USRED KRIZE KRENULI U OBNOVU VOZNOG PARKA

HEP KUPUJE 1420 NOVIH VOZILA ZA 120 MILIJUNA KUNA Korisnike svih auta pratit će GPS-om da ih ne voze privatno

Uprava Hrvatske elektroprivrede planira uskoro provesti veliku obnovu voznog parka koja uključuje kupnju novih vozila, prodaju rabljenih, ali i uvođenje modernog GPS fleet managment sustava

Uprava Hrvatske elektroprivrede planira uskoro provesti veliku obnovu voznog parka koja uključuje kupnju novih vozila, prodaju rabljenih, ali i uvođenje modernog GPS fleet managment sustava praćenja vozila kako bi se smanjili nepotrebni troškovi.

Plan obnove voznog parka HEP-a, prema našim informacijama, već je pripremljen i još se čeka samo odluka o raspisivanju javnog natječaja.

HEP planira kupiti 1420 novih vozila. Riječ je o 1000 osobnih automobila srednje i niže srednje klase, kombibuseva, dostavnih i terenskih vozila te 420 teretnih vozila s dizalicama, tovarnim sanducima i hidrauličnim platformama.

Vozila bi se kupila po modelu “full service leassinga”. Trošak kupnje tih vozila iznosit će oko 120 milijuna kuna.

Za prodaju je predviđeno 1730 vozila HEP-a, također svih vrsta i kategorija. Budući da je riječ o starim vozilima, u HEP-u računaju da njihovom prodajom mogu zaraditi najviše osam milijuna kuna.

Starost i dotrajalost vozila jedan je od glavnih razloga, tvrde u HEP-u, zbog kojeg se ide u obnovu voznog parka.

Prosječna starost vozila u HEP Grupi je 15 godina za teretna i 13 godina za osobna vozila. Na poslovima servisiranja i održavanja vozila u HEP-u je zaposleno 260 ljudi. Najlošija je situacija u HEP-ovom Operateru distribucijskog sustava (HEP-ODS) koji raspolaže s najviše vozila, preko dvije tisuće.

25 posto vozila je višak

Na troškove održavanja vozila i goriva otpada najveći dio troškova HEP-ova voznog parka. Samo na vozni park HEP - Operatera distribucijskog sustava lani je potrošeno ukupno 60 milijuna kuna (od čega 27 milijuna kuna za gorivo, a 19,5 milijuna kuna za održavanje vozila).

Uprava HEP-a smatra kako kompanija danas ima previše vozila i to čak 25 posto više nego što je potrebno za redovito obavljanje posla.

Naime, HEP Grupa raspolaže sa 4025 vozila.

Najviše je osobnih i terenskih automobila i različitih vrsta buseva za prijevoz ljudi (2300). Zatim je tu 1200 teretnih (s dizalicama i bez njih), radnih (uglavnom s hidrauličnim platformama) i specijalnih, mjernih vozila.

HEP ima i 490 radnih ili priključnih strojeva i vozila, 35 mopeda i skutera te 18 plovila.

Nakon što provede obnovu i optimalizaciju voznog parka, Uprava HEP-a računa da će joj za normalno odvijanje poslovnih procesa biti dovoljno oko 2180 vozila.

Uz manji broj vozila, trebali bi ići i manji troškovi njihova održavanja i servisiranja. Računica je iz HEP-ova plana da će im obnova i optimalizacija voznog parka smanjiti troškove održavanja za 45 milijuna kuna godišnje.

Manji trošak goriva

Da bi se smanjili troškovi, predviđa se i uvođenje GPS fleet managment sustava u sva nova HEP-ova vozila. To znači da će se pratiti kretanje svih vozila, kako bi se moglo utvrditi koriste li se ona bez potrebe ili u privatne svrhe.

Takvih slučajeva sada ima. HEP je testirao takav sustav kontrole i kod vozila koja su imala ugrađenu GPS kontrolu zabilježena je deset posto manja potrošnja goriva.

U HEP-u vjeruju da će potrošnja goriva biti i do 30 posto manja kada sva vozila budu koristila GPS fleet managment sustav.

Jasno, i to ima svoj trošak. Ugradnja opreme, softversko rješenje i sve naknade za najam fleet managment sustava stajat će pet milijuna kuna.

Obnova voznog parka HEP-a, koja uključuje kupnju novih vozila i prodaju starih, trebala je početi još lani. Bivši predsjednik uprave HEP-a Zlatko Koračević prije točno godinu dana, 15. lipnja 2012. godine, donio je odluku prema kojoj je već lani trebalo zamijeniti barem pola starih vozila. Ali, od provođenja tog plana privremeno se odustalo.

Imenovanjem novog predsjednika uprave aktualiziran je plan obnove voznog parka, a njegovi suradnici kažu kako se ovaj put ide u taj posao bez obzira na moguće negativne reakcije javnosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 05:24