većina turoperatora povećala kapacitet u odnosu na prošlu godinu, a dobra je vijest da je imidž Hrvatske na norveškom tržištu izuzetno visok.

Zasićenje i prijetnje

I Hrvoje Marušić, hrvatski veleposlanik u Norveškoj, kaže da je pojačan interes norveških turista za Hrvatsku, što potvrđuje i velik broj objava u tamošnjim medijima.

- Norvežani su zasićeni tradicionalnim destinacijama, a neke nama konkurentne destinacije izložene su sigurnosnim prijetnjama. Istodobno je uvođenjem izravnih avionskih veza Hrvatska postala dostupnija jer let od dva i pol sata omogućava odlazak čak i samo na vikend. Osim toga, Hrvatska je obogatila ponudu novim proizvodima i produljila sezonu - pojašnjava veleposlanik Marušić.

Prema njegovu mišljenju, velik je potencijal u segmentu zdravstvenog turizma jer u Norveškoj postoje udruge kroničnih bolesnika koje su toliko dobro organizirane da su čak osnovale vlastitu putničku agenciju koja je počela organizirati prva putovanja i u Hrvatsku, zasad u Makarsku i na Korčulu, a kreću i na Kvarner. Veleposlanstvo zbog toga u travnju priprema prezentaciju zdravstvenog turizma.

Sportski događaji su ‘in’

Paul Šikić iz HTZ-a podsjeća da Norvežani putuju tijekom cijele godine, a jedan od glavnih motiva je bijeg od hladne skandinavske klime. Veleposlanik Hrvoje Marušić, pak, kaže da kod nastupa na tom tržištu treba uzeti u obzir da koriste tehnologiju pa su skloni online istraživanju i kupnji.

- Stoga se postavlja pitanje svrsishodnosti sudjelovanja na klasičnim sajmovima u odnosu na korištenje web-based platformi. S obzirom na njihovu posvećenost sportu, promidžbu bi trebalo voditi tako da se koriste veliki sportski događaji i poznati sportaši - zaključuje veleposlanik Marušić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. rujan 2024 09:22