Želim da me moja djeca upoznaju. A ne da me pamte po tračevima i legendama - bio je argument kojim je Jobs nakon mjeseci bestijalnog nagovaranja napokon uspio uvjeriti Waltera Isaacsona da se prihvati njegove biografije koja 8. prosinca ekskluzivno izlazi u izdanju Jutarnjeg. Dijelovi najiščekivanije knjige stoljeća, koja je u Americi lanisirana 24. listopada, izlazit će i kroz feljton s početkom u Nedjeljnom Jutarnjem 27. studenoga.
Iscrpni intervjui
Autor genijalnih biografija Benjamina Frankilna, Alberta Einsteina i Henryja Kissingera dugo se pravdao da je za Jobsovu priču još rano. Kad se napokon primio pisanja, obavio je stotine iscrpnih intervjua s mogulovim prijateljima, suradnicima, šefovima, poslovnim partnerima, članovima obitelji i profesorima. Razgovarao je s obožavateljima i neistomišljenicima, sljedbenicima i neprijateljima. Dugo se družio i sa Jobsom. Našli su se više od 40 puta, zadnji put su razgovarali tri tjedna prije njegove smrti. Upravo je zato knjiga intimna i kirurški detaljna.
Već u prvom tjednu prodaje bestseler je u Americi kupilo pola milijuna ljudi, a otkupljena su i prava za film
“ Steve Jobs u mnogočemu je bio čovjek kojem sam se tijekom života divio. Odrastao sam uz njegova tehnološka čuda, razmišljao o tome koji luđak moraš biti da stvoriš sve te stvari koje je on stvorio. I zato ovo nije samo knjiga koju smo moj tim i ja odradili. Za mene je ovo pivotalno djelo koje ću svim prijateljima i srcu bliskoj osobi kupiti i staviti pod bor”, otkriva urednik knjige Miran Pavić.
“Ponosni smo što je upravo Jutarnji odabran kao ekskluzivni izdavač ove knjige, iako moramo neskromno priznati da smo to zapravo i očekivali. Upravo je Jutarnji list prvi u Hrvatskoj lansirao iPhone i iPad aplikaciju, prije šest godina lansirali smo online izdanja Glorije, u doba kada je taj format bio apsolutni novum na našem tržištu, kasnije su se tome pridružili Jutarnji list, Slobodna Dalmacija, Sportske novosti i ostala izdanja. OK magazin je prvi na našem tržištu uspostavio komunikaciju sa svojom publikom u segmentu društvenih mreža, hrabro postavivši standarde u toj kategoriji. Ukratko, viziju, kreativnost i inovativnost - te temeljne Jobsove odrednice - oduvijek smo prepoznavali kao svoju misiju”, rekao je direktor korporativnih komunikacija EPH Sven Semenčić.
Izdavački fenomen
Djelo Waltera Isaacsona postalo je izdavački fenomen nakon Jobsove prerane smrti. Priča o njezinu nastanku, potanko ispričana na početku biografije, znakovita je kao i mnoge anegdote koje prvi put otkriva. Upoznaje nas vrlo blisko sa samim Jobsom, njegovim zen tehnikama, detaljima o odrastanju, posvećenosti ženi, kompliciranom odnosu s djecom.
Jobs je 1976. osnovao Apple koji mu je tijekom godina donio milijarde dolara
S druge strane, Isaacson kroz nadrealne anegdote i još uvijek žive burne osjećaje Jobsovih suradnika, otvara svijet Applea, gdje programeri ruše granice ljudske izdržljivosti da bi u nemogućim rokovima završili sve što sumanuti gazda traži od njih. Otkriva kakve se gadne bitke vode u upravama konkurentskih tehnoloških kompanija, što je sve Jobs morao raditi da bi se izborio za svoje ideje, zbog čega su propadali neki Appleovi proizvodi i kako su Jobs i njegovi suradnici nakon tih strašnih poraza stvarali svoje najveće hitove. Otkriva zašto Appleov miš nema gumba, ali i tko je kome ukrao ideju o grafičkom sučelju na kojemu su i Steve Jobs i Bill Gates izgradili svoja carstva i strašno kompliciran odnos.
“Čim smo saznali da smo odabrani kao ekskluzivni izdavač ove knjige, cijeli tim se bacio na posao s posebnim entuzijazmom. Za svakoga od nas ova knjiga ima neku težinu i svima redom, iako smo toliko daleko od SAD-a (po mnogočemu), ona i sve ono što je Jobs napravio i bio, ima posebno značenje. Uostalom, dok je pripremamo sve ove tjedne, ne skidamo se Jobsovih Macova. I zato nam je važno da ova knjiga i naš rad na njoj prenesu sve ono što je on bio”, rekla je voditeljica projekta Iva Čoh.
Intima milijardera
Jedna od najiščekivanijih knjiga svih vremena u Americi je objavljena prije mjesec dana u izdanju kuće Simon&Schuster, i već u prvom tjednu prodana je u više od 500 tisuća primjeraka. S interneta je pak downloadana desetak tisuća puta, a sve velike američke televizije napravile su ili upravo snimaju dokumentarce prema knjizi. Pravo na ekranizaciju već je kupio Sony, za sumanutu premda nepoznatu svotu.
Kroz Isaacsonovu prizmu Steve Jobs opisan je istovremeno kao bespoštedni šef i briljantan guru, ovisno o tome s koje smo strane crte prosjeka. Ali biografija koju objavljujemo nije samo priča o Steveu Jobsu, o intimi jednog ekscentričnog milijardera.
Vizija boljeg svijeta
Priča je to o tome što bi svaka industrija mogla biti kada bi imala Jobsove hrabrosti da potrebe korisnika, inovaciju i viziju boljeg svijeta stavi ispred profita. Jer kada bi ga pitali što je tajna njegova uspjeha, Steve Jobs bi odgovorio: “Morate znati da su sve sjajne stvari koje vidite napravili ljudi koji nisu bitno pametniji od vas, samo nisu slušali kad su im govorili da je svijet onakav kakav jest i da treba živjeti u njegovim okvirima. Jedino što trebate shvatiti je da kad negdje piknete, nešto se dogodi. Kad vam je to jasno, možete sve.” Knjiga “Steve Jobs” dokazuje da je znao o čemu priča.
“Sve ono što je Jobs predstavljao, EPH od samih početaka nastoji projicirati u svoju svakodnevicu, a dokaz tome je niz uspješnih operacija u digitalnom segmentu pokrenutih posljednjih nekoliko godina. Za iduću godinu najavljujemo niz iznenađenja poput novih interaktivnih izdanja naših vodećih magazina, a namjeravamo uvesti i nove plaćene sadržaje na svim online platformama”, otkrio je Tomislav Wruss, direktor EPH Medija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....