Natpisi na proizvodima poput "majica izrađena od recikliranih plastičnih boca" uskoro će postati prošlost nakon što je EU Komisija predložila nove setove mjera za borbu protiv lažnih eko tvrdnji, bolju zaštitu potrošača i njihovo pravo na popravak.
Naime, bude li usvojen prijedlog o kojemu će uskoro rapravljati i EU Parlament, kompanije će ubuduće sve eko tvrdnje kojima reklamiraju svoje proizvode prethodno morati i znanstveno dokazati od strane nekog nezavisnog tijela, a sve kako bi se umanjile šanse da se ovakim, nerijetko lažnim tvrdnjama zapravo obmanjuje potrošače u namjeri da potroše što više novca.
Studija EU Komisije iz 2020. godine već je pokazala kako je 53.3 posto eko tvrdnji na proizvodima plasiranima u EU teško dokazivo, a čak 40 posto neutemeljeno ili potpuno zavaravajuće, a čemu pridonosi odsustvo strožih pravila.
U prošlost bi tako mogle otići tvrdnje poput "ambalaža napravljena od 30 posto reciklirane plastike" ili " krema za sunčanje koja ne šteti moru", a kod usporedbi različitih vrsta proizvoda biti će obavezno te usporedbe raditi na temelju zajedničkih i prethodno utvrđenih setova podataka.
Osim toga, EU Komisija danas je donijela i novi set prijedloga o zajedničkim pravilima kojima se potiče popravak robe - prodavatelji će najmanje do isteka jamstva robe biti dužni osigurati mogućnost popravka, a u planu je i izrada internetske platforme putem koje će potrošači uvijek moći pronaći servisera, posebno za robu koja će se morati moći popravljati na temelju prava EU kao što su strojevi za pranje rublja i TV uređaji.
Uz to, proizvođači će imati obvezu potrošače obavijestiti o proizvodima za koje su dužni osigurati popravak, a serviseri će pak potrošačima prije popravka morati predočiti obrazac s uvjetima i cijenama kako bi mogli lakše uspoređivati ponude.
Prijedlog Komisije sad trebaju prihvatiti Europski parlament i Vijeće.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....