RIJEKA - Istupe strojovođe Nenada Juričića smatramo neprimjerenima, obzirom da iznosi neistine vezane za tijek obavljanja obavijesnog razgovora - navodi PU primorsko-goranska u svom današnjem priopćenju vezanom uz izlijetanje teretnog vlaka u Rijeci.
Naime, strojovođa je nakon nesreće dao iskaz za neke medije u kojem je policiju prozvao za nehumano postupanje i optužio da su na njega pritiska vršili kako bi svoj iskaz prilagodio iskazima ostalih službi u HŽ-u.
Riječka policija dodaje kako strojovođa optužbama na račun policije u javnosti želi stvoriti dojam kako za nesreću ne snosi nikakvu odgovornost, a što se tek treba utvrditi. Inače, zanimljivo je kako je policija u svom priopćenju koje je poslala točno 55 sati nakon nesreće, objavila puni identitet strojovođe i veći dio priopćenja posvećen je upravo "demantiranju“ njegovih izjava.
Tvrde da u ni jednom trenutku nije bila primjenjivana bilo kakva prisila ili drugi način nedozvoljenog i nezakonitog utjecaja na sadržaj njegovog iskazivanja. Navodi se kako su osim sa strojovođom obavljeni i razgovori sa djelatnicima HŽ-a koji su učestvovali u manipulativnim radnjama vezanim uz promet vlaka, kako na strani osoblja lokomotive, tako i osoblja željezničkih postaja Škrljevo i Sušak-Pećine.
U ostatku priopćenja stoji kako je formiran policijsko-tužiteljski tim koji provodi kriminalističko istraživanje s ciljem utvrđivanja svih okolnosti koje su dovele do nesreće i eventualne odgovornosti učesnika.
Optužbe sindikata HŽ-a o tome da je željeznička nesreća koja se u subotu dogodila u Rijeci neugodno su iznenadile i ravnatelja policije Olivera Grbića.
- Nisam dobio pismo sindikata, ali sam neugodno iznenađen onime što sam čuo. Govoriti u ovom trenutku o sabotaži ili terorističkom činu je prehrabro i presmiono. Očevid je u završnoj fazi i potrebno je napraviti vještačenje cjelokupnog kočionog sustava na lokomotivi i prva tri-četiri vagona. Nakon toga možemo govoriti o uzrocima nesreće. Jasno je da je uzrok ljudski faktor, ali kako su se određene stvari događale na izdvojenom kolodvoru Škrljevo jasno je da postoji i odgovornost djelatnika HŽ-a. No sve je još uvijek na razini špekulacija - rekao je Grbić danas u Našicama, koji se potom osvrnuo i na izjave strojovođe o tome da je imao pritiske od strane policije vezano za nesreću te još jednom kazao kako je neugodno iznenađen, ali i zaključio da je strojovođa vjerojatno jedan od krivaca nesreće.
Neugodno sam iznenađen i time, jer sam pet godina bio na čelu Primorsko-goranske policije i to nikada nije bio stil i način rada te PU. Isto tako mislim da je i strojovođi dat preveliki prostor za manipulacije, jer on je sada najosumnjičeniji i vrlo vjerojatno će njegovo ime biti na kaznenoj prijavi, ako se utvrdi njegova odgovornost i loše postupanje - zaključio je Grbić.
Uprava HŽ Holdinga odlučno odbija sve kalkulacije o uzroku nesreće teretnog vlaka koje su ovoga vikenda punile medije, stoji u priopćenju Hrvatskih željeznica. Dodaju i kako policiji i svom Povjerenstvu daju snažnu potporu u radu i ne žele "komentirati ničiju krivnju sve dok ona nedvojbeno ne bude utvrđena“. Iz Hrvatskih željeznica poručuju i kako se radi o velikoj materijalnoj šteti, ali i o "velikim popratnim štetama zbog nemogućnosti namirivanja potreba Luke Rijeka“.
O daljnim postupcima odlučit će kada se završi očevid i nakon toga pa i o eventualnim sankcijama. Inače, sve interventne ekipe HŽ-ovih tvrtki i dalje bez prekida rade na raščišćavanju kolosijeka, a pri kraju je čišćenje i popravak jednog od tri kolosijeka.
Do ponedjeljka ujutro uklonjeno je 10 vagona i kontejnera, a kada se maknu i ostali uspostavit će se promet na trećem kolosjeku, vjerojatno u utorak. Po kolodvorima između Karlovca i Moravica, na put za Rijeku čeka oko 300 vagona, a u riječkoj luci oko 200 kontejnera treba prevesti željeznicom prema unutrašnjosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....